AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Del Skrevet 23. desember 2019 Opplevde akkurat noe veldig ubehagelig. Surfet og chattet på nettet og merket plutselig en liten vibrerende "blind" flekk som jeg trodde var i videoen jeg så, men fant fort ut at det var midt i synsfeltet. Så beveget det seg i ytterkanten av synsfeltet; et slags sikksakk mønster med regnbuefarger. Det varte i 20 minutter. Moren min sier det stemmer med migrenesymptomer, men det rare er at jeg ikke har vondt i hodet. Ikke litt en gang. Er ikke det rart dersom det skal være migrene? Jeg er 32 år, frisk, og har aldri opplevd noe sånn før. Er det noe jeg bør undersøke? Det er helt borte nå, men redd at det skal oppstå feks når jeg kjører bil. Andre som har dette? Har dere ofte anfall og er det noe man kan gjøre for å hindre nye anfall? Anonymkode: 75ec5...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Del Skrevet 23. desember 2019 Hadde sånn flere ganger inntil jeg plutselig fikk diagnose migrene. I starten var det bare flimring uten hodepine, varte ca 10 min før det ga seg. Det var aura. Anonymkode: fbd07...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Del Skrevet 23. desember 2019 Høres veldig likt ut som min øyemigrene. Det startet plutselig i slutten av 20-åra. Jeg har tatt MR av hodet for å utelukke noe mer alvorlig, men to ulike leger konkluderte altså med øyemigrene. Jeg har forsøkt betablokkere for å se om det kunne forebygge, men jeg følte meg så dårlig av dem at jeg synes det er bedre med de korte anfallene med synsforstyrrelser. Jeg får heller ikke noe spesielt vondt i hodet, men altså tydelige synsforstyrrelser som arter seg som sikk-sakk mønster som gradvis fyller mesteparten av synsfeltet. Varer ca 20 minutter hver gang og jeg har vanligvis 3-4 anfall annenhver måned. Anfallene kommer med en dag eller to dagers mellomrom. Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje fått tatt en MR for sikkerhets skyld, men det er neppe noe alvorlig. Anonymkode: f0ca7...982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Del Skrevet 23. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde sånn flere ganger inntil jeg plutselig fikk diagnose migrene. I starten var det bare flimring uten hodepine, varte ca 10 min før det ga seg. Det var aura. Anonymkode: fbd07...740 Har du etter hvert fått vondt i hodet også? Med kvalme og hele den pakken? Huff, håper jeg slipper det. Anonymkode: 75ec5...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Del Skrevet 23. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du etter hvert fått vondt i hodet også? Med kvalme og hele den pakken? Huff, håper jeg slipper det. Anonymkode: 75ec5...bfd Ja men det var en spesiell situasjon som trigga at jeg fikk migrene, skjedde et traume. Jeg forstod ikke først at synsforstyrrelsen var aura den gang. MEN det er andre ting og som kan utløse forstyrrelser i synet så ikke dermed sagt at du får det samme eller at det er det samme. Anonymkode: fbd07...740 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #6 Del Skrevet 23. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres veldig likt ut som min øyemigrene. Det startet plutselig i slutten av 20-åra. Jeg har tatt MR av hodet for å utelukke noe mer alvorlig, men to ulike leger konkluderte altså med øyemigrene. Jeg har forsøkt betablokkere for å se om det kunne forebygge, men jeg følte meg så dårlig av dem at jeg synes det er bedre med de korte anfallene med synsforstyrrelser. Jeg får heller ikke noe spesielt vondt i hodet, men altså tydelige synsforstyrrelser som arter seg som sikk-sakk mønster som gradvis fyller mesteparten av synsfeltet. Varer ca 20 minutter hver gang og jeg har vanligvis 3-4 anfall annenhver måned. Anfallene kommer med en dag eller to dagers mellomrom. Hadde jeg vært deg ville jeg kanskje fått tatt en MR for sikkerhets skyld, men det er neppe noe alvorlig. Anonymkode: f0ca7...982 Høres likt ut, ja. Godt å høre at det ikke nødvendigvis trenger å bety starten på smertefull migrene. Nå kjenner jeg dessverre at jeg er litt ør og tung i hodet, da. Får ta en tur til legen på nyåret. Anonymkode: 75ec5...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Del Skrevet 23. desember 2019 Har hatt noe lignende, hos meg viste heller ingenting på mr men når vi tok angiografi da poppet det frem. Anonymkode: 7500d...624 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #8 Del Skrevet 23. desember 2019 Jeg har hatt dette i mange år, men det har ikke utviklet seg til hodepine. Jeg får det ca annenhver måned og det varer i 20-30 min ca. Litt irriterende når jeg kjører bil eller skal se på tv eller pc-skjermen, men ellers greit. Har aldri vært hos lege eller noe siden det jo ikke er noe farlig eller noe som kan behandles. Anonymkode: 8490a...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #9 Del Skrevet 23. desember 2019 Glemte å si at jeg får det oftere i perioder med mye stress. Anonymkode: 8490a...266 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #10 Del Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt dette i mange år, men det har ikke utviklet seg til hodepine. Jeg får det ca annenhver måned og det varer i 20-30 min ca. Litt irriterende når jeg kjører bil eller skal se på tv eller pc-skjermen, men ellers greit. Har aldri vært hos lege eller noe siden det jo ikke er noe farlig eller noe som kan behandles. Anonymkode: 8490a...266 Samme her. Ble ganske redd første gang det skjedde, men fikk etterhvert googlet meg fram til at symptomene stemte på en prikk med øyemigrene. Etterpå fikk jeg vite at min far har det samme. Heldigvis har jeg ikke hodepine i forbindelse med øyemigrenen. Jeg har ikke funnet ut hva som utløser det ennå, og jeg har hatt noen litt "morsomme" episoder der jeg f.eks. har stått på scenen og plutselig ikke sett sangteksten foran meg. Da må man gjøre gode miner til slett spill. 😂 Anonymkode: d1a61...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 23. desember 2019 #11 Del Skrevet 23. desember 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opplevde akkurat noe veldig ubehagelig. Surfet og chattet på nettet og merket plutselig en liten vibrerende "blind" flekk som jeg trodde var i videoen jeg så, men fant fort ut at det var midt i synsfeltet. Så beveget det seg i ytterkanten av synsfeltet; et slags sikksakk mønster med regnbuefarger. Det varte i 20 minutter. Moren min sier det stemmer med migrenesymptomer, men det rare er at jeg ikke har vondt i hodet. Ikke litt en gang. Er ikke det rart dersom det skal være migrene? Jeg er 32 år, frisk, og har aldri opplevd noe sånn før. Er det noe jeg bør undersøke? Det er helt borte nå, men redd at det skal oppstå feks når jeg kjører bil. Andre som har dette? Har dere ofte anfall og er det noe man kan gjøre for å hindre nye anfall? Anonymkode: 75ec5...bfd Kan være aura som kommer før migrenen. Ofte kan det komme i fbm menstruasjon el eggløsning. Snakk med fastlegen om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 23. desember 2019 #12 Del Skrevet 23. desember 2019 Mange har bare aura, noen har bare migrenen. Jeg fikk en gang halvsidig lammelse i kroppen, i en periode med endel stress og ble lagt inn med mistanke om blodpropp el blødning, men det var altså forvarsel til en innfernalsk migreneepisode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #13 Del Skrevet 23. desember 2019 Øyemigrene, ja. Noen ganger er det starten på regelmessig migrene, noen ganger kommer auraen alene og for min del så har jeg kun hatt to episoder på 10 år. Men husker jeg freakte skikkelig ut første gangen og trodde jeg holdt på å bli blind eller få slag Anonymkode: 0f0fe...6c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #14 Del Skrevet 23. desember 2019 Jeg har også hatt dette i mange år, gudskjelov uten hodepine. Har ingen forklaring på hvorfor det plutselig kommer, og har ingen kontroll på det. Men det går jo ganske fort over.. Anonymkode: 445ae...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #15 Del Skrevet 23. desember 2019 Jeg og min bror har det samme. Mine anfall starter med en flekk som minner om slik det er når man har sett rett på et sterkt lys. Jeg har hvitt sikk-sakk-mønster som blir gradvis større før det blir borte. Det varer i ca 20 min og kommer ca en gang hver måned. Anonymkode: 72798...917 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamondiva Skrevet 24. desember 2019 #16 Del Skrevet 24. desember 2019 Åh, ja det har jeg også noen ganger. Skikkelig ekkelt begynte hos meg når jeg var 12 år. Fikk helt panikk. Særlig hvis jeg er stresset, deprimert eller har angst kan det komme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinnamondiva Skrevet 24. desember 2019 #17 Del Skrevet 24. desember 2019 Har du opplevd noe vondt som kanskje kan skyldes det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå