Gå til innhold

Dessert - etter pinnekjøttmiddag..?

Zienna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi pleier å ha brownies (hjemmelaget) med bringebærsorbet, innimellom har vi hatt baked Alaska. Vi har som regel karamellpudding og alle de andre 50 slagene (dere vet, kaker og alt annet som hører julen til) ved kakebordet når gaver åpnes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha karamellpudding til dessert etter pinnekjøtt, men egentlig kunne jeg tenkt meg noe "friskere" selv.

F.eks fruktsalat eller tilslørte bondepiker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Middelmådig

Pavlova. Lager bunnen dagen før så er det bare å lage krem til servering. 

Endret av Middelmådig
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører iskrem, litt ekstra god variant, ulike typer og toppings- og vaffelkjeks til barna så de kan lage sin egen kuleis. 

Anonymkode: 2c427...828

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også is er veldig godt og friskt etter pinnekjøtt, eller sorbet. Kanskje en ekstra god vaniljeis med en hjemmelaget bærsaus til.

Anonymkode: 1c8d0...08b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zienna skrev:

Har noen et forslag til frisk, enkel og raskt laget dessert?  Helt greit om noe må kjøpes ferdig... 

Multer med kremfløte (ikke pisket). Ikke for mye sukker, så blir det ganske friskt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brunello skrev:

Multer med kremfløte (ikke pisket). Ikke for mye sukker, så blir det ganske friskt.

Takk.  Nå gjelder det bare å få tak i multer da...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Zienna skrev:

Takk.  Nå gjelder det bare å få tak i multer da...  :)

Det har de mange steder nå i frysedisken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorbe, frisk og godt, kaldt og lett. Perfekt etter en tung middag. Ikke spesielt julete, men m, i min mening, et mye bedre valg enn tyngre/mektigere desserer som riskrem ol. Kjøp, eller lag selv (enklere enn du tror!).

Ellers noe frisk frukt som feks fruktsalat med ananas, Kiwi, druer osv og evt hakkede nøtter og litt mørk sjokolade

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid riskrem. Lager egen saus, ikke saftsaus. Feks av frosne bringebær eller jordbær. Noe friskere kan være mango eller pasjonsfrukt. 

Anonymkode: a8688...f8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, dillyduzit skrev:

Vi pleier å ha brownies (hjemmelaget) med bringebærsorbet, innimellom har vi hatt baked Alaska. Vi har som regel karamellpudding og alle de andre 50 slagene (dere vet, kaker og alt annet som hører julen til) ved kakebordet når gaver åpnes. 

Hvilken oppskrift bruker dere på baked Alaska? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve men det ser vanskelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NymeriaRhoynar skrev:

Hvilken oppskrift bruker dere på baked Alaska? Jeg har alltid hatt lyst til å prøve men det ser vanskelig ut.

Om jeg ikke husker feil brukte vi en oppskrift for en fudgy brownies, vi kjøpte inn iskrem (jordbær) som vi la nederst i fryseren, satte alt sammen, ned i fryseren igjen frem til servering før vi fikset marengs og brukte en slik.. gassbrenner og kjørte på, ble servert rett etterpå. Vi lagde porsjonstrl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 timer siden, Middelmådig skrev:

Pavlova. Lager bunnen dagen før så er det bare å lage krem til servering. 

Jeg har gjort dette.  Stekte en krans av pavlova, som jeg fant på nettsiden "Fru Timian" .  Oppskriften var så detaljert at til og med jeg fikk det til :)    I morgen skal jeg lage vaniljekrem og legge langs kransen.  Så rører jeg bringebær fra fryseren med litt melis, og har på øverst.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...