Lisaaaaa Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Hei! Jeg har noe jeg tenker på i forhold til ei venninne, og skulle gjerne hatt noen innspill. Vi har begge gått gjennom en del tøffe ting det siste året, litt dødsfall, ulykker, osv. Noen av tingene har i stor grad vedrørt oss begge, og vi har funnet støtte i hverandre. I det siste har hun begynt å trekke seg unna, føler jeg. Vi pleide å prate på telefonen hver dag, men nå ringer hun aldri lenger, og melder veldig sjeldent. Vi var på et felles arrangement for en stund siden, og da jeg spurte jeg om vi skulle finne på noe i romjula. Hun svarte ja på det. Likevel føler jeg meg fremdeles usikker på henne. Har på følelsen at det treffet vi snakket om å ha i romjula ikke blir noe, om ikke jeg tar kontakt. Jeg vet at hun har vært litt slik med andre også, at hun plutselig bare stopper å ta kontakt. Felles venninner av oss sier at hun er litt sånn, at hun bytter på hvem hun henger med. At hun sikkert kommer til å ville være sammen igjen etterhvert. Jeg føler meg likevel så usikker! Er i en tøff periode i livet, og kunne trengt et klart svar på hva som skjer. Syns dere jeg skal melde henne å spørre, eller bare la det ligge, og se hvordan det utvikler seg? Litt redd for å virke desperat om jeg melder henne. Mvh j26
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Kanskje venninneforhold deres har vært basert på å snakke om tunge ting? At det dere har hatt felles der har vært positivt for en periode, men at det nå begynner å bli nok? Kanskje hun kjenner at det er blitt litt mye? Har også ei venninne der vi har støttet hverandre når begge har hatt det litt trasig. Nå er jeg kommet ovenpå, og jeg kjenner selv at jeg trekker meg litt unna henne, for hun er tung å snakke med og det drar meg ned. Prøvd å snakke om hyggelige ting og hverdagslige greier, men hun vil holde det nede på problemnivå, noe ikke jeg orker nå Anonymkode: d4915...5d9
Lisaaaaa Skrevet 23. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 23. desember 2019 Takk for svar! Vært innom den tanken. Men vi har liksom hele tiden passet på å ha det gøy også, fokuset har aldri vært mest på det triste.
Sirah Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Kanskje hun fremdeles har det ganske tungt og trenger at du tar initiativ? At hun trekker seg unna fordi at ting er vanskelig? Jeg ville sendt en melding, da har du i det minste prøvd
Lisaaaaa Skrevet 23. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 23. desember 2019 11 timer siden, Sirah skrev: Kanskje hun fremdeles har det ganske tungt og trenger at du tar initiativ? At hun trekker seg unna fordi at ting er vanskelig? Jeg ville sendt en melding, da har du i det minste prøvd Takk for svar. Jeg har liksom prøvd, men etter å ha vært den som starter samtalen 4-5 ganger, så gir man litt opp 🙈
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #6 Skrevet 23. desember 2019 Men nå spør du henne: Skulle vi treffes i romjulen? Kunne du tenke deg å ....... (fyll ut det som passer dere begge) Det er ikke mas, og det er lettere å komme med et svar dersom man foreslår noe konkret. Anonymkode: cdfb7...13f 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #7 Skrevet 23. desember 2019 Kan hende hun er skikkelig deprimert. Da må du bare gi det tid og være der når hun kommer tilbake. Jeg trakk meg unna alt og alle. Hadde en venninne som ble skikkelig furt på meg og liten forståelse og det gjorde ekstra vondt. Gjør vondt å tenke på enda. Anonymkode: e790b...d93
Lisaaaaa Skrevet 24. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 24. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan hende hun er skikkelig deprimert. Da må du bare gi det tid og være der når hun kommer tilbake. Jeg trakk meg unna alt og alle. Hadde en venninne som ble skikkelig furt på meg og liten forståelse og det gjorde ekstra vondt. Gjør vondt å tenke på enda. Anonymkode: e790b...d93 Jeg tror ikke det er det som er problemet. Hun er fortsatt masse med andre venninner ser jeg 🙈 Men takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå