Gå til innhold

Hjelp!Nabovarsel: nabo har ikke etterkommet denne- OG nytt varsel

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, MissPierce said:

Da sier du nei til at du godkjenner det. Å så snakker du med kommunen på om de kan hjelpe deg med å forstå tegningene, for du sier ja. Så følger du opp den balkongen som ikke er bygget etter tegningene. Du kan også melde i fra ang farlige og ulovlige boforhold til brannvesenet. 

Ja..jeg faar bare gjore det. Denne mannen utnytter mennesker som ikke vet bedre.

Anonymkode: 10503...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja! Fikk med tegninger og de har absolutt ikke bygd etter disse. Men ser plan og bygg allerede har bemerket det. Problemet er at naboen har 0 planer om aa gjore noe med det...i tillegg skal han bygge mer. Han driver et rent hotell (i form av at han leier ut til ganske ganske mange... jeg tviler paa at det er greie forhold..det bor folk i kjeller..loft..(uten vindu). Men det storste problemet er brannsikkerhet og at de har slurvet med bebyggelse...det er ikke bygd etter vanlig norsk standard.

Anonymkode: 10503...7a0

Det må du sende klage på. Både byggingen  og den ulovlige utleien.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Nei du kan ikke være anonym.

Men hva med at du går sammen med de andre naboene og klager samme med dem? Dere kan samarbeide om klage, men sende inn hver sin?

Og så: Hotelldrift. Er bygningen regulert for hotelldrift? Eller er den regulert for boligformål? Hvis det siste ville jeg påpekt dette sammen med naboene som også har klaget. Her ville jeg - som foreslått - kontaktet brannvesenet.

Jeg er helt enig i at dersom lover og forskrifter følges så er det vanskelig å få gjort noe med en nabo som tar seg til rette og bygger lovlig. Men det virker jo som denne naboen tar seg til rette på svært mange plan, så jeg håper du vinner frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...