Gå til innhold

Dårlige foreldre som ikke kledde babyen i rødt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og er ganske irritert på samboeren min nå. Ifjor i november fikk vi baby nr4, og 24 desember var det jul hos svigers med hele slekta. 

Vår jente var litt for tidlig født, og jeg hadde keisersnitt, så for oss var jo dette en slitsom kveld med masse bråk og sondemating på et nogenlunde stille rom.. Rundt 1930 kom instagramkusina hans inn og ville ta et bilde, men så så hun på babyen og sier 'never mind. hon är ju inte ens kledd upp för jul...'

Vi stusset litt på dette men var ferdige med sonden, og gikk ut i stuen. Bilde ble tatt og på Instagram er babyen ikledd en nisselue ala paint. Helt ok. 

I år skal vi ikke feire med familien, men være hjemme. Derimot virker det som at instakusina har glemt at vi har hverandre på Instagram. Hun la ut en lang rant idag om hvor elendige foreldre folk som ikke dressar upp sina bebisar til jul er. Stakkars barn som må se tilbake på sin første jul også hadde de bare en pysj på seg, liksom. Er jo ikke en baby sin feil at den er nummer 5000 i rekken av barn og foreldrene ikke gidder kle den opp. Men heldigvis skrev hun, i år slapp hun feire med sånne. 

Jeg sa til samboeren min at den her vil jeg gjerne ta opp med henne. Hele livet hennes handler om Instagram og barna er kledd i pyntetøy døgnet rundt. Mulig vi kunne hatt en julig-pyjamas som hun sa, men med en sondematet baby, tre andre barn og bare selve reisen dit så var det aldri i tankene våre, og det har aldri slått meg at det vsr DÅRLIG av oss. Men det skrev hun da. Bare dårlig foreldreskap gjør sånt. Samboeren min sa at herregud, men hun er jo ung, drit i det. 

Mulig det, men hun er 25 år og har 2 barn, og dette er ganske rart. Var viktigst å beholde julefreden visstnok. Er det idiotisk av meg å sende henne en melding å be henne vokse opp? 

Anonymkode: 03a6c...8a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er idiotisk, for om dette er sant er hun mentalt syk og fungerer ikke som en rasjonell person. Hun vil aldri se din side av saken! Mulig hun er mildt psykisk utviklingshemmet. Med andre ord, ingenting å hisse seg opp over, la det ligge!

• Liker 19
Skrevet

Som den over sa. Dama kan umulig være frisk. Du får ønske henne en god jul og god bedring. 

Anonymkode: 03145...3ba

• Liker 6
Skrevet

Ubegripelig fjollete av henne. 

Anonymkode: b6c53...e17

Skrevet

Syns nesten du er rar som lar deg provosere... Alle forstår jo at hun er helt fjern, også de som ser innlegget på Instagram. Mer at hun driter seg ut enn at dere er dårlige foreldre!

Anonymkode: 1a3ac...649

• Liker 15
Skrevet

Ikke bruk mer energi på dette. Det er hun som vil angre denne kommentaren etterhvert som hun får litt mer mellom øra. 

• Liker 4
Skrevet

Hun virker jo ikke helt normal, så jeg hadde gitt faen og latt henne leve sitt instagramvennlige liv.

Men må jo innrømme at jeg hadde vurdert å kle opp barna som lasaroner neste gang dere skal feire jul sammen, bare for å være trassig...:ler:

• Liker 4
Skrevet

Sånne virkelighetsfjerne mennesker er det best å bare ignorere. 

Anonymkode: 2eedf...079

• Liker 4
Skrevet

Dette hadde ikke jeg brukt energi på siden det er såpass tåpelig. 

Anonymkode: 45489...60f

• Liker 2
Skrevet

Er helt enig med alle at dette er tåpelig, men jeg kjenner jeg blir provosert over at hun får holde på sånn. La merke til nå at hun nok ikke vet at jeg følger henne, for det er bare jeg og en fjern slektning til som følger på denne kontoen. Hun har flere. 

Hun lever forøvrig et ganske normalt liv som hjelpepleier i eldreomsorgen og kjæresten er bonde. 

Skrevet
4 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Hun virker jo ikke helt normal, så jeg hadde gitt faen og latt henne leve sitt instagramvennlige liv.

Men må jo innrømme at jeg hadde vurdert å kle opp barna som lasaroner neste gang dere skal feire jul sammen, bare for å være trassig...:ler:

Haha. Ja. Men tror hun syns de er litt lasaroner fra før av egentlig. 😂

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med alle at dette er tåpelig, men jeg kjenner jeg blir provosert over at hun får holde på sånn. La merke til nå at hun nok ikke vet at jeg følger henne, for det er bare jeg og en fjern slektning til som følger på denne kontoen. Hun har flere. 

Hun lever forøvrig et ganske normalt liv som hjelpepleier i eldreomsorgen og kjæresten er bonde. 

Du veit at du legger ut en del som gjør dette gjenkjennbart nå ikke sant? 😅

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du veit at du legger ut en del som gjør dette gjenkjennbart nå ikke sant? 😅

Kjenner at det er på en måte ikke så farlig, er jo hun som outer meg med navn, jeg skriver jo bare på et forum. 

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg i år på pur f••• tatt et bilde av familien hvor alle er kledd i blå, spygrønn, neongul, rosa, oransje eller en helt annen «ikke nok julete-farge» og poster på insta! Og kanskje hadde jeg også tagget henne (og selvfølgelig andre familiemedlemmer) for å ønske dem god jul!🎅🏻

• Liker 4
Skrevet

Kjenner at det er på en måte ikke så farlig, er jo hun som outer meg med navn, jeg skriver jo bare på et forum. 

Skrev hun navnet ditt i det innlegget? 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg fatter ikke du engang enser dette? 

Hvem bryr seg om hva et menneske som lever et Instaliv måtte mene? 

Jeg er mer opptatt av det som skjer IRL og at ungen min er frisk og lykkelig... Ikke om han er rødkledd i hele desember 😅🙈

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skrev hun navnet ditt i det innlegget? 

Nei, men jeg skriver heller ikke navnet hennes her. Hun har lagt ut denne svært personlige beskjeden på Instagram. Disse 'avslørende' opplysningene vsr bare for å forklare at hun lever et normalt liv og fungerer i hverdagen. 

Skrevet

Nei, men jeg skriver heller ikke navnet hennes her. Hun har lagt ut denne svært personlige beskjeden på Instagram. Disse 'avslørende' opplysningene vsr bare for å forklare at hun lever et normalt liv og fungerer i hverdagen. 

Du skrev jo «det er jo hun som outer meg med navn»? 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, WhisperingWind skrev:

Jeg fatter ikke du engang enser dette? 

Hvem bryr seg om hva et menneske som lever et Instaliv måtte mene? 

Jeg er mer opptatt av det som skjer IRL og at ungen min er frisk og lykkelig... Ikke om han er rødkledd i hele desember 😅🙈

Kanskje jeg bryr meg fordi jeg ikke syns det var så koselig å lese en lang tirade om hvor late vi var som ikke 'orket' å pynte babyen vår, når vi var sekunder unna å ikke feire jul overhodet ifjor fordi det var så mye styr. Kanskje jeg bryr meg litt om dette fordi jeg ikke har gjort noe for å fortjene en sånn merkelig beskyldning fra en instagramkjerring 

• Liker 8
Skrevet

Du skrev jo «det er jo hun som outer meg med navn»? 

Ja, med sitt fulle navn og bilde av hele familien. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...