Gå til innhold

Vipps ødelegger jul og bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har familie på andre siden av landet. Hver jul og bursdag så kommer det sms "har vippser x kr" fikser dere gave til...". Så nå fyker vi rundt og handler for flere familier. Greit at vi vet hva ungen ønsker seg, men ærlig talt. Koster det såååå mye å kjøpe noe selv og sende i posten?! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett pengene på konto. Vil de gi ting får de kjøpe selv og sende. 

Anonymkode: 7eb5d...4b9

• Liker 8
Skrevet

Ja, det gjør det faktisk. Det koster fort mellom 150 og 200 kr per pakke å sende den.

Anonymkode: 4c915...4d2

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Vi har familie på andre siden av landet. Hver jul og bursdag så kommer det sms "har vippser x kr" fikser dere gave til...". Så nå fyker vi rundt og handler for flere familier. Greit at vi vet hva ungen ønsker seg, men ærlig talt. Koster det såååå mye å kjøpe noe selv og sende i posten?! 

:klo: 

Barn over 4-5 blir mye gladere for pengene enn for tingen. Barn av 2019 har så mye leker at de ikke ønsker seg noe, siden tilnærmet null prosent av alle foreldre tar ansvar og sørger for at barna deres har lite nok å leke med til å unngå å stresse ungene (terskelen på 5 leker og har vært velkjent i flere tiår, men de fleste barn får mer av egne foreldre til jul). 

Send «tusen takk!» 

vær sjeleglad for at de ikke har kjøpt noe ræl.

Sett pengene på konto til lappen, første leilighet og studier.

Anonymkode: 3036b...bd9

• Liker 13
Skrevet

Jeg betalte nettopp 300kr for å sende en pakke. Så postesken er hovedgaven til vedkommende for det var 99% av budsjettet. 

Sett pengene inn på kontoen til ungen og bruk det på noe hen trenger senere. Penger kommer alltid godt med. 

Anonymkode: 7b335...060

• Liker 9
Skrevet

Hei,

Hvorfor styre med å vipse? Vi kjøper noe til ungen fra de og så omvent. 

Anonymkode: 0bdca...1ee

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Hvorfor styre med å vipse? Vi kjøper noe til ungen fra de og så omvent. 

Anonymkode: 0bdca...1ee

Hvordan I alle dager er det du vippser hvor det kan klassifiseres som styr? Jeg klarer å vippser mens jeg ligger rett ut på sofaen, det er 0 styr. Trenger bare bevege én finger. 

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte nettopp 300kr for å sende en pakke. Så postesken er hovedgaven til vedkommende for det var 99% av budsjettet. 

Sett pengene inn på kontoen til ungen og bruk det på noe hen trenger senere. Penger kommer alltid godt med. 

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du sendte i esken? :ler:

Anonymkode: 28530...3e2

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva du sendte i esken? :ler:

Anonymkode: 28530...3e2

Den skulle jo ikke være anonym :nisse:

Skrevet

Takk og lov for den muligheten når prisen for å sende noe i posten er så høy. 

Anonymkode: e6786...1b8

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden sendte du da som angivlig koster 3kr? Du får sendt en norgespakke i str 120x60x60 på opptil 10 kg for 149kr ( noe mer om du gjør det direkte hos posten). Utlandet koster så klart mer

Anonymkode: eaec9...ebc

• Liker 3
Skrevet

Eh, ja?? Vi betaler rundt 800 kr kun for frakt denne julen. Jeg har en søster med to barn, som jeg må sende til, og mannen har tre søsken med til sammen åtte unger han sender til. Det blir DYRT. 

Og det er mye enklere for dere å kjøpe det, enn det er for slekt som bor såpass langt vekke at de ikke kjenner barna deres godt nok til å vite hva de vil ha.

Jeg skulle veldig gjerne bare vippset, og spart både lommeboken og miljøet for belastningen det er å sende pakker omkring.

Anonymkode: 61ac9...cb4

• Liker 4
Skrevet

Hvis man bort så langt unna hverandre at man må sende i posten, så synes jeg det er helt ok å vippse. Man må avtale det på forhånd, selvsagt.

Sønnen vår får så mye ræl at jeg ville foretrukket å få pengene. Da kan jeg enten sette dem på sparekonto, eller kjøpe noe jeg vet han blir glad for.

Anonymkode: 66e6f...bab

• Liker 2
Skrevet

Det er mye jeg mener "ødelegger" julen. Men vipps er ikke en av de tingene gitt.

• Liker 3
Skrevet

Kjempelurt å finne gode løsninger for å slippe å frakte julegaver rundt i hele landet! Et greit alternativ kan jo være at vedkommende vippser et beløp og spesifiserer hva som skal kjøpes. Og så trengs det ikke gjøres siste uken før jul når en endelig trodde en kunne slippe kjøpesentere resten av jula.

Anonymkode: 1691b...55e

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden sendte du da som angivlig koster 3kr? Du får sendt en norgespakke i str 120x60x60 på opptil 10 kg for 149kr ( noe mer om du gjør det direkte hos posten). Utlandet koster så klart mer

Antar at personen hadde et budsjett på 300 kr på gave, så skulle vedkommende sende gaven, og da ble det 300 kr til. Dermed dobbelt så dyrt som planlagt. 

Anonymkode: 9d665...ed1

Skrevet

Sånn har jeg hatt det i flere tiår før vipps kom. Penger inn på konto, greit nok

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antar at personen hadde et budsjett på 300 kr på gave, så skulle vedkommende sende gaven, og da ble det 300 kr til. Dermed dobbelt så dyrt som planlagt. 

Anonymkode: 9d665...ed1

Mulig det personen mener, men det er ikke det personen skriver. Ditt eksempel er 50% og ikke 99% som skrives.  Ikke meningen å kverulere, men prøver virkelig å forstå hva personen mener

Skrevet

Denne jula fant jeg nettbutikker som sendte gavene direkte til mottaker. Så lettvint!

Bittelitt porto, men ingenting i forhold til å sende postpakke. Betalte litt ekstra, og fikk gavene pakket inn også. Fremdeles billigere enn å sende postpakke.

Anonymkode: 25ab9...1ec

• Liker 1
Skrevet

betal med kontant i en elegant konvolutt, aldri vipps! 

litt gammeldags kanskje, men jeg synes at denne måten virker greit. jeg har aldri møtt noen som aksepterte ikke banksedler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...