AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Hei. Følte jeg måtte blåse litt ut her. Kanskje noen har noen råd eller tips å komme med. Jeg er alenemor til et barn på 9 år. Har vært alene med barnet siden det var 3 mnd. Jeg har veldig lite familie og har heller ikke vært så heldig i kjærligheten disse 9 årene. Jeg har store deler av året hatt det helt greit med at jeg er singel og har brukt tid med datteren min. Men, nå som julen står for døren blir man veldig mint på at man er alene, alene med barn, forventninger jeg ikke kan innfri med storfamilie, besteforeldre, koselig juletradisjoner osv. Jeg føler hele julen gir meg en dårlig følelse - en følelse av å ikke strekke til som mor. Jeg blir gående å misunne de som har mye familie, som har en partner å dele smått og stort med, som klarer å være en engasjert mamma hele julen. Jeg vet at det er tullete tankegang og at livet ikke bygger på om man har en partner eller ikke, men det har vært tøffe tak disse 9 årene og jeg lurer liksom på når det er min tur. Føler meg som en dårlig mor, som ikke klarer å lage julestemning her hjemme. Anonymkode: 50d43...9a6 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Juletradisjoner kan dere fint ha uten storfamilien. Feirer dere jul alltid dere to eller får dere/reiser dere på besøk også? Anonymkode: a1f68...041 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Lag julestemning med julefilmer, gløgg, godis og julepynt . Lek i snøen. Gå på ski. Kanskje kan dere dra på besøk til noen? Det er vondt å sammenligne seg med storfamilier som har fullt opplegg, masse gaver, besøk og aktiviteter hele jula. Men prøv å tenk på det positive dere har❤️ Anonymkode: 86e49...23b 7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Sier 9 åringen noe om det da? Her kunne husets niåring (og jeg🙈)tenkt oss å bare være hjemme i jula, og ikke farte rundt på selskap (selv om vi bare skal på to, og har bitteliten familie) Snakket med ei venninne som er alenemor for en på 10,de har kjempestor familie, men der hadde guttungen spurt om de bare kunne være de to på julaften. Han syntes ikke det var noe koselig med masse unger som skriker og krangler... Selv skal jeg og niåringen min se julefilm i dag, sette på julemusikk, vaske litt, finne fram godteskåla og nyte at det er skolefri! Anonymkode: f234e...2a7 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lek i snøen. Gå på ski. Anonymkode: 86e49...23b Innlegget ditt er fint, men må bare påpeke at de fleste nordmenn bor på steder hvor det ikke er noe snø nå 😜 (Kysten fra Ålesund til Oslo) TS: Har dere ikke noen slektninger eller venner dere kan besøke eller som kan komme på besøk? Anonymkode: 4db34...b19 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Følte jeg måtte blåse litt ut her. Kanskje noen har noen råd eller tips å komme med. Jeg er alenemor til et barn på 9 år. Har vært alene med barnet siden det var 3 mnd. Jeg har veldig lite familie og har heller ikke vært så heldig i kjærligheten disse 9 årene. Jeg har store deler av året hatt det helt greit med at jeg er singel og har brukt tid med datteren min. Men, nå som julen står for døren blir man veldig mint på at man er alene, alene med barn, forventninger jeg ikke kan innfri med storfamilie, besteforeldre, koselig juletradisjoner osv. Jeg føler hele julen gir meg en dårlig følelse - en følelse av å ikke strekke til som mor. Jeg blir gående å misunne de som har mye familie, som har en partner å dele smått og stort med, som klarer å være en engasjert mamma hele julen. Jeg vet at det er tullete tankegang og at livet ikke bygger på om man har en partner eller ikke, men det har vært tøffe tak disse 9 årene og jeg lurer liksom på når det er min tur. Føler meg som en dårlig mor, som ikke klarer å lage julestemning her hjemme. Anonymkode: 50d43...9a6 Hei TS, Inlegget ditt traff meg. Jeg er nylig alene nå, og har influensa og satt å grein i går. Det er jul og jeg er alene, og syk. Jeg har handlet gaver og pyntet til jul men barnet mitt er ikke her. Jeg vet ikke hvordan dere har det hjemme, men kansje dere kan pynte litt sammen? Selv om julen gir deg bismak, så vil jo barnet minnes julen om at dere er sammen. Jeg husker best den fine stjernen som han i vinduet og lyste slik at det ikke ble så mørkt. Det er mye fin pynt på salg nå..feks nisser på plantasjen til 9 kr stk for et sett på 5 eller noe. Sånt lager litt ekstra magi for de små. Sett på tegnefilm og lag litt god mat, noe dere liker godt. Dere to kan skape fine minner sammen. : ) Anonymkode: c3e96...ea9 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Det beste rådet mitt er at dere to som er de viktigste i livet til hverandre kan prøve å skape magiske øyeblikk sammen denne julen. Ikke sammenlign dere med hva andre gjør, men finn ut hva som betyr mest for dere. De små stundene, de magiske øyeblikkene mellom mor og barn kan ingen ta fra dere. Riktig god jul til dere ❤️ Anonymkode: 8edec...b51 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #8 Skrevet 23. desember 2019 Nei nei nei, du tar såå feil Ts! Tenk de med stor familie som ikke engang har kontant? Du og din datter skal ha den besta jula noen sinne nå❤️ Se julefilmer, bak pepperkaker, lag dorullnisser, spis grøt med mandel i, besøk et gravlund nær dere og tenn noen lys. Ønsker dere en riktig god jul❤️🎄 Du er en fantastisk mor! Anonymkode: b0945...0b9
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. desember 2019 #9 Skrevet 23. desember 2019 Det er nok av storfamilier der julen bare er stress, krangling, tårer og konflikter. Julen handler om å tilbringe tid sammen, kose seg og spise god mat og se på julefilmer, og at man er sammen med dem man er glad i. Slutt fokusere på hva alle andre gjør og har og sett heller pris på hva du og barnet ditt har.
Gjest Josefine5 Skrevet 23. desember 2019 #10 Skrevet 23. desember 2019 Tro meg. Det er neppe så mange som er engasjert mamma hele julen. Rydd, vask, pynt. Handle inn småkaker hvis du ikke gidder bake selv. Spis det dere har lyst på. Jula er koselig. Det blir uansett hva man gjør det til selv. Og det er maaange som er alene med barn uten særlig familie.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #11 Skrevet 23. desember 2019 Huff, må være stusselig å mangle en skikkelig familie, det blir ekstra markant nå i julen tenker jeg. Men husk det er de som har det verre, barn uten foreldre, mammaer som har mistet barna og er alene osv. Trøst deg med det! Anonymkode: ce2c2...069 2
jadasåneida Skrevet 23. desember 2019 #12 Skrevet 23. desember 2019 Men, husk så heldig du er som har ei datter, hun vil nok minnes julen deres med glede når hun blir eldre, selvom dere ikke har stor familie❤️ 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #13 Skrevet 23. desember 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, må være stusselig å mangle en skikkelig familie, det blir ekstra markant nå i julen tenker jeg. Men husk det er de som har det verre, barn uten foreldre, mammaer som har mistet barna og er alene osv. Trøst deg med det! Anonymkode: ce2c2...069 Litt rart å si "trøst deg med deg" men du har faktisk et poeng. Man har tak over hodet, og man har hverandre. Andre steder i verden finnes det barn som ikke har et pledd der de sover på gata. Anonymkode: c3e96...ea9 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #14 Skrevet 23. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Følte jeg måtte blåse litt ut her. Kanskje noen har noen råd eller tips å komme med. Jeg er alenemor til et barn på 9 år. Har vært alene med barnet siden det var 3 mnd. Jeg har veldig lite familie og har heller ikke vært så heldig i kjærligheten disse 9 årene. Jeg har store deler av året hatt det helt greit med at jeg er singel og har brukt tid med datteren min. Men, nå som julen står for døren blir man veldig mint på at man er alene, alene med barn, forventninger jeg ikke kan innfri med storfamilie, besteforeldre, koselig juletradisjoner osv. Jeg føler hele julen gir meg en dårlig følelse - en følelse av å ikke strekke til som mor. Jeg blir gående å misunne de som har mye familie, som har en partner å dele smått og stort med, som klarer å være en engasjert mamma hele julen. Jeg vet at det er tullete tankegang og at livet ikke bygger på om man har en partner eller ikke, men det har vært tøffe tak disse 9 årene og jeg lurer liksom på når det er min tur. Føler meg som en dårlig mor, som ikke klarer å lage julestemning her hjemme. Anonymkode: 50d43...9a6 Åh, jeg er også alene i jula med min 9åring. Og kjenner på akkurat det samme som deg. Jeg har ingen rundt meg og barnet mitt har autisme så fungerer ikke å delta på noe med mye folk uansett 😕 ensomheten er sterk i helligdagene 😕 Anonymkode: d3263...d7c 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #15 Skrevet 23. desember 2019 Jeg skal love deg at datteren din ikke tenker slik kjære deg! Logg av sosiale medier, tenk på dette som en hyggelig ferie med jenta di<3 Anonymkode: ad907...f2b 3
Fruen84 Skrevet 23. desember 2019 #16 Skrevet 23. desember 2019 Jeg føler med deg, kjære TS. Er også alene med mine i julen, og jeg synes at desember er en tøff måned. Savnet etter å være "kjernefamilie" blir sterkere rundt høytider. Nå har jeg vært alene i noen år, og har for hvert år blitt flinkere til å skape egne tradisjoner sammen med barna. Kos dere og slapp av, spill spill, se på julefilm og nyt at det er ferie. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #17 Skrevet 23. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Følte jeg måtte blåse litt ut her. Kanskje noen har noen råd eller tips å komme med. Jeg er alenemor til et barn på 9 år. Har vært alene med barnet siden det var 3 mnd. Jeg har veldig lite familie og har heller ikke vært så heldig i kjærligheten disse 9 årene. Jeg har store deler av året hatt det helt greit med at jeg er singel og har brukt tid med datteren min. Men, nå som julen står for døren blir man veldig mint på at man er alene, alene med barn, forventninger jeg ikke kan innfri med storfamilie, besteforeldre, koselig juletradisjoner osv. Jeg føler hele julen gir meg en dårlig følelse - en følelse av å ikke strekke til som mor. Jeg blir gående å misunne de som har mye familie, som har en partner å dele smått og stort med, som klarer å være en engasjert mamma hele julen. Jeg vet at det er tullete tankegang og at livet ikke bygger på om man har en partner eller ikke, men det har vært tøffe tak disse 9 årene og jeg lurer liksom på når det er min tur. Føler meg som en dårlig mor, som ikke klarer å lage julestemning her hjemme. Anonymkode: 50d43...9a6 Forstår deg. Du må prøve ikke trekke deg selv så mye ned. Tenk på alt det positive. Du har ett barn.Du er ikke alene. Kos dere.Gjør ting sammen og skap minner sammen. Mange syns det er ork med storfamilie/svigersfamilie osv. Vær glad og tenk at dere bestemmer hvordan dagen skal bli og hva dere skal gjøre! Har heller ikke familie eller andre rundt.Kun mann og barn. Men takknemmelig.Selv on jeg skulle ønske barna hadde besteforeldre og andre familie. Men sånn er det ikke.Desverre! Blir til st vi foreldre må gi mye mer av oss selv. Pga alle andre som hele tiden får og være med besteforeldre på alt..God jul! Anonymkode: 72ae6...2a8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #18 Skrevet 23. desember 2019 Barnet ditt vet ikke om noe annet, og du er hele verden for henne. Lag det så koselig som mulig og ha det fint dere to Anonymkode: eac3e...ced 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå