AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Joker, ble jeg nylig gjort oppmerksom på, er en feministisk film. Den passerte nemlig Bechdel-testen. Er det noen som har tenkt på filmen som en feminist-film? Hva tenker dere om at det er en feministisk film? Anonymkode: b188a...bc8
Gjest Keikolina Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Var sikkert derfor jeg ikke klarte å se ferdig hele
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 1 minutt siden, Keikolina skrev: Var sikkert derfor jeg ikke klarte å se ferdig hele Det er et visuelt manifest for sutreincels. Anonymkode: 35b21...1fa
youcancallmejune Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 (endret) Det er fint. I og med at verden består av rundt 50% kvinner er det naturlig at vi også er representert i filmer, og at vi er der som noe annet enn pynt for å få mannen til å virke barsk. Siden det er det som er det vanligste i virkeligheten, altså. Endret 23. desember 2019 av youcancallmejune 2
Gjest O.G. Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Joker, ble jeg nylig gjort oppmerksom på, er en feministisk film. Den passerte nemlig Bechdel-testen. Er det noen som har tenkt på filmen som en feminist-film? Hva tenker dere om at det er en feministisk film? Anonymkode: b188a...bc8 ATTE HÆÆ?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Har ikke sett den.. Anonymkode: 929b1...865
PallePalle Skrevet 23. desember 2019 #9 Skrevet 23. desember 2019 Det er jo ganske lavt nivå, eller små krav for å bestå den testen så det er vel ikke helt rektig å kalle det en feministfilm på grunn av det Det sagt, sånn filmverden er er det gull med alle som består!
Invicta Skrevet 23. desember 2019 #10 Skrevet 23. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Joker, ble jeg nylig gjort oppmerksom på, er en feministisk film. Den passerte nemlig Bechdel-testen. Er det noen som har tenkt på filmen som en feminist-film? Hva tenker dere om at det er en feministisk film? Anonymkode: b188a...bc8 Beklager å si det, men hvis noen i ramme alvor mener at filmer som består Bechdel-testen er feministiske, så er de idioter. Spoiler Bechdel-testen: Bechdel-testen ble oppfunnet av tegneserieskaper Alison Bechdel, og kravene er som følger: 1) filmen må ha mer enn én navngitt kvinnerolle, 2) disse må ha minst én samtale sammen og 3) denne samtalen skal i minst ett tilfelle handle om noe annet enn menn. kilde: https://www.filmweb.no/filmnytt/article1311730.ece Som @PallePalle skriver, lave krav. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå