Gå til innhold

Hvordan bli kvitt luft i magen og treg fordøyelse??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har gått i en uke nå uten å ha gått skikkelig på do. jeg har så mye luft i magen, og det stinker!

hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis masse yogurt og svisker (og frukt), da får du til å gå på do! Hvis du spiser mye loff så er ikke det helt bra for fordøyelsen, grovbrød er best. Kan også få mye luft i magen av loff. Poteter inneholder mye fiber, mangel på det kan også gi treg mage. Så er det en idé å kutte ned på brunost, hvis du spiser mye av det. Brunost innholder mye jern, som du får treg mage av!

Spis altså: Yogurt, svisker, frukt, grovbrød og poteter/grønnsaker

Prøv å unngå: Loff og brunost

Det hjelper i hvertfall for meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg avisen/Henne/Elle/Se & Hør eller en god bok og "sett deg på ramma" en time eller to... Slapp av og la verden gå sin gang på mer enn en måte! Husk å fortelle omverdenen at du er syk!

Klem fra Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller med en bunke regninger, en kontoutskrift og en kalkulator. Du har hørt uttrykket " å skite på seg av skrekk"? :o

det er forresten det fugler gjør når de blir skremt: slipper alt avfall slik at de har beste mulige flyveforhold.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det allerde har stoppa seg er det forseint å spise svisker ol. nå..men det som "skal ut senere" hjelper det jo for. Ta en klyster. Fåes på apoteket..det løser opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missuganda
Ta heller med en bunke regninger, en kontoutskrift og en kalkulator. Du har hørt uttrykket " å skite på seg av skrekk"? :o  

det er forresten det fugler gjør når de blir skremt: slipper alt avfall slik at de har beste mulige flyveforhold.... :lol:

:hoho::hoho::hoho: Den har jeg ikke hørt før, dette må være dagens latter (og det er tidlig på morran (0912) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg....

Svisker og linfrø anbefales på det varmeste, ---- hver eneste dag !!!

Kjøp knuste linfrø i helsekostbutikken, og ha noen teskjeer i naturell yoghurt hver morgen. :)

Spis noen svisker hver kveld.

Det skulle ikke vare lenge før magen din er i orden da... Du KAN oppleve at det blir LITT verre før det blir bedre, men det er bare en overgang...

MEN, for all del: HVER DAG. :kul:

Unngå hvitt brød som ikke gjør godt for noe.

Bruk helst økologisk rugbrød som du får kjøpt i helsekostforetningen din.

Drikk mye rent vann. Og sving innom toalettet daglig. GI DEG GOD TID.

Spis regelmessige måltider, helst hver 4 time. Sett deg ned og nyt måltidet i ro og mak...

Og beveg deg en del i løpet av dagen, eventuelt gå trapper, gå deg en spasertur, eller dans litt på stuegulvet !!!

Gjerne litt frisk luft, og nok søvn i løpet av natten.

ALT spiller inn når "systemet" forteller oss at det er i ULAGE !!!

80% av immunforsvaret vårt ligger i tarmene. Det er utrolig viktig at maven fungerer !!!

Håper dette hjelper deg, ---- og det tror jeg virkelig at det gjør.

Venus. :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det fortsatt full stopp, kjøp KLYX på apoteket. Det er hjemmeklyster til 30 penger, sprøyt inn, og ja... du skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe avføringsmiddel på apoteket. Hvis du tar dette, kan dette ta over for den naturlige prosessen..og det er jo nettopp den du vil ha i gang..ikke sant.

Svisker er som sagt helt supert å bruke.

Jeg bakte noen deilige brød her om dagen, og de satt virkelig frat på sakene til samboern. Dette er danske rugbrød, de er kjempegrove men gode og anbefales.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei  

jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe avføringsmiddel på apoteket. Hvis du tar dette, kan dette ta over for den naturlige prosessen..og det er jo nettopp den du vil ha i gang..ikke sant.

Enig og uenig care...

Når det går en uke eller mer, og man plages sånn som hun gjør, da mener jeg at det må være helt greit å ta KLYX eller noe tilsvarende. Vil nok anbefale det fremfor å spise avføringsmiddel, det er noe med saltvann rett oppi og rett og slett løsne det hele. For man skal ikke gå rundt å ha så vondt. Og dette er jo helt vanlig ved fx operasjoner, at man tar en sånn kur dagen før.

Men sååå, når fordøyelsen din kommer i gang, og det skjer ganske fort, så må du være nøye med å spise grovbrød, svisker etc. så det ikke skjer igjen. Rett og slett forebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tysenfryd, det er klart går du en hel uke å plages meg magen kan man til nød ta en Xlys, men man skal være forsiktig med å anbefale dette, når vi vet at det er mange unge jenter som bruker dette i kombinasjon med slanking. Svisker skal være bra nok til å få mangen i gang. Dette alternativet bruker man på sykehusene før man gir xlys(så fremst de ikke skal ha en operasjon og må ha skikkelig tømming)... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men klyster er vel ikke noe avføringsmiddel det ? Hvis du trykker inn et klyster uten at det er noe som skal ut så kommer det vel heller ingen ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Svisker er bra for treg mage. Håper foresten du er kvittt problemet ditt til nå. Vil bare gi et lite tips for å forebygge treg mage i framtiden. Magen og tarmen trenger regelmessighet som resten av kroppen og livet vårt. Spis faste, regelmessige måltider. UNNGÅ MELLOMMÅLTIDER!!! Dvs. alt du stapper i munnen mellom hovedmåltidene. Dette gjør at magen og tarmen ikke får den hvilen den trenger for å gjøre en skikkelig jobb!!! LYkke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp yoghurt hjelper kjempe mye!

Setter balansen i bakteriene.. eller noe sånt. Grovbrød og knekkebrød og sånt, er bra. Lite kjøtt og myyyye gulllerot

Om du har mye luft i magen, gjør som meg. Gå ofte på do, og fiiiiiiiis! Det er viktig å ikke holde for lenge på det. Blir bare surr utav det.

:ler::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye fettinnhold i kosten kan skape disse problemene hos de fleste av oss, kanskje noe å tenke på for å unngå problemet..?

En ting til..hvis en person ikke har gått på do på en uke, så burde vil rådet fra alle her være Å GÅ TIL LEGEN ! tusen kjerringråd er bare så håpløse når person har seriøse problemer

For det er vel seriøst når du lufter det på forumet, eller?

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...

Jeg har sluttet helt å spise brød, og da forsvant alle mine mageproblemer! Helt herlig følelse!

Så fort jeg spiser en liten bit brød eller mel generelt (hvetemel er verst!) begynner magen å rumle, og jeg har ved flere anledninger fått forstoppelse. Ikke noe moro!

Jeg får lett forstoppelse når det er for varmt og jeg glemmer å drikke nok. Dehydreringen gir tørt tarminnhold som igjen gir full stopp i systemet.

Forstoppelse går alltids over av seg selv, men man kan nok spare seg for mye ubehag ved å bruke klystér.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...