AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Vi har et hus bak oss. Naboene har terrasse slik at den ligger litt «over» oss slik at de lett kan se ned på oss på vår terrasse. I sommer merket vi dette godt. De er sosiale folk og har mye besøk. Griller osv. Men jeg synes det blir så mye innsyn. Jeg synes ikke det er då kjekt å bli «sett» på når vi spiser middag ute eller soler oss. Har også en stamp. Denne er det et slags forhøyet gjerde på, men de kan likevel se. Ikke at vi ikke kan bade når de er ute, men jeg føler meg liksom litt beglodd. Mellom vær terrasse og deres så har vi plen. Vi vil gjerne beholde denne da det kan være kjekt for fremtidige barn og nær vi har besøk av barn. Hva ville dere gjort for mindre innsyn? Det finnes jo ulike regler for gjerder osv? Har tenkt litt på å plante noe. Et par store busker eller noe. Vil ikke framstå som at vi «buret» oss inne heller. Anonymkode: 815f1...580
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Plant noen busker som blir litt høy, fins mange fine, f.eks. Skjærsmin. Går også an å plante tuja, de vokser fort. Anonymkode: ab9ae...6ca
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #4 Skrevet 23. desember 2019 Plant ett tre eller to på plenen. Litt forskyvd så de dekker sonene dere bruker. Tuja ville jeg ikke plantet fordi jeg ikke synes det er noe pent. Anonymkode: 1ce2d...da1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #5 Skrevet 24. desember 2019 Sjekk hvordan naboloven er i din kommune. Det er regler for hvor høyt busker, hekker og gjeder kan være. Evt spørre naboen om h*n kan sette på skjerming på sin plattengvegg så de ikke ser til dere. Anonymkode: 26657...77c
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #6 Skrevet 24. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sjekk hvordan naboloven er i din kommune. Det er regler for hvor høyt busker, hekker og gjeder kan være. Evt spørre naboen om h*n kan sette på skjerming på sin plattengvegg så de ikke ser til dere. Anonymkode: 26657...77c Det pleier ikke å være regler for hvor høye trær og busker kan være, men en levegg kan stort sett bare være 180 cm høy, maks 5 meter. Her jeg bor er det veldig strengt angående gjerder og levegg, men ingen kan si noe angående busker. Flere benytter seg derfor av det. Anonymkode: d4ab3...b88
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #7 Skrevet 24. desember 2019 Hva med en pergola over stampen og kanskje et solseil over uteplassen? På pergolaen kan du feks plante klematis, klatreroser, kaprifol eller noe annet som klatrer og skjermer samtidig som det er fint å se på. Anonymkode: 932c8...30c 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #8 Skrevet 24. desember 2019 Kontakt en hagedesigner der hvor du bor og få forslag til enkle løsninger som fungerer bra for dere og som er lovlige i følge evt. regler om slikt. Anonymkode: 8ea49...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå