Gå til innhold

Hvordan bli kvitt luft i magen og treg fordøyelse??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått mindre hard avføring etter at jeg begynte å bruke min spikermatte faktisk.

• 1 år senere...
Skrevet

Hei på deg....

Svisker og linfrø anbefales på det varmeste, ---- hver eneste dag !!!

Kjøp knuste linfrø i helsekostbutikken, og ha noen teskjeer i naturell yoghurt hver morgen. :)

Spis noen svisker hver kveld.

Det skulle ikke vare lenge før magen din er i orden da... Du KAN oppleve at det blir LITT verre før det blir bedre, men det er bare en overgang...

MEN, for all del: HVER DAG. :kul:

Unngå hvitt brød som ikke gjør godt for noe.

Bruk helst økologisk rugbrød som du får kjøpt i helsekostforetningen din.

Drikk mye rent vann. Og sving innom toalettet daglig. GI DEG GOD TID.

Spis regelmessige måltider, helst hver 4 time. Sett deg ned og nyt måltidet i ro og mak...

Og beveg deg en del i løpet av dagen, eventuelt gå trapper, gå deg en spasertur, eller dans litt på stuegulvet !!!

Gjerne litt frisk luft, og nok søvn i løpet av natten.

ALT spiller inn når "systemet" forteller oss at det er i ULAGE !!!

80% av immunforsvaret vårt ligger i tarmene. Det er utrolig viktig at maven fungerer !!!

Håper dette hjelper deg, ---- og det tror jeg virkelig at det gjør.

Venus. :kgsmil:

Skrevet

ikke lurt å spise for mye linfrø. linfrø inneholder cyanogene glukosider som frigjøres til blåsyre (hydrogencyanid; HCN) i magen. Noe av blåsyren en får i seg omsettes og fjernes, men det er skadelig dersom en får i seg for mye blåsyre. Hele linfrø er best ettersom knuste linfrø enklere omsettes til blåsyre. men en til to t-skjeer pr dag skal visstnok ikke være farlig. Men når du spiser linfrøs så kan det være lurt å drikke mye vann....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...