Gå til innhold

Person sender ofte detaljerte meldinger til meg. Går meg på nervene. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ofte veldig lange og detaljerte meldinger på facebookchatten av en person i omgangskretsen. Jeg vet ikke alltid hva jeg skal svare, men personen blir sur hvis jeg ikke svarer like detaljert tilbake, hun tror jeg da er uinteressert i det hun skriver. Har prøvd å si fra, hun ble bare fornærmet. Tips om hva jeg kan gjøre? 
kan man stenge chattet eller noe? Kjenner henne godt så føler det blir feil å blokkere/slette som venn.

Anonymkode: 3d851...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ofte veldig lange og detaljerte meldinger på facebookchatten av en person i omgangskretsen. Jeg vet ikke alltid hva jeg skal svare, men personen blir sur hvis jeg ikke svarer like detaljert tilbake, hun tror jeg da er uinteressert i det hun skriver. Har prøvd å si fra, hun ble bare fornærmet. Tips om hva jeg kan gjøre? 
kan man stenge chattet eller noe? Kjenner henne godt så føler det blir feil å blokkere/slette som venn.

I blant velger jeg «skru av aktiv-status for ....» og så velger jeg den personen, hvis jeg har noen som sender mye meldinger. På den måten slipper jeg at de ser jeg er online :) 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Ts da: 

Din bekjente sender deg detaljerte brev. Du er uinteressert. Hun antar at du er uinteressert. 

Det hele er veldig enkelt: svar «ja» på om du er uinteressert. Og så slutter hun med det. 

Hun vil selvsagt også bli sur. Men det har hun like selvsagt lov til å bli.

»problemet» ditt oppstår fordi du vet at i det øyeblikket du slutter lyve for din bekjente må du håndtere hennes reaksjon på sannheten. Du må, med andre ord, opptre som er voksen (og det er selvsagt ikke behagelig). Men det er, som alle voksne vet, helt uungåelig og ikke noe man skal løfte en finger for å unngå. Vi bruker årevis på å lære barna våre dette faktum. Sannheten har konsekvenser. Dem tar man.

Kortfattet oppskrift: si til henne «jeg er uinteressert». Og så tar du konsekvensene. 

Anonymkode: 3e09c...f33

• Liker 2
Gjest theTitanic
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun går bli så fornærmet hun vil. Du svarer, men kort så du ikke gir noe. Da går hun nok lei. Evnt si hver gang at du er travel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...