Zienna Skrevet 22. desember 2019 #1 Del Skrevet 22. desember 2019 Har noen et forslag til frisk, enkel og raskt laget dessert? Helt greit om noe må kjøpes ferdig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Del Skrevet 22. desember 2019 Karamellpudding. 😋 Anonymkode: de182...ecc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 22. desember 2019 #3 Del Skrevet 22. desember 2019 Vi pleier å ha brownies (hjemmelaget) med bringebærsorbet, innimellom har vi hatt baked Alaska. Vi har som regel karamellpudding og alle de andre 50 slagene (dere vet, kaker og alt annet som hører julen til) ved kakebordet når gaver åpnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 22. desember 2019 #4 Del Skrevet 22. desember 2019 Vi skal ha karamellpudding til dessert etter pinnekjøtt, men egentlig kunne jeg tenkt meg noe "friskere" selv. F.eks fruktsalat eller tilslørte bondepiker 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Middelmådig Skrevet 22. desember 2019 #5 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) Pavlova. Lager bunnen dagen før så er det bare å lage krem til servering. Endret 22. desember 2019 av Middelmådig Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Del Skrevet 22. desember 2019 Vi kjører iskrem, litt ekstra god variant, ulike typer og toppings- og vaffelkjeks til barna så de kan lage sin egen kuleis. Anonymkode: 2c427...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #7 Del Skrevet 22. desember 2019 Synes også is er veldig godt og friskt etter pinnekjøtt, eller sorbet. Kanskje en ekstra god vaniljeis med en hjemmelaget bærsaus til. Anonymkode: 1c8d0...08b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 22. desember 2019 #8 Del Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, Zienna skrev: Har noen et forslag til frisk, enkel og raskt laget dessert? Helt greit om noe må kjøpes ferdig... Multer med kremfløte (ikke pisket). Ikke for mye sukker, så blir det ganske friskt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 22. desember 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, Brunello skrev: Multer med kremfløte (ikke pisket). Ikke for mye sukker, så blir det ganske friskt. Takk. Nå gjelder det bare å få tak i multer da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 23. desember 2019 #10 Del Skrevet 23. desember 2019 Multekrem med krumkaker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 23. desember 2019 #11 Del Skrevet 23. desember 2019 Multekrem eller riskrem 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 23. desember 2019 #12 Del Skrevet 23. desember 2019 6 minutter siden, Zienna skrev: Takk. Nå gjelder det bare å få tak i multer da... Det har de mange steder nå i frysedisken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 23. desember 2019 #13 Del Skrevet 23. desember 2019 Sorbe, frisk og godt, kaldt og lett. Perfekt etter en tung middag. Ikke spesielt julete, men m, i min mening, et mye bedre valg enn tyngre/mektigere desserer som riskrem ol. Kjøp, eller lag selv (enklere enn du tror!). Ellers noe frisk frukt som feks fruktsalat med ananas, Kiwi, druer osv og evt hakkede nøtter og litt mørk sjokolade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #14 Del Skrevet 23. desember 2019 Har alltid riskrem. Lager egen saus, ikke saftsaus. Feks av frosne bringebær eller jordbær. Noe friskere kan være mango eller pasjonsfrukt. Anonymkode: a8688...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 23. desember 2019 #15 Del Skrevet 23. desember 2019 8 timer siden, dillyduzit skrev: Vi pleier å ha brownies (hjemmelaget) med bringebærsorbet, innimellom har vi hatt baked Alaska. Vi har som regel karamellpudding og alle de andre 50 slagene (dere vet, kaker og alt annet som hører julen til) ved kakebordet når gaver åpnes. Hvilken oppskrift bruker dere på baked Alaska? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve men det ser vanskelig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 23. desember 2019 #16 Del Skrevet 23. desember 2019 1 time siden, NymeriaRhoynar skrev: Hvilken oppskrift bruker dere på baked Alaska? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve men det ser vanskelig ut. Om jeg ikke husker feil brukte vi en oppskrift for en fudgy brownies, vi kjøpte inn iskrem (jordbær) som vi la nederst i fryseren, satte alt sammen, ned i fryseren igjen frem til servering før vi fikset marengs og brukte en slik.. gassbrenner og kjørte på, ble servert rett etterpå. Vi lagde porsjonstrl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #17 Del Skrevet 23. desember 2019 Trollkrem! Gjerne laget med bringebær eller blåbær. Anonymkode: 41c6f...2ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 23. desember 2019 #18 Del Skrevet 23. desember 2019 I år blir det hjemmelaget iskrem med rørte skogsbær til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #19 Del Skrevet 23. desember 2019 Creme brullee, kjøp miks fra Toro Anonymkode: f37a1...dbf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 23. desember 2019 Forfatter #20 Del Skrevet 23. desember 2019 23 timer siden, Middelmådig skrev: Pavlova. Lager bunnen dagen før så er det bare å lage krem til servering. Jeg har gjort dette. Stekte en krans av pavlova, som jeg fant på nettsiden "Fru Timian" . Oppskriften var så detaljert at til og med jeg fikk det til I morgen skal jeg lage vaniljekrem og legge langs kransen. Så rører jeg bringebær fra fryseren med litt melis, og har på øverst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå