AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Jeg og min bror, begge i begynnelsen av 30-årene, er nå hjemme hos våre foreldre i juleferien. Pappa er bare en gretten gammel gubbe, surmuler over julesanger på radioen, gidder ikke bidra med noe i hjemmet (det gjør han forsåvidt ikke resten av året heller). Min bror er også bare sur, spiller på mobilen hele tiden eller ligger på rommet sitt med headset og ser på film alene. Han gidder ikke gå ut av huset en gang, ikke en kort skitur eller noen ting. Mamma og jeg prøver så godt vi kan å holde stemningen oppe, men det er ikke akkurat hyggelig når halvparten av familien bare er sure. Ikke vet vi hvorfor de er sure heller. Og det blir bare verre av å spørre. Så vi ender opp med at mamma og jeg baker og ser film og slikt bare oss to. Det ser ut som alle andre har det så koselig i julen. Drar på turer sammen, spiller brettspill, ser på julefilmer. Her er det bare sur stemning! Neste jul reiser jeg bort tror jeg:( Anonymkode: 1471e...74b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min bror, begge i begynnelsen av 30-årene, er nå hjemme hos våre foreldre i juleferien. Pappa er bare en gretten gammel gubbe, surmuler over julesanger på radioen, gidder ikke bidra med noe i hjemmet (det gjør han forsåvidt ikke resten av året heller). Min bror er også bare sur, spiller på mobilen hele tiden eller ligger på rommet sitt med headset og ser på film alene. Han gidder ikke gå ut av huset en gang, ikke en kort skitur eller noen ting. Mamma og jeg prøver så godt vi kan å holde stemningen oppe, men det er ikke akkurat hyggelig når halvparten av familien bare er sure. Ikke vet vi hvorfor de er sure heller. Og det blir bare verre av å spørre. Så vi ender opp med at mamma og jeg baker og ser film og slikt bare oss to. Det ser ut som alle andre har det så koselig i julen. Drar på turer sammen, spiller brettspill, ser på julefilmer. Her er det bare sur stemning! Neste jul reiser jeg bort tror jeg:( Anonymkode: 1471e...74b Ta med deg mamman din neste jul da! Anonymkode: 4ac80...6a0 12
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Da jeg rundet 30 begynte jeg å organisere jul selv (sammen med mannen), og inviterte de vi ønsket å ha der. Kan anbefales. Anonymkode: 1bf95...948 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta med deg mamman din neste jul da! Anonymkode: 4ac80...6a0 Tviler på at hun går med på det dessverre. Hun fortjener bedre Anonymkode: 1471e...74b
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg rundet 30 begynte jeg å organisere jul selv (sammen med mannen), og inviterte de vi ønsket å ha der. Kan anbefales. Anonymkode: 1bf95...948 Jeg er enslig, ellers hadde jeg gjort det samme! Anonymkode: 1471e...74b 1
Nudeldama Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 Jeg tenkte også at siden din far og bror ikke ser ut til å bry seg likevel, så kan du og din mor reise bort neste jul. Hvis hun ikke vil det, så støtter jeg at du kan gjøer det. 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Julen er ikke noe hyggelig her heller, jeg ser mer på den som en kjip jobb. Mor og far er skilt og begge har nye med voksne barn med store familier, og som barnløs skal jeg for femte året på rad feire jul med flere småbarnsfamilier jeg ikke kjenner eller treffer ellers i året. Kjedelig å være den ene rundt bordet ingen spør noe om. Fra kl. 22 i morgen kommer jeg nok til å begynne å tenke på hvordan jeg skal kvinne meg opp til å si ha det og gå, hjem for å hulke... Men så våkner jeg 1. dag og drar med ei venninne på fjellet og ting blir mye bedre - heldigvis. Anonymkode: 8f05e...029
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #8 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da jeg rundet 30 begynte jeg å organisere jul selv (sammen med mannen), og inviterte de vi ønsket å ha der. Kan anbefales. Anonymkode: 1bf95...948 Vi bor i delt hus med svigerfar, og har ikke plass til min familie. Så det ville bety alltid jul med hans familie, som jeg ikke er så begeistret for å feire med (mye alkohol), og aldri min.. Anonymkode: c6435...984
exictence Skrevet 23. desember 2019 #9 Skrevet 23. desember 2019 Uff, ja, kjedelig med dem som går rundt og sutrer. Tror ikke de er klar over at de drar stemningen så mye ned som de gjør.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #10 Skrevet 23. desember 2019 Skal si deg at sånn e4 det hos mange. I år er det omgangsyken på meg og samboer, hu minste er forkjøla og har feber. Hu eldste er frisk og har dratt lus i hus. Det har vi alle jentene fått. Om jeg er drittlei ja, men sur prøver jeg ikke å være selv om jeg vil. Samboer er sur og lei. Da får det være min oppgave å få alle andre blide. Så får du gni positiviteten i trynet på de to grinebitererne og la de seile sin egen sjø. Kos dere og nyt tiden 😊 Anonymkode: 8000b...e07
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #11 Skrevet 23. desember 2019 Velg ditt selskap i julen med omhu. Anonymkode: 1819c...2c2
VOX Skrevet 23. desember 2019 #12 Skrevet 23. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i delt hus med svigerfar, og har ikke plass til min familie. Så det ville bety alltid jul med hans familie, som jeg ikke er så begeistret for å feire med (mye alkohol), og aldri min.. Anonymkode: c6435...984 Dere står da fritt til å reise til din familie eller hvor som helst ellers. Eller flytte for den del. Hadde aldri orket å omgås fulle folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå