Gå til innhold

Bleieskift på offentlige spiseplasser

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ytring/jul-i-dass-1.14825606

Er dette vanlig praksis blant småbarnsforendre nå til dags? Jeg hører om mye rart mange småbarnsforeldre gjør og hvor lite hensyn mange av de tar. Men dette tror jeg må være det verste jeg har hørt hittil. Dette er bare ekkelt. 

Anonymkode: f3fa0...ae0

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har sett bleieskift på restaurantbord en gang men det er mange år siden. Tror det er veldig uvanlig, men at noen i det hele tatt kan tenke på å gjøre noe sånt er jo utrolig rart. Skjønner egentlig ikke behovet for å skrive en kronikk om dette, burde heller bare si fra til de som driver med sånt.

Anonymkode: 4a9f7...f23

• Liker 9
Skrevet

Hensynsløst og kvalmt, dessverre så er det enkelte som tror at verden dreier seg om dem og at de har frikort til å gjøre som de vil så fort de har presset ut en unge.

Anonymkode: d9091...c6a

• Liker 28
Skrevet

Det får meg til å tenke, hvor mange av oss sier faktisk ifra? Jeg mener oss gjester, ikke personalet. 

• Liker 8
Skrevet

Er ikke vanlig men de som gjør det finnes.

Har selv måtte be andre kvinner om å ta bleieskift litt mer privat. 

• Liker 3
Skrevet

Har jo hørt om de som tar det i setet på fly også, der man sitter oppå hverandre. Heldigvis aldri sett det. 

Anonymkode: 68360...f7b

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jo hørt om de som tar det i setet på fly også, der man sitter oppå hverandre. Heldigvis aldri sett det. 

Som en som har arbeidet med å vaske i fly kan jeg si at det ikke bare skjer i flysete, men bleier havner oppå fly-brett-bordet og ned i den mappa i stolen foran, der har jeg plukket med meg brukte bleier 😵 

Men håper det kun gjelder fåtallet av foreldre som ikke forstår hvordan tarmbakterier fort kan gjøre folk syke.

Anonymkode: dc60f...3eb

• Liker 16
Skrevet

Dette er vel noe de aller fleste aldri har sett. Regner med det er noe som er ytterst sjeldent.

Anonymkode: 1c63f...237

• Liker 7
Skrevet

Aldri sett det, og aldri gjort det. Finner et stellerom, men det finnes steder det ikke er stellerom, og da har jeg brukt vognbaggen til å skifte. Men aldri bord eller stoler/sittebenker på kaffe, restauranter ol. Noen folk er snodige. 

Anonymkode: 8b72b...49c

• Liker 5
Skrevet

Ikke så lenge siden ei dame skiftet bleie på spisebordet på kafeen hvor eksen min jobber. Hun lot bleia ligge igjen på bordet også. Var travelt så han kunne ikke stoppe henne. Jeg fatter ikke hvordan foreldre kan tro at det er greit å skifte bleie på et spisebord?! Hva faen feiler dem? Fy faen. Og at folk ikke sier ifra. Jeg hadde klikket hvis noen gjorde det mens jeg satt på kafé. Hadde slengt bleia i trynet på dem.

Anonymkode: d81c9...38b

• Liker 25
Skrevet

Jeg håper virkelig ikke at dette er vanlig praksis. Det er rett og slett uhygienisk og kvalmt.

Anonymkode: c5bfa...8cd

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Som en som har arbeidet med å vaske i fly kan jeg si at det ikke bare skjer i flysete, men bleier havner oppå fly-brett-bordet og ned i den mappa i stolen foran, der har jeg plukket med meg brukte bleier 😵 

🤮 Iblant tror jeg bare man skal være glad man ikke vet om alt man får i seg av svineri. Har dere tid til å vaske disse spisebrettene forresten, eller skal vi ta med antibac?

• Liker 9
Skrevet

Fullstendig unødvendig. Jeg har vært gjennom et par bleie perioder. Både på fly og spisesteder er det steder egnet, det er jo bare å spørre. Samtidig hadde vi bestandig en vel utstyrt bag med alt vi trengte. Underlag og poser hjelper veldig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg må innrømme at det har fristet noen ganger å bytte bleie på restauranten, men fornuften har heldigvis stått i veien hver gang. Så jeg har aldri gjort det, men har selv vært vitne til venninner og noen i barselgruppa har gjort det. Ekkelt! 

Å si fra til den det gjelder, er døden for den cafeen det gjelder, da disse mødrene skriver en dårlig omtale om cafeen i utallige mammagrupper de er med på Facebook og lager selvsagt sin versjon av sannhet. Også henger det på mange andre sinte mødre og støtter den stakkars mammaen som fikk kjeft av den sinte kafé-eieren. 

Anonymkode: d3749...460

• Liker 3
Skrevet

Tenker at det er et ikke-problem. Det er ytterst få som gjør dette. 

Anonymkode: c1b1b...559

• Liker 9
Skrevet

Fysj, det hadde aldri falt meg inn. Slikt gjør man ikke. Et kjent argument i diskusjonen om offentlig amming er at å spise på toalettet er uhygienisk. Det er da minst like uhygienisk å ta toalettbesøket (bleieskiftet) der andre spiser! Kan ikke fatte hvilke situasjoner dette er nødvendig i, det må da finnes andre alternativ. Bytte oppi vogna f.eks om man har vogn med? Jeg har også skiftet på ungen på mitt eget fang mens jeg satt på et offentlig toalett. Ingen problem. Man legger ikke en beholder med avføring (bleie) oppå bordet der folk spiser.

Anonymkode: 2a0dc...5cb

• Liker 8
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤮 Iblant tror jeg bare man skal være glad man ikke vet om alt man får i seg av svineri. Har dere tid til å vaske disse spisebrettene forresten, eller skal vi ta med antibac?

Om natta er det tid, men gjennom hele dagen nei. Det er som oftest kun 5-10 min mellom landing og boarding, så nei. På et charterfly har vi 15-20 min, men er også ekstremt mye mer rot og søppel og alt mulig av alt. Så generelt ikke tid til å vaske hvert brett, man har fille, se over brettet og tar kun å vasker om man ser synlig smuss for det er rett og slett ikke tid til å ta hvert eneste ett. Man må fort som fy samle sammen all boss som flyter, prøve å støvsuge kjapt opp alt av smuler ol. så rett ut for mye passasjerer skal om bord igjen. 😕 

Jeg har sluttet å bruke den mappa foran, og legger aldri noe direkte på fly-bretter, for man vet aldri. Men man får ofte utlevert slik antibac serviett (eller har med selv i veska) den skal brukes på hender, men jeg tar heller ofte å sveiper over brettet med den 😅

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ytring/jul-i-dass-1.14825606

Er dette vanlig praksis blant småbarnsforendre nå til dags? Jeg hører om mye rart mange småbarnsforeldre gjør og hvor lite hensyn mange av de tar. Men dette tror jeg må være det verste jeg har hørt hittil. Dette er bare ekkelt. 

Anonymkode: f3fa0...ae0

Jeg skifta en tisse leie en gang, men oppi vogna da og forsøkte å være diskret. Hadde akdri skifta bæsje leie da. Da hadde jeg gått inn på doen. De fleste doer på slike steder har jo stellebord

Skrevet

Jeg har alltid skiftet på badet, men har ei venninne som konsekvent skiftet alle bleier i vognbagen midt i restauranten. En annen har skiftet på flyet. Jeg synes det er VELDIG rart. Jeg ønsker i hvert fall å vaske hendene etter bleieskift..

Anonymkode: 426d8...c89

• Liker 3
Skrevet

Aldri hørt om noen som gjør eller har gjort det. Man går på stellerom hvis det er tilgjengelig 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...