Gå til innhold

Serien you?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 31.12.2019 den 1.46, AnonymBruker skrev:

Hittil er sesong 2 en gedigen nedtur. Det eneste de snakker om er white privilege! Hver eneste mulighet så skal de presse frem noe negativt om hvite. Hele tiden!

Anonymkode: 7a7d8...79c

Det er vel for å vise hvilken tankegang som har blomstret opp i L.A., og ikke fordi serien i seg ønsker å være "politisk korrekt" ! :) 

Anonymkode: 6df42...f73

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sesong 2 prøver litt for hardt å følge opp sesong 1. Sesong 1 var genial, og da blir dessverre sesong 2 såder. Skulle ønske sesong 2 var enda mer psykologisk og mystisk slik 1 var, det var liksom ikke like treffende å gå bort fra opprinnelig plott og prøve å normalisere og "friskmelde" hovedkarakteren i 2. Det psykologiske og mystiske kom litt frem i episoden hvor han var LSD-påvirket, en episode som jeg syntes var kjedelig og delvis urealistisk. Den dårligste i hele sesong 2 😳 

Har et par episoder igjen av sesong 2 nå. Håper det kommer en kanonavslutning. 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel for å vise hvilken tankegang som har blomstret opp i L.A., og ikke fordi serien i seg ønsker å være "politisk korrekt" ! :) 

Anonymkode: 6df42...f73

Jeg tror det er for å forsterke det ytterligere. At det er virkelig. At det faktisk er slik at hvite har privilegier kun fordi de er hvite. Joe er jo nettopp et eksempel på at White privilege ikke er ekte, likevel blir han omtalt som meget privilegert. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er snart ferdig med sesong 2, liker den bedre enn sesong 1. 

Angående dette med White privilege, så ser jeg det ikke som å snakke ned "hvite" sånn sett, da det er mye videre enn det. Synes det er heller er den rike, beskytta, berettigede gruppa, eller faktisk livsstilen, de snakker ned. Disse som flyter på den økonomiske, kulturelle og sosiale statusen til nettverket sitt, og ikke alltid ser det engang.

Det er f.eks. lett å romantisere Forty som en litt eksentrisk og plaga fyr, der han står på Anavrin med en juice av ditt-og-datt, kanskje-eller-kanskje-ikke høy,  i kimonoen sin, og sparker folk. (Jeg er klar over at bildet av han er litt mer sammensatt altså, jeg liker han litt, dessuten.) Denne oppførselen slipper han selvsagt kun unna med, fordi han er gjennomsyra av privilegiene sine. I en annen kontekst ville en med Fortys sett av problemer, sikkert vært død med en lignende måte å leve på, når det gjelder de mer negative sidene av livsstilen hans. 

Spoiler

Og det med at han kjøper han fra AA og broren hans til å iscenesette den crazy greia si med å liksom skulle skyte dem om de går ut av rommet uten et manus.. "De Andre" er liksom kun en rekvisitt i de privilegertes liv. De eksisterer for å kjøpes, for å iscenesette galskapen til de privilegerte. Og attpåtil, for de priveligerte, som Forty, er det disse to brødrene som er lugubre, da de så lett kunne kjøpes, ikke han sjøl.

Alt snakket om privilege tolker jeg som en slags kritikk av sider av den "L.A-livsstilen" som vises. Hvor individualisme, egoisme, kapitalisme, forbrukerkultur og det visuelle, blandes med New Age-religiøsitet, åndelighet, og alt det der, og ender opp som en ekstremt ironisk og overfladisk suppe. 

På den andre sida, så har vi de to søstrene, Ellie og Delilah, som er i live på tross av, og ikke på grunn av, sitt eget opphav. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Søgni skrev:

Alt snakket om privilege tolker jeg som en slags kritikk av sider av den "L.A-livsstilen" som vises. Hvor individualisme, egoisme, kapitalisme, forbrukerkultur og det visuelle, blandes med New Age-religiøsitet, åndelighet, og alt det der, og ender opp som en ekstremt ironisk og overfladisk suppe. 

På den andre sida, så har vi de to søstrene, Ellie og Delilah, som er i live på tross av, og ikke på grunn av, sitt eget opphav. 

Det kan jeg være enig med deg i, men likevel så presiserer de med White privilege og White male fragility. En velstående person av et hvilket som helst annet opphav har akkurat de samme godene og privilegiene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Klarte ikke se ferdig sesong 1, det ble for psyko for meg. 

Anonymkode: 68072...79c

Gjest Elseby13
Skrevet

Sesong 2 er jo kliss lik sesong 1! Akkurat samme handlingen.. Penn Badgely ser ut som om han kjeder seg i hver bidige scene.

AnonymBruker
Skrevet

Synes sesong 2 er dårlig. Lurer også på hvordan han fikk satt opp et nytt "bur" i LA når han akkurat hadde kommet dit i første episode. Mulig jeg har sovnet fra en bit som forklarte det. 

Anonymkode: 04484...338

AnonymBruker
Skrevet

Enig i at sesong 2 er kjedelig, men jeg har ikke sett slutten enda og dermed ikke sett "twisten" som jeg forstår skal komme. Noe av det som er litt drit med sesong 2 er at jeg synes Victoria Pedretti som spiller Love er en så sykt dårlig skuespiller! Hver gang hun skal være lei seg bare lukker hun øynene 50 % og ser på noen gjennom Kåre Willoch-øyne og ser ut som hun kjeder seg. Det er ikke skuespill! Det er så påtatt. Og Penn Badgley er en så flink og nyansert skuespiller i mine øyne at kontrasten bare blir alt for stor. Amy/Candace og Forty er begge flinke de også, så synd akkurat Love skal ødelegge hele serien, haha

Anonymkode: fe844...950

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte sesong 2, men sesong 1 var bedre. De la jo helt klart opp til en sesong 3 på slutten. Håper det blir det.

Anonymkode: b6ef5...313

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kom det buret fra da? 

Anonymkode: 04484...338

AnonymBruker
Skrevet

Sesong 2 er underholdende nok, men jeg likte sesong 1 mye bedre. Sesong 2 har for mange bipersoner, og handlingen går fra å være treig som f i de første episodene før alt blir skikkelig heseblesende og rotete mot slutten, med flere logiske brister. Følte jeg satt og så på en helt annen serie. Er dessverre også enig i kommentaren over her om skuespillet. Victoria Pedretti var etter min mening dødsflink i The Haunting of Hill House, men her leverte hun ikke i det hele tatt 😅

Anonymkode: 5fcbd...510

• Liker 2
Skrevet

Slutten på sesong 2 ødela mye dessverre (siste minuttet typ)

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Irja skrev:

Slutten på sesong 2 ødela mye dessverre (siste minuttet typ)

Tror du ikke det var en teaser for sesong 3?

Anonymkode: 25412...c7d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke det var en teaser for sesong 3?

Anonymkode: 25412...c7d

Jo. Åpenbart. Men det er jo bare for dumt..

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Syntes sessong 2 var utrolig dårlig. Dårlige karakterer, dårlig skuespill. 

Gjest Elseby13
Skrevet
På 3.1.2020 den 23.07, Irja skrev:

Jo. Åpenbart. Men det er jo bare for dumt..

Huff ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Orket ikke mer enn to episoder av sesong to, ekstremt kjedelig. 

Anonymkode: a43b0...813

AnonymBruker
Skrevet

Dette var tamme saker i forhold til sesong 1. Snork! Går rett i glemmeboken.

Anonymkode: 5fb3e...207

AnonymBruker
Skrevet

Sesong 2 er kjedelig (foreløpig)..

Anonymkode: a9204...b41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...