Gå til innhold

Visdomstenner

Fremhevede innlegg

Gjest Tannlegeskrekken
Skrevet

Tar det langt tid før visdomstennene kommer ut når de først har begynt? Kjenner en tupp bakerst som har kommet fram, både oppe og nede (de kom samtidig). Det er veldig trangt bak der, og de ligger tett oppå kjeven. :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg begynte å kjenne mine for mange år siden, er nok veldig individuelt gitt. Jeg håper jeg slipper, selv om jeg vet jeg MÅ ta ihvertfall den ene... Men den tid den sorg, bare utsetter det og overser det :)

Gjest Tannlegeskrekken
Skrevet

Har de kommet opp hos deg da? Eller ligger de på vent fremdeles?

Jeg skal trekke mine, men vil helst slippe å operere ut i hvert fall.... :cry:

Gjest Gjesta
Skrevet

Mine lå veldig lenge og bare lurte - kom litt mer fram igjen, ble liggende litt og nå har de endelig kommet fram alle sammen...

K

Gjest Tannlegeskrekken
Skrevet

Takk for svar, begynte å bekymre meg for at visdomstennene kanskje satt fast :-?

Gjest en liten hvit and
Skrevet
Takk for svar' date=' begynte å bekymre meg for at visdomstennene kanskje satt fast :-?[/quote']

Det er godt mulig. Mange har dårlig plass bakerst i munnen, og da kan det være at visdomstennene bare kommer litt opp og blir liggende slik. Det er en skikkelig grobunn for betennelse, og derfor blir slike tenner ofte fjernet for å unngå det.

Skrevet

Jeg har to som har kommet litt fram noe de har holdt på med i flere år. Er skikkelig plagsomt og vondt når de beveger på seg. Vet jeg har to til som ligger å venter,men jeg har ikke kjent noe til dem enda. Håper de blir der...

Skrevet

En ting er hvertfall at det er best å ta X-ray bilder av kjevene. For å se åssen visdomstennene vokser. Noen kan vokse helt gæernt og gi vanskeligheter for nabotennene eller gi megainfeksjon i tannkjøttet. Det er viktig å si fra om tannlegeskrekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...