AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Vi skal for første gang feire jul med begge sider av familien. Jeg er fra Vestlandet, men bor på Østlandet med mann og to barn. Mine foreldre og hans foreldre kommer til oss på julaften. De har alltid spist ribbe på julaften, og min side er vant med pinnekjøtt. Jeg tok da utgangspunkt i at vi da serverer begge deler siden dette er noe som er viktig og tradisjon for begge parter. Nå har svigers gitt ganske sterkt utrykk for at de er veldig skeptisk til pinnekjøtt og at de ikke ønsker at det skal være pinnekjøtt på julaften fordi det «lukter så vondt og rart.» Jeg kjenner at dette gjør meg utrolig såret og lei meg, siden pinnekjøtt er noe som står meg og min familie veldig nært. Jeg har tatt opp dette med mannen min og han sier bare at vi kjører på med pinnekjøtt og så får de bare sitte der, det får de tåle! Jeg skulle ønske jeg følte det på samme måte, men jeg synes det er veldig leit at noen ikke skal trives på julaften hjemme hos oss og synes at det lukter vondt... Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 41ab6...e13 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 22. desember 2019 Hør på mannen din. Kjør på med pinnekjøtt. Ribbe lukter forresten like vondt. De skal ikke få diktere hva dere skal spise. Om de er så utakknemlige, trenger de ikke komme engang. Om du lager begge deler, så har du laget noe alle liker. Ingen vits i å spise sammen, hvis noen skal sitte og ikke like maten. Da kan pottesure svigermonstre sitte alene i stedet, og få en sitron hver til jul Anonymkode: 2a6ed...5f4 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 22. desember 2019 Det er raust av dere å servere begge rettene på julaften. Det betyr jo at det er mer å stelle i stand, og samtidig viser dere jo at dere vil gjøre alle til lags. Når noen likevel klager, er det gjestene som er problemet og ikke dere. Voksne folk bør ikke klage når de ser at dere legger dere i selen for at alle skal være fornøyd. Bare si det slik: dere vil alle skal få den julematen de liker best og derfor lager dere to retter. Anonymkode: b1f7c...2b3 66
altflyter Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 Jeg ville gjort som mannen din sier. Dere lager begge deler, så får de bare tåle at det er uvant. Snakk om å gjøre seg vrang! Jeg er oppvokst med både pinnekjøtt og ribbe fordi familien har ulike preferanser. Har aldri opplevd det som et problem! Prøv å senke skuldrene. Her er dere på tilbud siden og vil gjøre alle til lags. Ville ikke endret planene fordi de er vrang. 24
Hjerte Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Jeg hadde gitt beskjed på en rolig og fin måte at i vårt hus kjører vi våre tradisjoner, og at det må de leve med. 23
Imsen Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 Enig med mannen – dere lager selvfølgelig begge deler. Så får eventuelt mannen be foreldrene sine ta seg sammen og oppføre seg som voksne folk hvis de skulle rynke på nesa. 22
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 Jeg hadde laget begge deler. Det er vel akkurat i det de kommer inn i huset at det lukter mest, når de har vært der litt så lukter det jo ikke... Kjøpe et godt juleduftlys og tenne i gangen/flytte inn i stua etterpå? 🙈 Anonymkode: 3544d...28d 4
Jerry Lee Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 Da syns jeg svigers kan holde seg hjemme og spise noe de liker. Som gjest er man glad for å bli bedt, og spiser det man får servert. 30
