Gå til innhold

Utblåsningstråd - Lille julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som trenger å blåse litt ut her på lille julaften, men ikke nok til å lage egen tråd? 

Jeg er rimelig oppgitt på samboeren som i hele desember ikke har klart å oppdage at han ikke har en finbukse som passer til i morgen. Så jeg må være alene i ettermiddag med to barn mens han drar på nærmeste senter og prøver bukser. Mannen er over 40, det slo meg ikke at jeg måtte passe på at hans klær passet (har kontroll på oss andre). Var ikke akkurat det vi skulle bruke tid på i dag 🙄

Noen som er oppgitt på seg selv, partner, posten, naboen, venner, foreldre eller noen andre og trenger å klage?

Anonymkode: 9d535...292

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benytt muligheten til å kose deg med barna. Overrask mannen med god middag og julekos når han er tilbake? 

Beklager å ødelegge utblåsningen din 😝

Har selv fått en helt annen jul enn vi så for oss, men har så mye å være takknemlig for at jeg ikke helt klarer å hoste opp noen utblåsning.

Anonymkode: 62aaf...983

• Liker 8
Skrevet

Fikk en heftig kink i ryggen på lørdag, og så for meg at hele julevasken gikk fløyten. Heldigvis kom det seg litt etter hvert og jeg har fått vasket litt i går. Men min fantastiske mann tok mesteparten. Litt bedre i dag, så får nok hjulpet til med å lage mat og pynte. Så veldig mørkt ut på lørdag, men var ikke så ille som først fryktet. Mannen fikk litt mer jobb en normalt da.

Anonymkode: e50fd...960

• Liker 1
Skrevet

Å nei må han kjøpe nye bukser! Jeg hadde blitt deppa kan nesten ikke forestille meg en verre jul

Anonymkode: 8a578...7b6

• Liker 38
Skrevet

Mildt sagt passiv aggressiv på søsteren min som kommer hit påskrudd med den beste utstrålingen sin og får frem sider ved mannen min jeg aldri får frem lengre.

Oppgitt på mamma som ringer hvert femte minutt for å minne oss om ting - skjønner ikke hvorfor hun vil at vi skal ta jula hvis hun ikke tror vi greier det.

Oppgitt på barna som jeg synes er litt for gamle til å ikke fange opp noen av signalene om at det behøves at de hjelper til og ikke bare flyr rundt og maser og tenker på seg selv.

Heldigvis vet jeg at disse følelsene oppstår mest fordi jeg er så stressa selv. Forsvinner når vi har fått kontroll på alt.

Anonymkode: d5779...528

• Liker 7
Skrevet

Oppgitt på barna som bare sutrer, ikke vil underholde seg selv eller hjelpe til. Mannen jobber til sent i morgen kveld og jeg springer rundt som en hodeløs kylling. Gleder meg til jula er over.

Anonymkode: 9daca...702

• Liker 3
Skrevet

oppgitt over at jeg må fikse alt alene. 

• Liker 2
Skrevet

Tja, litt småirritert på svigers som alltid venter til siste frist med å sende gaver, sånn at vi ikke får lagt alt på plass under treet i kveld, og sånn at en av oss må dra og hente dem i morgen selv om vi helst bare ville vært hjemme hele dagen. Men det er vel egentlig bare en bagatell.

Anonymkode: c11ad...78f

• Liker 4
Skrevet

I utgangspunktet skulle alle være hjemme i dag, og alle hadde sine oppgaver lagt for dagen, men 3 av 4 ble plutselig utkalt på jobb, og jeg må ta alt alene, pluss være hundevakt   🤪  

Anonymkode: b624c...566

• Liker 1
Skrevet

Det forbanner meg at jeg må jobbe seint både LILLE julaften og på selveste JULAFTEN. Altså, jobben tar ikke hensyn til at alle kan få mulighet til å få litt julekveld, nei her er det noen som får i pose og sekk mens andre får ikke en dritt.

Så i år har jeg heller ikke tatt julevasken eller noe siden vi heller ikke skal være hjemme. Det jeg gruer meg mest til er å sove hjemme alene på julaften, for noen måtte selvfølgelig også jobbe første juledag..

Anonymkode: e55bc...708

• Liker 1
Skrevet

Takk, jeg trengte denne tråden.

1. Vi får huset fullt av julegjester om noen timer. Mannen finner da ut at han må ordne noe på bilen (som sikkert tar flere timer...) i stedet for å hjelpe til med vasking og rydding. Og jada, det er folk fra hans familie som kommer...

2. Gjester som ikke klarer å si mer nøyaktig når de kommer enn «i løpet av dagen».

3. Posten. Julegaven til mannen er ikke kommet ennå (men det er greit, usikker på om jeg har lyst til å gi ham noe akkurat nå).

Sånn. Da har jeg fått det ut, og kan fortsette vaskingen og ryddingen.

• Liker 20
Skrevet

Akkurat det har skjedd når vi skulle I bryllup. Mannen står lørdag morgen og finner ut at dressen har krympet!!! Den fikk han bare gå i, han slet seg gjennom middagen 😂

• Liker 6
Skrevet

To syke barn og en mann som finner på alle slags unnskyldninger for å komme seg ut av huset. Jeg holder på å bli gal, har sitti med yngste som har vært syk noen dager klistra på meg døgnet rundt. 

Heldigvis skal vi bort i morgen, så ikke så mye som må fikses her hjemme. 

Anonymkode: 6b6e6...720

Skrevet

Feirer hos svigers og blir helt stressa på deres vegne at de gjør så mye juleforberedelser i siste liten. (Vel, de er stressa og!) Er her med en liten baby og de har forståelse, men ingen evne til å faktisk tilpasse dagen etter hans behov. Blir vel julemiddag klokken leggetid i morgen ser jeg for meg. (Og ja, vi hjelper til med det vi kan, men de utsetter alltid masse ærender til siste liten.) 

Anonymkode: 397c3...46a

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en tante med ett par barn, og de pleier å feire jul og nyttår sammen med oss. 

....

Anonymkode: 5ff7f...e9e

Jeg har bare ett spørsmål: HVORFOR? Det der hadde jeg aldri giddet!

• Liker 35
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en tante med ett par barn, og de pleier å feire jul og nyttår sammen med oss. 

Kast ut kvinnemennesket! Fy fader, for ei fæl kjerring!

Anonymkode: 43435...a92

• Liker 15
Skrevet

Har lite å klage over egentlig, men både jeg, mannen og babyen er forkjøla og potte tett. 

Og som vanlig regner og blåser det ute, kan ikke huske sist jeg opplevde en hvit jul🎄

• Liker 2
Skrevet

Min mann pleier ikke å oppdage at buksa ikke passer før rett før vi skal ut døra, så dere har jo masse tid! :ler:

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mamma som finner seg i alt det der, hver eneste gang hun dukker opp! 

Jul skal liksom vøre "familiens høytid" og mamma ønsker at flest mulig skal være under samme tak hele tiden. 

Da hadde jeg sagt at hun fikk velge: Tante eller meg. For det der er IKKE en måte jeg hadde ønsket å tilbringe julen.

• Liker 11
Skrevet

Ikke så veldig mye å klage på, men samme som hvert år. Min mann klarer ikke å begrense seg angående gaver, og det er for mange. Såpass at det blir litt flaut å pakke opp med familien. Setter fingeren på at han ikke er særlig økonomisk. Noe spesielt min far har hatt som ankepunkt siden jeg traff ham. Julaften bekrefter hvert år at han ikke er blitt spesielt mye mer fornuftig på det punktet. Det er for mye av det gode. 

Anonymkode: ec90e...adf

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...