Gå til innhold

Er dette innafor eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk en dag, avtalt. La oss kalle dem A og B. Veldig koselig. Så sier "A": C, kommer innom. Regner med det er greit, så hun er her snart. 

Vil påstå vennskapet mellom meg og C har dabbet noe av i det siste. Sånn har det bare blitt. Det jeg synes var litt frekt var at C spurte A om hun fikk komme innom meg/inviterte seg selv uten å spørre meg overhode. I tillegg satt de og pratet høyt om en vinkveld de hadde kvelden før, noe jeg ikke hadde hørt noe om eller fått invitasjon til. Så hva mener dere, er dette normal folkeskikk? 

Anonymkode: 8bb16...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er ok å bare invitere andre til en venns hus, med mindre dette er noe dere har praktisert før. Og at de snakker om noe du ikke var invitert til er litt sånn i grenseland.. siden dere er venner hadde det vært naturlig å invitere deg dit også, synes jeg. Neste gang det skjer noe lignende, prøv og sett ned foten. De må jo spørre deg før de bare inviterer noen inn i ditt hjem. Og C er sneaky som ikke spør deg, men A.. :P

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde bare synes det var koselig ☺️

Anonymkode: c02d6...b0b

Skrevet

Mangel på folkeskikk å invitere andre med seg uten å spørre vertskapet først. Hadde latt det gå og prøvd å kose meg. Blir kleint å ta det opp der og da. Hadde nok lagt inn en kommentar om at alle måtte ta en vinkveld snart. 

Anonymkode: 4550d...a28

Skrevet

Har skjedd meg mange ganger med ulike venninner. Kjenner ikke alltid de som er invitert med. Går greit det, hyggelig med nye folk!

Anonymkode: ef653...9bb

Skrevet

Ikke noe galt for folk flest. Men jeg er nokså angstfylt, så jeg hadde ikke blitt glad for det.

Anonymkode: d44d6...06f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har skjedd meg mange ganger med ulike venninner. Kjenner ikke alltid de som er invitert med. Går greit det, hyggelig med nye folk!

Anonymkode: ef653...9bb

Jeg kjenner jo hun som kom. Poenget er at jeg synes det er frekt å bare "anta" at hvem som helst kan komme, uten å spørre meg. Jeg synes hun som kom skulle spurt meg. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner jo hun som kom. Poenget er at jeg synes det er frekt å bare "anta" at hvem som helst kan komme, uten å spørre meg. Jeg synes hun som kom skulle spurt meg. 

Hvis det er tilfelle så er det litt hensynsløst. Ikke sikkert hun mener det ille da. 

Anonymkode: 52d5b...32f

Skrevet

Jeg hadde nok forventet en forespørsel i forkant. Men på den annen side, hva skulle du da ha svart - nei? Mest sannsynlig hadde du sagt ja, rett og slett som følge av god skikk og bruk. Så sluttresultatet hadde blitt det samme. Nå slapp du å gå å ergre deg over det i forkant og...

Anonymkode: 6b54f...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...