Gjest Gjest Skrevet 8. august 2009 #21 Skrevet 8. august 2009 Jeg har fått mindre hard avføring etter at jeg begynte å bruke min spikermatte faktisk.
Gjest Tove Skrevet 25. februar 2011 #22 Skrevet 25. februar 2011 Hei på deg.... Svisker og linfrø anbefales på det varmeste, ---- hver eneste dag !!! Kjøp knuste linfrø i helsekostbutikken, og ha noen teskjeer i naturell yoghurt hver morgen. Spis noen svisker hver kveld. Det skulle ikke vare lenge før magen din er i orden da... Du KAN oppleve at det blir LITT verre før det blir bedre, men det er bare en overgang... MEN, for all del: HVER DAG. Unngå hvitt brød som ikke gjør godt for noe. Bruk helst økologisk rugbrød som du får kjøpt i helsekostforetningen din. Drikk mye rent vann. Og sving innom toalettet daglig. GI DEG GOD TID. Spis regelmessige måltider, helst hver 4 time. Sett deg ned og nyt måltidet i ro og mak... Og beveg deg en del i løpet av dagen, eventuelt gå trapper, gå deg en spasertur, eller dans litt på stuegulvet !!! Gjerne litt frisk luft, og nok søvn i løpet av natten. ALT spiller inn når "systemet" forteller oss at det er i ULAGE !!! 80% av immunforsvaret vårt ligger i tarmene. Det er utrolig viktig at maven fungerer !!! Håper dette hjelper deg, ---- og det tror jeg virkelig at det gjør. Venus. :kgsmil:
Gjest Tove Skrevet 25. februar 2011 #23 Skrevet 25. februar 2011 ikke lurt å spise for mye linfrø. linfrø inneholder cyanogene glukosider som frigjøres til blåsyre (hydrogencyanid; HCN) i magen. Noe av blåsyren en får i seg omsettes og fjernes, men det er skadelig dersom en får i seg for mye blåsyre. Hele linfrø er best ettersom knuste linfrø enklere omsettes til blåsyre. men en til to t-skjeer pr dag skal visstnok ikke være farlig. Men når du spiser linfrøs så kan det være lurt å drikke mye vann....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå