AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Kvinne 40 her. For 10-15 år siden var jeg en slitsom og klengete person som dro det altfor langt i søken etter nærhet og vennskap. Jeg ringte for ofte, sendte melding for ofte, delte for mye privat info i relasjoner før jeg hadde blitt skikkelig kjent med en person. Det var ikke snakk om én spesifikk gjeng som ikke ville være venn med meg, men en rekke forskjellige mennesker, rundt 15 stykker, som ikke hadde noe med hverandre å gjøre. Ingen sa noe rett ut om at jeg var for needy, men jeg skjønte tegningen etter hvert som folk sluttet å svare på SMS eller bare sendte korte, uinteresserte svar tilbake. Jeg sluttet å kontakte disse folka, og ingen av dem har noensinne prøvd å ta kontakt med meg, så det er ganske klart at de var faktisk aldri interessert. Greit nok, jeg har tatt meg kraftig sammen med masing og klenging, kommet videre i livet og har det OK sosialt i dag. Men jeg kjenner ofte på det med at jeg er så redd for å tippe over og bli den masete personen igjen. Jeg ringer aldri folk hvis det ikke er strengt nødvendig, og hver eneste melding som går fra SMS/snap/messenger blir grundig analysert. Er det virkelig nødvendig å sende denne? Blir mottaker sur når hen åpner og ser det er fra meg? Er jeg idiot hvis jeg skriver «klem» på slutten av meldingen? Er det OK om jeg spør kollegaen min om vi skal ta lunch sammen? Jeg tror ikke noen forstår hvor mye jeg sliter og grubler, for jeg holder alt inni meg og søker ikke lenger til andre for bekreftelser. Er det noen som har liknende erfaringer, eller som selv har vært utsatt for klengete mennesker? Anonymkode: a6b73...acc
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2019 #2 Skrevet 23. desember 2019 Men hva er det som gjør at du føler deg klengete? Bor du alene slik at du har større behov enn andre for å ha kontakt? Det kan jo være at du overanalyserer litt. At du må lære deg å ta den plassen du fortjener fremfor å beklage at du eksisterer. Kanskje noen psykologtimer kan være lurt. Anonymkode: cacc1...d02
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2019 #3 Skrevet 24. desember 2019 På 23.12.2019 den 2.46, AnonymBruker skrev: Men hva er det som gjør at du føler deg klengete? Bor du alene slik at du har større behov enn andre for å ha kontakt? Det kan jo være at du overanalyserer litt. At du må lære deg å ta den plassen du fortjener fremfor å beklage at du eksisterer. Kanskje noen psykologtimer kan være lurt. Anonymkode: cacc1...d02 Det som gjør at jeg føler meg klengete er den veldig skamfulle erkjennelsen av at jeg faktisk har vært klengete tidligere og at det mest sannsynlig har irritert folk ganske mye. Jeg er kjempeflau over dette og vil ikke gå i fella en gang til. Nå til dags har jeg ikke noe uvanlig stort behov for sosial kontakt, men tidligere var det altså annerledes. Anonymkode: a6b73...acc 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2019 #4 Skrevet 25. desember 2019 Kjenner meg igjen i din beskrivelse. Har nok vært ganske intens før. Begrenser meg. Tar sjeldent kontakt først ,redd for å være pågående. Er 30. Hører mer til ungdomsårene at jeg var litt 16-23 Anonymkode: 899bf...9c3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2019 #5 Skrevet 26. desember 2019 Kan du fortelle det du skriver her til den/de du er redd for skal reagere? Hvis det er nære venner så burde det gå fint. Du kan be dem si i fra hvis det blir for mye, slik at du slipper å tenke på det hele tiden. Bare pass på å ikke overlate alt til dem, altså pass litt på selv også, at det ikke blir for mye. Lykke til ts♥️ Anonymkode: a5522...350
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 Du burde være så så stolt. Få har klarer ha selvinnsikt på dette nivå. Og så har du i tillegg forandret deg. Noe også svært få får til. Hatten av. Noe du kan være stolt av. Kan skjønne du er usikker nå. Men til venner syns jeg det er fint med « klem» på slutten av alle meldinger. når det gjelder intimitetstegn som hjerter og klemmer og lignende,pleier jeg legge meg på nivå med den jeg prater med. Bruker de klem og hjerter mye kan jeg slenge på slikt. ( ja om det kjennes riktig for meg) når det gjelder hyppighet med å ta kontakt så kan en jo legge seg litt på at det blir ca annen hver gang . Ja at en i en relasjon tar kontakt. Kan jo være greit å se hvor lenge siden sist en tok kontakt. Jeg er singel og noen ganger kjeder jeg meg eller trenger støtte og set plutselig jeg har kontaktet en dame neste daglig. 😳 så der må jeg følge litt med 🙄 selv prøver jeg være lydhør på når noen hinter om avslutning av samtalen ( chat eller telefon) samtidig håper jeg du etterhvert slipper overanalysere hvert ord du skriver mange ganger. ( og bare se over en gang eller to) Har hatt det sånn. Og det var så veldig slitsomt. tenker nå de fleste ikke analyserer andres meldinger og tenker mest på seg og sitt. Så ikke så viktig sånn i detalj hva en skriver Anonymkode: d6ffe...fd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå