GaiusMarius Skrevet 28. desember 2019 #301 Del Skrevet 28. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om ikke du berørte nøyaktig den diagnosen (som stadig har vært trukket frem fra en som er berørt av den her i tråden), så sier du at kronikere dør i helsekø pr. i dag. Kan du dokumentere det? Det holder ikke at du klarer å trekke frem noen få tilfeller. Du må vise at dette er en systematisk tendens. Jeg har ikke nevnt kronikere spesifikt, eller hevdet at dette er en systematisk tendens. Jeg har bare sagt at folk dør i helsekøer i det offentlige helsevesenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #302 Del Skrevet 28. desember 2019 15 minutter siden, GaiusMarius said: Jeg har ikke nevnt kronikere spesifikt, eller hevdet at dette er en systematisk tendens. Jeg har bare sagt at folk dør i helsekøer i det offentlige helsevesenet. Da må du lese sitatene i innlegg #308 en gang til, for der fremgår det tydelig at du mener kronikere vil få dyrere forsikring som en trade-off mot å dø i helsekø under dagens ordning. Holder du ikke styr på hva du selv skriver? Anonymkode: e3d06...e25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GaiusMarius Skrevet 28. desember 2019 #303 Del Skrevet 28. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du lese sitatene i innlegg #308 en gang til, for der fremgår det tydelig at du mener kronikere vil få dyrere forsikring som en trade-off mot å dø i helsekø under dagens ordning. Holder du ikke styr på hva du selv skriver? Anonymkode: e3d06...e25 Jeg nevnte ikke kronikere med et eneste ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #304 Del Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, GaiusMarius said: Jeg nevnte ikke kronikere med et eneste ord. Hvorfor siterte du da i ditt svar, et innlegg som påpekte at kronikere ikke ville få forsikring under ditt paradigme? Nå må du slutte å ro deg unna. Anonymkode: e3d06...e25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #305 Del Skrevet 28. desember 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: 15 hours ago, GaiusMarius said: 17 hours ago, AnonymBruker said: Og da er vi tilbake til disse menneskene som har en kronisk sykdom som gjør at de ikke får helseforsikring. Disse vil fortsatt få forsikring, men med en høyere forsikringspremie. Det vil være fremskritt mot at de dør i helsekø i det offentlige helsevesenet eller grunnet lav kvalitet slik det er idag. Hvem er det du mener, om det ikke er kronikere? Anonymkode: e3d06...e25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GaiusMarius Skrevet 28. desember 2019 #306 Del Skrevet 28. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem er det du mener, om det ikke er kronikere? Anonymkode: e3d06...e25 Jeg har hele tiden referert til pasienter generelt, mange pasienter dør i helsekø i det offentlige helsevesenet eller grunnet feilbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #307 Del Skrevet 28. desember 2019 6 minutter siden, GaiusMarius said: Jeg har hele tiden referert til pasienter generelt, mange pasienter dør i helsekø i det offentlige helsevesenet eller grunnet feilbehandling. Det er ikke slik det fremstår i svaret ditt som jeg nå har vist deg to ganger. Hvem er det du henviser til som "disse" og "de" om det ikke er denne pasientgruppen? Det peker jo direkte tilbake til svaret du selv siterte. Og du henviser jo til økt forsikringspremie for dem du henviser til som "disse" og "de." Det kan da ikke peke til "pasienter generelt." Den generelle pasientpopulasjonen vil jo ikke få økte forsikringspremier i henhold til problemstillingen i svaret du siterer. Stå nå i det minste for påstandene du har fremmet. Anonymkode: e3d06...e25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 28. desember 2019 #308 Del Skrevet 28. desember 2019 Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerdebatt, diskusjon med seg selv, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #309 Del Skrevet 28. desember 2019 Hmmm... Dette må være fordi Cuba har så mye kapitalisme. 🤔 https://morningstaronline.co.uk/article/w/cuba-found-to-be-the-most-sustainably-developed-country-in-the-world-new-research-finds Anonymkode: 33147...d39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #310 Del Skrevet 28. desember 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Dette er mindre enn hva som forsvinner i innkrevningen av skatter og avgifter for å betale for dagens system. Samtidig driver private bedre. Anonymkode: d475a...b5f Trur jeg ikke noe på. Anonymkode: 87cfa...283 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #311 Del Skrevet 28. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Trur jeg ikke noe på. Anonymkode: 87cfa...283 Idag koster det 20 øre per innkrevde krone i administrasjonskostnader Anonymkode: d475a...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #312 Del Skrevet 28. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker said: Idag koster det 20 øre per innkrevde krone i administrasjonskostnader Anonymkode: d475a...b5f Effektiviteten i skatteinnkrevningen sier ikke noe om hvor stor andel som går til helseforetakene, eller hvordan dette blir brukt. Anonymkode: e3d06...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #313 Del Skrevet 28. desember 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Effektiviteten i skatteinnkrevningen sier ikke noe om hvor stor andel som går til helseforetakene, eller hvordan dette blir brukt. Anonymkode: e3d06...e25 Skal man dele ut 100 milliarder til helseforetrakene via statsbudsjettet må man ta inn 120 milliarder i skatter og avgifter. Det er 20 milliarder som er bortkastet og heller kunne gått til å forbedre driften slik private ville gjort. Utbytte tar man kun når det er forsvarlig. Anonymkode: d475a...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #314 Del Skrevet 28. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmmm... Dette må være fordi Cuba har så mye kapitalisme. 🤔 https://morningstaronline.co.uk/article/w/cuba-found-to-be-the-most-sustainably-developed-country-in-the-world-new-research-finds Anonymkode: 33147...d39 Gi det litt tid, så faller sosialismen sammen der også, som vi har sett i Sovjet, Nord-Korea etc. Anonymkode: d475a...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #315 Del Skrevet 28. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skal man dele ut 100 milliarder til helseforetrakene via statsbudsjettet må man ta inn 120 milliarder i skatter og avgifter. Det er 20 milliarder som er bortkastet og heller kunne gått til å forbedre driften slik private ville gjort. Utbytte tar man kun når det er forsvarlig. Anonymkode: d475a...b5f Jeg er slett ikke sikker på om det regnestykket er riktig - men det er uansett helt irrelevant for diskusjonen om hvorvidt et offentlig helsevesen er effektivt og kompetent eller ikke. I disse spørsmålene må man jo se på hvordan helsevesenet bruker midlene de faktisk får - ikke hvordan disse midlene skaffes til veie. Du kan like gjerne argumentere med at av 120 milliarder private helsekroner, vil 20 milliarder gå til drift og administrasjon hos forsikringsselskapene eller annen administrativ enhet som kommer foran helseforetakene. Anonymkode: e3d06...e25 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #316 Del Skrevet 28. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gi det litt tid, så faller sosialismen sammen der også, som vi har sett i Sovjet, Nord-Korea etc. Anonymkode: d475a...b5f Kan vi ikke droppe denne sosialisme/kommunisme-debatten. Den bringer ikke noe fornuftig inn i debatten, og det er hele tiden jeg som blir beskyldt for å ha trukket inn dette, selv om jeg ikke har nevnt det med et ord. Anonymkode: e3d06...e25 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 28. desember 2019 #317 Del Skrevet 28. desember 2019 14 hours ago, GaiusMarius said: Jeg har ikke nevnt kronikere spesifikt, eller hevdet at dette er en systematisk tendens. Jeg har bare sagt at folk dør i helsekøer i det offentlige helsevesenet. For en tulling du er 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #318 Del Skrevet 28. desember 2019 7 minutter siden, Fiskegrateng skrev: For en tulling du er Hva skrev han som er feil da? Anonymkode: d475a...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2019 #319 Del Skrevet 28. desember 2019 https://www.tv2.no/nyheter/11097476/ Dere som støtter offentlig helsevesen må være fornøyd med slikt? Anonymkode: d475a...b5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 28. desember 2019 #320 Del Skrevet 28. desember 2019 På 27.12.2019 den 15.55, AnonymBruker skrev: Emnet jeg tok opp er kooperativer. Du prater som om de er statseide. Du har ikke lest om temaet. La være å diskutere det du ikke har kunnskap om, er du snill. For all del, diskuter gjerne alt det andre som tråden handler om. Men hold da samfunn som Mondragon utenfor dette. Nei, jeg mener ikke, "se dokumentaren så vi kan diskutere dette". Jeg mente, "du? dette er tydelig noe du har interesse for, anbefaler den varmt, og går god for at du vil synes den er interessant". Nå irriterer du meg bare og jeg synes mest, "piss off, når du er så forbanna kødden og frekk". Er du ikke interessert i faget du har utdannet deg i, hvorfor har du da utdannet deg i det?! Jaggu... Uansett, dokumentaren er der, den er et tips, se den, eller ei. Men med mindre du har sett den, la være å diskutere Mondragon, for du har jo ikke anelse om hvordan det samfunnet fungerer. NEI, DE DRIVER IKKE STATLIG ELLER KOMMUNAL EIENDOM DER, NEI. Anonymkode: 33147...d39 Jeg har ikke diskutert dokumentaren du henviser til. Jeg har diskutert det tråden handler om. Og vet du hva? Sånne personer som bare skal være nedsettende og karakterisere sine motdebatander, det gidder jeg faktisk ikke. Takk og adjø. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå