Gå til innhold

Hva synes dere om at Joker er en feminist-film?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Joker, ble jeg nylig gjort oppmerksom på, er en feministisk film. Den passerte nemlig Bechdel-testen.

Er det noen som har tenkt på filmen som en feminist-film? Hva tenker dere om at det er en feministisk film?

Anonymkode: b188a...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo:

Anonymkode: cd2ce...432

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Var sikkert derfor jeg ikke klarte å se ferdig hele

Skrevet
1 minutt siden, Keikolina skrev:

Var sikkert derfor jeg ikke klarte å se ferdig hele

Det er et visuelt manifest for sutreincels. 

Anonymkode: 35b21...1fa

Skrevet (endret)

Det er fint. I og med at verden består av rundt 50% kvinner er det naturlig at vi også er representert i filmer, og at vi er der som noe annet enn pynt for å få mannen til å virke barsk. Siden det er det som er det vanligste i virkeligheten, altså. 

Endret av youcancallmejune
  • Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joker, ble jeg nylig gjort oppmerksom på, er en feministisk film. Den passerte nemlig Bechdel-testen.

Er det noen som har tenkt på filmen som en feminist-film? Hva tenker dere om at det er en feministisk film?

ATTE HÆÆ?

Skrevet

Har ikke sett den.. 

Anonymkode: 929b1...865

Skrevet

Lol

Anonymkode: 1c75b...668

Skrevet

Det er jo ganske lavt nivå, eller små krav for å bestå den testen så det er vel ikke helt rektig å kalle det en feministfilm på grunn av det 

Det sagt, sånn filmverden er er det gull med alle som består! 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å si det, men hvis noen i ramme alvor mener at filmer som består Bechdel-testen er feministiske, så er de idioter. 

Spoiler

Bechdel-testen: 

Bechdel-testen ble oppfunnet av tegneserieskaper Alison Bechdel, og kravene er som følger: 1) filmen må ha mer enn én navngitt kvinnerolle, 2) disse må ha minst én samtale sammen og 3) denne samtalen skal i minst ett tilfelle handle om noe annet enn menn.

kilde: 

https://www.filmweb.no/filmnytt/article1311730.ece

Som @PallePalle skriver, lave krav. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...