AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Hei, jeg ønsker å ta et par ekstra emner som ikke er direkte relatert til graden min på et annet fakultet. Jeg lurer i den forbindelse på hva som skjer dersom man stryker på eksamen i disse "ekstra" fagene? Vil det stå på vitnemålet? Hva blir konsekvensene dersom man stryker på eksamen, men likevel får 30 stp ila semesteret i de andre fagene som er i graden min? Anonymkode: d83e9...efa
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg ønsker å ta et par ekstra emner som ikke er direkte relatert til graden min på et annet fakultet. Jeg lurer i den forbindelse på hva som skjer dersom man stryker på eksamen i disse "ekstra" fagene? Vil det stå på vitnemålet? Hva blir konsekvensene dersom man stryker på eksamen, men likevel får 30 stp ila semesteret i de andre fagene som er i graden min? Anonymkode: d83e9...efa noen? Anonymkode: d83e9...efa
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Det vil ikke stå på vitnemålet, men det vil stå på karakterutskrift (som feks noen masteropptak krever, noen arbeidsgivere krever også dette men det er ytterst få, som f eks UDs aspirantprogram etc.). For lånekassen har det ingen konsekvenser. (Kilde: min egen erfaring fra UiO, vet ikke om dette er forandret eller annerledes ved andre skoler.) Anonymkode: 23e18...2b6 1
NewInTown Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Nei du kan velge å ikke ha de med på vitnemålet. Du velger jo selv hvilke emner som skal vises på vitnemålet. Du kan jo til og med velge å unnlate å vise fag du har bestått på vitnemålet. Så det har vel forsåvidt ingen konsekvens egentlig, om du stryker i noen av de fagene du tar ekstra, annet enn at du da har brukt 1 av de 3 forsøkene man har på å ta en eksamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå