andre89 Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Hei, Kjøpte en ny tv hos power, den var i original eske og virket som ny men da jeg laster ned apper er det allerede en bruker innlogget i YouTube og Netflix. Er dette lov uten å opplyse om det? Føler at det burde vært rabattert eller i det minste vært en opplysning om at den hadde blitt returnert.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 De plikter vell å si ifra..... de har ikke lov å selge brukte varer som ny. du får varsle dem og be om rabatt. Anonymkode: 8af82...1a3 7
Ikke ta imot jesus Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Har selv opplevd dette hos power, de jukser slik hele tiden har jeg fått høre. Nå handler jeg kun hos elkjøp, setter aldri mine bein i en powerbutikk noe mer uansett hvilke tilbud de skulle ha 3
Camillapb Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Skriv til dem på facebooksiden deres! Skriv innlegg på veggen og de svarer fort som heia. Skjedde med meg, jeg fikk nytt produkt hvor de leverte den nye, henta den gamle og fikk kompensasjon! Dette er visst ikke en ukjent ting, de får ting i retur og glemmer/lar vær å kvalitetssjekke at det faktisk ikke et brukt 🙄 5
Gjest loveli Skrevet 25. desember 2019 #5 Skrevet 25. desember 2019 (endret) Dette er baksiden ved at man kan bruke produktet deres i 30 dager og likevel heve kjøpet. De kan ikke kaste produktene og marginene er så små i den bransjen at de derfor spekulerer i å selge brukte produkter som om de var nye. Skremmende. For meg hadde det vært bedre om produkter ikke kunne returneres etter at det var brukt og at jeg fikk nye produkter når jeg kjøper noe jeg tror er nytt og vil at skal være nytt. Endret 25. desember 2019 av loveli
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #6 Skrevet 25. desember 2019 Er det ikke forsegling på produktet? Isåfall bør du jo legge sammen 2+2 Anonymkode: b5aec...b4a 1
Jr.Garcon Skrevet 25. desember 2019 #7 Skrevet 25. desember 2019 (endret) På 23.12.2019 den 19.08, andre89 skrev: Hei, Kjøpte en ny tv hos power, den var i original eske og virket som ny men da jeg laster ned apper er det allerede en bruker innlogget i YouTube og Netflix. Er dette lov uten å opplyse om det? Føler at det burde vært rabattert eller i det minste vært en opplysning om at den hadde blitt returnert. Så kjipt!! Lever den tilbake, og kanskje greit å tipse Forbrukerrådet. Leser jo til stadighet om sånne saker - merkelig at de bare kan holde på. De har solgt en tv som ny, når den er brukt, noe som selvfølgelig ikke er ok. De skal selge returnerte produkter på outleten sin, så man vet det er brukt. Hele den åpent kjøp i typ 100 dager burde vært avskaffet. Nytter jo faen ikke å kjøpe en dritt i dag uten å sjekke det med lykt og lupe for om det faktisk er brukt/ikke. Hadde jeg vært keen på en brukt tv eller en brukt foodprosessor, så hadde jeg for helvete kjøpt den på finn!! Ikke til full pris på en av de elektronikk kjedene -problemet er ikke begrenset til kun 1 kjede. Endret 25. desember 2019 av Jr.Garcon 3
Brunello Skrevet 25. desember 2019 #8 Skrevet 25. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke forsegling på produktet? Isåfall bør du jo legge sammen 2+2 Anonymkode: b5aec...b4a En TV blir ofte klargjort i butikk, og vi derfor være åpnet når den mottas. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #9 Skrevet 25. desember 2019 2 minutter siden, Brunello said: En TV blir ofte klargjort i butikk, og vi derfor være åpnet når den mottas. Dette er nok et meget kynisk og gjennomtenkt triks for å dekke over at de selger brukt utstyr som nytt. Bra! Her bør vel forbrukerrådet inn å rydde opp, lage nye regler. Anonymkode: b5aec...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #10 Skrevet 25. desember 2019 5 minutter siden, Brunello skrev: En TV blir ofte klargjort i butikk, og vi derfor være åpnet når den mottas. Tuuuuuuuuuuuull. Det er ingen klargjøring på en tv, så sant man ikke betaler ekstra for å f.eks. få et spesielt manuelt oppsett av bilde. Skulle man ha betalt ekstra for denne tjenesten, så vil heller ikke kontoen til ÅgeKukk21 være innlogget på Netflixen og skypen sin når du starter tvn hjemme. Anonymkode: 4a313...a67 3
Brunello Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tuuuuuuuuuuuull. Det er ingen klargjøring på en tv, så sant man ikke betaler ekstra for å f.eks. få et spesielt manuelt oppsett av bilde. Skulle man ha betalt ekstra for denne tjenesten, så vil heller ikke kontoen til ÅgeKukk21 være innlogget på Netflixen og skypen sin når du starter tvn hjemme. Anonymkode: 4a313...a67 Og de fleste betaler ekstra for å få satt opp Tv’en.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 4 minutter siden, Brunello skrev: Og de fleste betaler ekstra for å få satt opp Tv’en. Men da vet de jo såklart at den har vært åpnet 🤷♀️ Anonymkode: 16851...54c 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 Her mener jeg det er en selvfølge at man tar direkte kontakt med butikken, skjønner ikke helt hvorfor du starter en tråd om dette. Er det bare for å henge de ut? Du og butikken klarer helt sikkert å finne en løsning på problemet. Anonymkode: 31a94...6ff 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #14 Skrevet 25. desember 2019 Mener at hvis et produkt har vært brukt, selv i bare noen dager, så blir det feil å si at det er helt nytt. Da bør kunden få litt avslag, kanskje 5% avslag på prisen hvis det har vært brukt i under 30dager og produktet ikke har fått riper av dette. Problemet er selve løgnen som blir servert til kundene. Selv hvor liten løgn, så er det uholdbart å lyge. Dette går kun utover de ærlige og seriøse butikkene som faktisk fortjener å få ting til å gå rundt. Anonymkode: b5aec...b4a
andre89 Skrevet 26. desember 2019 Forfatter #15 Skrevet 26. desember 2019 På 25.12.2019 den 12.07, AnonymBruker skrev: Her mener jeg det er en selvfølge at man tar direkte kontakt med butikken, skjønner ikke helt hvorfor du starter en tråd om dette. Er det bare for å henge de ut? Du og butikken klarer helt sikkert å finne en løsning på problemet. Anonymkode: 31a94...6ff I utgangspunktet ikke ute etter å henge ut butikken selvom det ikke skader etter min mening da en såpass stor kjede holder på sånn. Men hovedgrunnen til at jeg spurte i dette forumet var for at jeg var usikker på om jeg hadde noe grunnlag for å kunne rette en klage og om jeg evt kunne ha noe å vinne på det, butikken var stengt og det var 3 dager til den åpnet igjen. Var ikke min mening å tråkke på noens tær. Har sett og kjøpt rabaterte produkter hos elkjøp og netonnet på bakgrunn av at de hadde blitt solgt og returnert.
lemoncake Skrevet 26. desember 2019 #16 Skrevet 26. desember 2019 Skal ikke slike produkt merkes som B vare...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå