AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #1 Skrevet 23. desember 2019 Jeg for min del har jo det digitale livet mitt hvor jeg leser og skriver ting på KG, aviser og kommentarfelt, ser diverse på youtube og leser om forskjellige tema som interesserer meg. Om det er på norsk eller engelsk spiller ingen rolle for meg. Jeg kan gjerne spille noen dataspill både alene eller sammen med venner når de er på. Og ellers er det jo litt rydding, matlaging og annet som kommer inn. Er ellers ganske kreativ, så kan sånn sett underholde meg selv eller lete rundt etter inspirasjon til nye ideer. Så selv om jeg bor alene, så føler jeg meg ikke ensom i den forstand. Men så har jeg en far som sier at han er ensom. Han er ikke av den digitale typen, og liker heller ikke TV-serier og andre ting. Han har litt lesevansker og er bare passe god i engelsk, så det er begrenset hva som kan være interessant for ham. Ikke liker han å lage mat, og ikke har han noe hobby å slå ihjel tiden sin med. Med andre ord så sitter han bare i sofaen, grubler, tenker og kjeder seg. Jeg kan tenke meg at tiden går veldig tregt der. Han ringer ofte og har lange samtaler for å slå ihjel sin egen tid uten at det egentlig kommer noe givende å snakke om. Greit nok det, men det kan bli mye og jeg synes ikke det er min oppgave å holde ham med selskap. Men problemstillingen hans er jo reell, for hva driver godt voksne folk med når de ikke er i denne digitale verdenen? Da tenker jeg både i form av konkrete aktiviteter som folk driver med på kvelder/helger, samt bare tidsfordriv når man kommer hjem og har litt tid som skal slås ihjel frem til leggetid. Anonymkode: fd69c...674
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Tja jeg er 42 og ser myyyye på serier for å si det sånn, liker godt alene tiden min, men er også glad i at det skjer noe innimellom. Bestemor på 88 år leser mye bøker, hun bruker også mye tid på Instagram og Facebook. Men jeg kjenner ikke så mange som ikke bruker digitalefora, TV eller bøker. Anonymkode: 786cd...55f 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #3 Skrevet 23. desember 2019 Elsker litt alenetid. Er i full jobb, barn og mann. Så de få timene jeg er alene tar jeg meg er bad, ser på serier, chatter med venner på messenger, vasker hus og lufter bikkja Anonymkode: 27293...0de 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Han er sikkert ekstrovert. Avhengig av å være med andre for å få energi. Han trenger sosial kontakt mer enn alenetid. En venn. En hund? Jeg er typisk introvert. Det merkes på min liste av hva jeg kan finne på å gjøre alene. Jeg koooser meg. Alltid! Får masse energi av dette: Spiller gitar og synger Lærer meg språk eller andre kunnskaper Rydder/sorterer/ lager mat (husarbeid) Trener styrke/yoga/tøyer Digital: Er på KG ,leser om ting på nettet,osv Koser med meg Kurer hår , lakker negler og annet med utseendet Hører musikk Danser Planlegger ting framover Prøver klær og finner måter å style de på Koser/snakker med katten Ser TV/Film PS4 skytespill Tegner Drikker øl/vin Soler meg utenfor på sommeren Anonymkode: c5412...345 8
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #5 Skrevet 23. desember 2019 Jeg leser bøker, ser serier, strikker, lager mat eller baker, rydder i skap og skuffer, tar meg en joggetur. Anonymkode: 8c33a...f8d
Gjest Witch24 Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 Jeg gamer, tegner/ maler, trener, leser og ser på youtube/ netflix
Diamant20 Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Kunne det å få en katt eller hund hjulpet (gjerne via omplassering) siden det virker som han er relativt sosial av seg? 1
Cata Skrevet 23. desember 2019 #8 Skrevet 23. desember 2019 (endret) Håper jeg er "godt voksen" nok til å kvalifisere med mine noenogfemti, men jeg er redd det jeg driver med ikke interesserer din far, så det hjelper nok ikke mye. Jeg er en del på nett, jeg strikker, tover, går turer, leser, skriver og driver litt mer scrapping. Ser en del på TV mens jeg strikker. I sommerhalvåret blir det selvsagt noe mer turgåing enn det er nå om vinteren. Skulle gjerne hatt ork til å begynne å trene igjen også, men siden jeg er i full jobb og vel så det så strekker ikke tid og energi til for tiden. Dessuten må jeg gjøre et visst minimum av husarbeid også... Endret 23. desember 2019 av Cata
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #9 Skrevet 23. desember 2019 er han glad i turer? Er mange kommuner som arrangerer turer. DNT har og egne foreninger. Frivillig arbeid kan kanskje være noe for han. Mange eldre menn trenger en kompis på besøk. Anonymkode: 6d08c...04f 1
_nubbenella Skrevet 23. desember 2019 #10 Skrevet 23. desember 2019 Går tur, koser/leiker med hundefrøkna mi, sitter på Instagram, spiller, skriver med familie, ser anime, leser tegneserie, tar bilder, surfer på internett, er på forum, leser nyhetene, glor i taket, glor ut vinduet, glor i veggen.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #11 Skrevet 25. desember 2019 Jeg tror ikke (til tross for at han har all verdens tid) at han har "tid" til å ta seg av en hund. Da min mor bodde der hadde de katter, men etter det ble slutt og hun flyttet, fikk hun beskjed om å ta med kattene. For han hadde planer om å reise så mye og kattene sto i veien for det (men han reiser aldri likevel). Hvis han ikke en gang gidder å fylle på mat og vann til kattene og slippe de inn og ut, så er nok ikke en hund noe alternativ heller. Han er vel litt slik at ting skal passe ham når han trenger det. Så hvis dyret trenger oppmerksomhet når han vil være i fred, eller omvendt, så vil det ikke fungere. Anonymkode: fd69c...674
RedRobin Skrevet 25. desember 2019 #12 Skrevet 25. desember 2019 På 23.12.2019 den 8.45, Witch24 skrev: Jeg gamer, tegner/ maler, trener, leser og ser på youtube/ netflix Kunne vært meg
Eneri Skrevet 25. desember 2019 #13 Skrevet 25. desember 2019 Lydbøker. Lese litt reiseguider om steder/land han ønsker å besøke. Bli Røde Kors-besøksvenn. Melde seg inn i lokal turgruppe. Styre med vedhogst/vedkløyving om han liker det. Sjekke om det pågår dugnadsprosjekt han Jan være med på: a la bygge gapahuk, tilrettelegge tursti osv. Melde seg inn i historielag. 1
tussi84 Skrevet 26. desember 2019 #14 Skrevet 26. desember 2019 Er 35 år. Utenom gaming/YouTube så ser jeg en del filmer/serier på tv/dvd/blue ray. Leser bøker, lager mat, rydder/vasker
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #15 Skrevet 26. desember 2019 På 23.12.2019 den 3.39, AnonymBruker skrev: Han er sikkert ekstrovert. Avhengig av å være med andre for å få energi. Han trenger sosial kontakt mer enn alenetid. En venn. En hund? Jeg er typisk introvert. Det merkes på min liste av hva jeg kan finne på å gjøre alene. Jeg koooser meg. Alltid! Får masse energi av dette: Spiller gitar og synger Lærer meg språk eller andre kunnskaper Rydder/sorterer/ lager mat (husarbeid) Trener styrke/yoga/tøyer Digital: Er på KG ,leser om ting på nettet,osv Koser med meg Kurer hår , lakker negler og annet med utseendet Hører musikk Danser Planlegger ting framover Prøver klær og finner måter å style de på Koser/snakker med katten Ser TV/Film PS4 skytespill Tegner Drikker øl/vin Soler meg utenfor på sommeren Må bare komme med litt utfyllende info til svaret ditt. Jeg er ekstrovert, glad i folk, glad i å prate i forsamlinger, vitser og spøker med både kjente og ukjente. Er veldig glad i å være litt midtpunkt. Men jeg elsker også alenetid og kjeder meg svært sjelden i eget selskap. Så det er ikke slik at alle ekstroverte er avhengig av andre for å få energi, mange av oss,om ikke de aller fleste har en viss balansegang der. Anonymkode: c5412...345 Anonymkode: 5dbc6...3ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå