Gå til innhold

Hvordan bli kvitt luft i magen og treg fordøyelse??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spis masse yogurt og svisker (og frukt), da får du til å gå på do! Hvis du spiser mye loff så er ikke det helt bra for fordøyelsen, grovbrød er best. Kan også få mye luft i magen av loff. Poteter inneholder mye fiber, mangel på det kan også gi treg mage. Så er det en idé å kutte ned på brunost, hvis du spiser mye av det. Brunost innholder mye jern, som du får treg mage av!

Spis altså: Yogurt, svisker, frukt, grovbrød og poteter/grønnsaker

Prøv å unngå: Loff og brunost

Det hjelper i hvertfall for meg!!

Ta heller med en bunke regninger, en kontoutskrift og en kalkulator. Du har hørt uttrykket " å skite på seg av skrekk"? :o

det er forresten det fugler gjør når de blir skremt: slipper alt avfall slik at de har beste mulige flyveforhold.... :lol:

Annonse

Gjest Missuganda
Ta heller med en bunke regninger, en kontoutskrift og en kalkulator. Du har hørt uttrykket " å skite på seg av skrekk"? :o  

det er forresten det fugler gjør når de blir skremt: slipper alt avfall slik at de har beste mulige flyveforhold.... :lol:

:hoho::hoho::hoho: Den har jeg ikke hørt før, dette må være dagens latter (og det er tidlig på morran (0912) :hoho:

Hei på deg....

Svisker og linfrø anbefales på det varmeste, ---- hver eneste dag !!!

Kjøp knuste linfrø i helsekostbutikken, og ha noen teskjeer i naturell yoghurt hver morgen. :)

Spis noen svisker hver kveld.

Det skulle ikke vare lenge før magen din er i orden da... Du KAN oppleve at det blir LITT verre før det blir bedre, men det er bare en overgang...

MEN, for all del: HVER DAG. :kul:

Unngå hvitt brød som ikke gjør godt for noe.

Bruk helst økologisk rugbrød som du får kjøpt i helsekostforetningen din.

Drikk mye rent vann. Og sving innom toalettet daglig. GI DEG GOD TID.

Spis regelmessige måltider, helst hver 4 time. Sett deg ned og nyt måltidet i ro og mak...

Og beveg deg en del i løpet av dagen, eventuelt gå trapper, gå deg en spasertur, eller dans litt på stuegulvet !!!

Gjerne litt frisk luft, og nok søvn i løpet av natten.

ALT spiller inn når "systemet" forteller oss at det er i ULAGE !!!

80% av immunforsvaret vårt ligger i tarmene. Det er utrolig viktig at maven fungerer !!!

Håper dette hjelper deg, ---- og det tror jeg virkelig at det gjør.

Venus. :kgsmil:

Hei

jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe avføringsmiddel på apoteket. Hvis du tar dette, kan dette ta over for den naturlige prosessen..og det er jo nettopp den du vil ha i gang..ikke sant.

Svisker er som sagt helt supert å bruke.

Jeg bakte noen deilige brød her om dagen, og de satt virkelig frat på sakene til samboern. Dette er danske rugbrød, de er kjempegrove men gode og anbefales.... :blunke:

Hei  

jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe avføringsmiddel på apoteket. Hvis du tar dette, kan dette ta over for den naturlige prosessen..og det er jo nettopp den du vil ha i gang..ikke sant.

Enig og uenig care...

Når det går en uke eller mer, og man plages sånn som hun gjør, da mener jeg at det må være helt greit å ta KLYX eller noe tilsvarende. Vil nok anbefale det fremfor å spise avføringsmiddel, det er noe med saltvann rett oppi og rett og slett løsne det hele. For man skal ikke gå rundt å ha så vondt. Og dette er jo helt vanlig ved fx operasjoner, at man tar en sånn kur dagen før.

Men sååå, når fordøyelsen din kommer i gang, og det skjer ganske fort, så må du være nøye med å spise grovbrød, svisker etc. så det ikke skjer igjen. Rett og slett forebygging.

Annonse

Tysenfryd, det er klart går du en hel uke å plages meg magen kan man til nød ta en Xlys, men man skal være forsiktig med å anbefale dette, når vi vet at det er mange unge jenter som bruker dette i kombinasjon med slanking. Svisker skal være bra nok til å få mangen i gang. Dette alternativet bruker man på sykehusene før man gir xlys(så fremst de ikke skal ha en operasjon og må ha skikkelig tømming)... :blunke:

Gjest Anonymous

Svisker er bra for treg mage. Håper foresten du er kvittt problemet ditt til nå. Vil bare gi et lite tips for å forebygge treg mage i framtiden. Magen og tarmen trenger regelmessighet som resten av kroppen og livet vårt. Spis faste, regelmessige måltider. UNNGÅ MELLOMMÅLTIDER!!! Dvs. alt du stapper i munnen mellom hovedmåltidene. Dette gjør at magen og tarmen ikke får den hvilen den trenger for å gjøre en skikkelig jobb!!! LYkke til!

Annonse

Jepp yoghurt hjelper kjempe mye!

Setter balansen i bakteriene.. eller noe sånt. Grovbrød og knekkebrød og sånt, er bra. Lite kjøtt og myyyye gulllerot

Om du har mye luft i magen, gjør som meg. Gå ofte på do, og fiiiiiiiis! Det er viktig å ikke holde for lenge på det. Blir bare surr utav det.

:ler::roll:

For mye fettinnhold i kosten kan skape disse problemene hos de fleste av oss, kanskje noe å tenke på for å unngå problemet..?

En ting til..hvis en person ikke har gått på do på en uke, så burde vil rådet fra alle her være Å GÅ TIL LEGEN ! tusen kjerringråd er bare så håpløse når person har seriøse problemer

For det er vel seriøst når du lufter det på forumet, eller?

K.

• 6 år senere...

Jeg har sluttet helt å spise brød, og da forsvant alle mine mageproblemer! Helt herlig følelse!

Så fort jeg spiser en liten bit brød eller mel generelt (hvetemel er verst!) begynner magen å rumle, og jeg har ved flere anledninger fått forstoppelse. Ikke noe moro!

Jeg får lett forstoppelse når det er for varmt og jeg glemmer å drikke nok. Dehydreringen gir tørt tarminnhold som igjen gir full stopp i systemet.

Forstoppelse går alltids over av seg selv, men man kan nok spare seg for mye ubehag ved å bruke klystér.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...