Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest GRAVIDA
Skrevet

Vi er nylig blitt prøvere og jeg har en bitteliten mistanke om at jeg kan ha blitt gravid. Men jeg forventer ikke mensen før om to uker. Så er det slik at vi planlegger å reise utenlands i sommer, og holder på å bestille billetter.. men vi vet jo ikke om jeg kan ta vaksiner for å reise langt! Det skal man jo ikke gjøre om man er gravid.. Altså - må jeg til legen for å ta blodprøve for å sjekke det ut, eller har dere andre forslag? Poenget er jo at vi helst vil bestille billetter nå.. Og er er jo langt fra sikkert at jeg ER gravid! Hm..

Videoannonse
Annonse
Gjest Xavia
Skrevet

Hvis det er to uker til du venter mensen så skal det vel være nærmest umulig å være gravid. Ja, hvis du ikke har unormalt lange sykluser eller vet at du hadde eggløsning tidlig i syklusen din.

Har du regelmessige sykluser på 28-30 dager? I så fall vet du kanskje at du har eggløsning ca 2 uker før du venter mensen. Derfor kan jeg ikke skjønne at du allerede nå tror du kan være gravid. (Ja, med mindre du har svært lange sykluser, eller vet med sikkerhet at du hadde eggløsning svært tidlig i perioden din.)

Man kan teste seg før mens, men to uker før, så spørs det virkelig om hcg' en har steget noe særlig og gir utslag. Jeg tok test tre dager før mens, den var negativ. Tok så ny test tre dager senere. Den var positiv.

Skrevet

Bestill ferien din! Livet stanser ikke opp om du er gravid :-)

Er du sikker på at du trenger å revaksinere deg?

De fleste vaksiner holder i mange år vet du... Og er du sikker på at du må ha vaksiner for å reise dit du skla da? Finnes mange eksotiske steder du fint kan reise med Paracett som eneset reiseapotek.

God tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...