Huldra85 Skrevet 22. desember 2019 #10 Skrevet 22. desember 2019 Samme her! Mannen bestemmer serveringen, siden han er flink på pinnekjøtt. Foreldrene mine liker begge deler, så å få pinnekjøtt på julaften er ikke noe problem. Dersom du går for begge deler, bør de være fornøyde. De er heldige som blir invitert. Veldig generøst å lage så mye forskjellig mat. Vi tar bare pinnekjøtt. 4
Perle Skrevet 22. desember 2019 #11 Skrevet 22. desember 2019 Utrolig frekt av svigerforeldrene dine. Flau oppførsel. Hør på mannen din! 27
mummu Skrevet 22. desember 2019 #12 Skrevet 22. desember 2019 Å herregud! Det er det frekkeste! Selvfølgelig serverer dere pinnekjøtt også! Eier ikke svigerforeldrene dine skam? 😳 14
AnonymBruker 42 Skrevet 22. desember 2019 #13 Skrevet 22. desember 2019 (endret) Familien min har som regel både pinnekjøtt, ribbe og lutefisk på juleaften. 😅 Jeg hadde servert begge deler, selv om jeg synes det er litt rart å ikke kunne spise det en får servert når en kommer på besøk... Både ribbe og pinnekjøtt er jo godt som pålegg i lefse/lompe om det skulle bli noe til overs Edit : OJJJJJ.... Ser at jeg leste HI helt feil Er det mulig å være så frekke... Hadde servert KUN pinnekjøtt!!! Mulig jeg hadde sendt en "non-vite" på sms også.... Endret 22. desember 2019 av Beeblebrox 12
Strikkegurine Skrevet 22. desember 2019 #14 Skrevet 22. desember 2019 Om de kommer til dere så har de ikke noe de skulle ha sagt. Når dere lager mat i eget hus så lager dere det dere selv ønsker, ferdig med det. Veldig bra at dere ønsker å servere begge deler, de får bare tåle lukta av pinnekjøtt. Makan 3
Ulrikke Skrevet 22. desember 2019 #15 Skrevet 22. desember 2019 Herlighet, så frekt av svigers.... Jeg har mann fra Vestlandet, og tilsvarende svigers.... Har blitt vant til pinnekjøtt nå, og synes det er godt å spise, men jeg liker fortsatt ikke lukta mens det damper. Men aldri i verden om jeg ville sagt det sånn til noen! Mine foreldre er vant til helt andre ting på julaften. Annethvert år ca er svigers hos oss, og da er det pinnekjøtt. Mine foreldre er også hos oss da. De spiser det som serveres og takler det HELT fint på alle måter - tror til og med de synes det er godt! Gjør som mannen din sier! Luft litt før folk kommer (ikke pga lukta bare, men det blir veldig fuktig av at det damper i tre timer), og så må mannen din be folk oppføre seg voksent! Klarer de ikke det, kan de reise hjem. Her må man nok statuere et eksempel. 9
Sirah Skrevet 22. desember 2019 #16 Skrevet 22. desember 2019 Dere lager så klart begge deler! Luft godt rett før de kommer. Enig i at pinnekjøtt lukter møkk, men ærlig talt, det får de tåle! 3
Zienna Skrevet 22. desember 2019 #17 Skrevet 22. desember 2019 Jeg synes det er storartet at dere lager både pinnekjøtt og ribbe. Det er mye arbeid å lage begge deler, og i tillegg dekke bord og stelle alt annet i stand. Du har en fornuftig mann - hør på ham! Selv liker jeg ikke lutefisk, som er favoritt i vår familie på lille julaften. Men jeg gjør da virkelig ikke noe nummer av det! Jeg spiser potet, baconterninger og ertestuing. Godt det også 7
C8H10N4O2 Skrevet 22. desember 2019 #18 Skrevet 22. desember 2019 Lag begge deler. Eventuelt, blås i både pinnekjøtt og ribbe, og server kalkun i stede 🙊 3
kaleidoskop Skrevet 22. desember 2019 #19 Skrevet 22. desember 2019 Jeg ville nesten på pur f.... servert bare pinnekjøtt 😂 hvis de skal være så sære. 18
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #20 Skrevet 22. desember 2019 Vil dere ha pinnekjøtt og ribbe, eller kun pinnekjøtt? Men la for all del mannen din ta denne kampen Anonymkode: e67b7...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå