Gå til innhold

Fornærmet kvinne , #metoo ?

Fornærmet kvinne , #metoo ?  

62 stemmer

1. 1. Damen er for sensitiv , eller jeg har brutt en "grense" ?

• Jeg ville blitt fornærmet
    • Jeg ville ikke blitt fornærmet og ikke tenkt så mye mer over det

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff en dame igår på en pub via en sosialiseringsapp/nettverk. Det var ikke ment som en date, bare vennskapelig. Vi tilbragte kvelden sammen og bare småsnakket og slikt, ingen seksuell undertone. Når vi skulle si farvel ga jeg henne en klem, men fordi hun hadde på en svær ryggsekk(og jeg var litt brisen) så havnet hånden min på rumpen hennes istedenfor ryggen. Det var maks 0,5 sekund, og en fjærlett berøring. Jeg merket at det skjedde, men tenkte ikke noe mer over det, det var en ulykke. I ettertid sender hun meldinger om "hvorfor jeg klådde henne på rumpen". Jeg beklaget og sa det ikke var meningen, men litt sjokkert at dette har fornærmet henne. Skal det så lite til? 

Jeg tør ikke ha noe mer kontakt med dette mennesket fordi jeg er redd for hva andre ting som vil fornærme henne, men er dette virkelig en ting ¨lage noe sak over ?

Anonymkode: f4b53...b54

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontrollspørsmål: ville du gjort det samme med en mann?

Anonymkode: eb1cd...fdd

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kontrollspørsmål: ville du gjort det samme med en mann?

Anonymkode: eb1cd...fdd

Les teksten før du kommenterer. Jeg "gjorde" ingenting, det var et uhell. Så kunne hånden min ved et uhell landet på en mann sin rumpe ved en klem; ja.

• Liker 3
Skrevet

Hva mer har blitt sagt her, som gjør at du føler hun lager en sak av det?  Det spørsmålet hun stiller kan jo like gjerne være ren nysgjerrighet, som at hun er fornærmet. 

Anonymkode: 12516...19b

• Liker 1
Skrevet

En kvinne med personlighets forstyrrelse. Noen elsker bare oppmerksomhet, ha noen å kritisere og ta og det å være "offer".  Det er en deilig følelse. Da er man inn i tiden.

Anonymkode: 7c401...385

• Liker 1
Skrevet

Det her er jo ikke me too sak. Me too dreier seg om mannlige sjefer, eller menn i et asymmetrisk maktforhold, som bruker maktubalansen til å forgripe seg på underordnede.

Anonymkode: bfc10...d94

• Liker 12
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Les teksten før du kommenterer. Jeg "gjorde" ingenting, det var et uhell. Så kunne hånden min ved et uhell landet på en mann sin rumpe ved en klem; ja.

igjen, ville du gjort dette hvis det var en mann? ville du gitt en mann klem før dere skiltes lag for kvelden?

Anonymkode: 64066...bc3

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg traff en dame igår på en pub via en sosialiseringsapp/nettverk. Det var ikke ment som en date, bare vennskapelig. Vi tilbragte kvelden sammen og bare småsnakket og slikt, ingen seksuell undertone. Når vi skulle si farvel ga jeg henne en klem, men fordi hun hadde på en svær ryggsekk(og jeg var litt brisen) så havnet hånden min på rumpen hennes istedenfor ryggen. Det var maks 0,5 sekund, og en fjærlett berøring. Jeg merket at det skjedde, men tenkte ikke noe mer over det, det var en ulykke. I ettertid sender hun meldinger om "hvorfor jeg klådde henne på rumpen". Jeg beklaget og sa det ikke var meningen, men litt sjokkert at dette har fornærmet henne. Skal det så lite til? 

Jeg tør ikke ha noe mer kontakt med dette mennesket fordi jeg er redd for hva andre ting som vil fornærme henne, men er dette virkelig en ting ¨lage noe sak over ?

Er du helt sikker på at hun ble fornærmet? Kanskje svaret ditt var enda mer fornærmende. Dersom du f.eks hadde svart at du egentlig ikke tenkte å klå på rumpa, men hånda syntes hun var så fin at den mistet litt retningssans? Jeg lurer på hvordan det hadde blitt mottatt.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

igjen, ville du gjort dette hvis det var en mann? ville du gitt en mann klem før dere skiltes lag for kvelden?

🙄

Anonymkode: 90cd3...e66

• Liker 8
Skrevet

Kvinner gjør ekle ting og trakasserer de og altså. Vet ikke hvor mange ganger jeg har sett det ute på byen. Voksne damer som setter seg på fanget til unge menn, tar de i skrittet osv... En kamerat av meg var ute en gang med en annen kamerat, plutselig kommer det to damer bort til dem og hun ene spør "synes du hun er deilig?" og peker på den gravide venninna si. Han svarer ikke. Så plutselig drar den gravide dama opp genseren, tar tak i puppen sin og spruter morsmelk rett i trynet på han. Også lo de og gikk. Han skjønte ingenting, men syntes tydeligvis at det var ubehagelig. 

Anonymkode: 90cd3...e66

• Liker 4
Gjest Alterego666
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her er jo ikke me too sak. Me too dreier seg om mannlige sjefer, eller menn i et asymmetrisk maktforhold, som bruker maktubalansen til å forgripe seg på underordnede.

Anonymkode: bfc10...d94

Helt riktig, dette har overhodet ikke noe metoo over seg. TS har i verste fall vært uheldig klønete, men har vært galant og beklaget uhellet. Hvis hun ikke aksepterer beklagelsen kan TS bevege seg videre med hevet hode og ren samvittighet.

Skrevet

Jeg skjønner at det var et uhell, men om så var at en mann med vilje hadde kommet såvidt borti rumpen min når han ga meg en klem, så hadde jeg ikke brydd meg overhodet. Jeg synes det blir helt hysterisk når man ikke engang kan flørte litt uten å spørre om lov. Så jeg stemmer for at det uansett var helt ok 👍

Men jeg er 40+, mulig at min generasjon tar litt lettere på sånt enn den yngre generasjon, eller så kommer jeg fra et litt mer løssluppent  miljø der sånt er helt akseptert. Jeg ønsker ikke «amerikanske tilstander» der jeg må spørre om lov til å gi noen en klem, for hvis ikke er det trakassering og lawsuit... 

• Liker 9
Skrevet

Hun må ha et eller annet stukket langt opp bak. Ville vært forsiktig med sånne mennesker selv.

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, Alterego666 skrev:

TS har i verste fall vært uheldig klønete, men har vært galant og beklaget uhellet.

Det gjorde han aldeles ikke. Hun måtte faktisk spørre, før han unnskyldte seg.

Det er lavmål og et godt eksempel på hvorfor folk her inne, skriver om sex, fremfor å ha sex.

Ville ha unnskyldt meg der og da. Vil man at en kvinne skal tilby rompa, så må man først være høflig og etterrettelig så hun blir trygg. 

Anonymkode: fe3f6...c8e

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

herregud. Du mener at det å klemme en dame er en sånn typisk ekkel mannsjåvinistisk ting å gjøre i utgangspunktet. HAdde det aldri vært noe klem, så ville jeg aldri kommet borti rumpen i 1 millisekund.

Gjest Alterego666
Skrevet
11 timer siden, Alterego666 skrev:

Helt riktig, dette har overhodet ikke noe metoo over seg. TS har i verste fall vært uheldig klønete, men har vært galant og beklaget uhellet. Hvis hun ikke aksepterer beklagelsen kan TS bevege seg videre med hevet hode og ren samvittighet.

Han tenkte ikke på det. Han kom borti henne ved et uhell. Selv om det hadde vært tilsiktet hadde det ikke vært et tilfelle av metoo, da han ikke står i et maktforhold overfor henne. 
Selv om det hadde vært tilsiktet ville det kun vært klønete sjekking. Men det var ikke tilsiktet, altså var det kun et hendelig uhell.

TS holder sikkert god avstand i fremtiden. Det gjør han lurt i for sin egen del. Dette er min tolkning av hendelsen slik den er beskrevet i HI.

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan se for meg at det hendelsesforløpet med den "fjærlette" berøringen beskrives ulikt ut fra hvem av dere man spør.

Hvorfor havnet hånden din der fordi hun hadde på seg ryggsekk?? :ler: 

Hvis man uten at det er meningen berører folk på private steder, så er det normalt å si "Oi, beklager, det var ikke meningen!". Det har alltid vært normalt blant ok menn, lenge før meeto.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 7
Skrevet

Det enkleste hadde vel vært å beklage med en gang av ren refleks siden du merket det. Så hadde det vært ute av verden.

Resten blir dratt ut av proposjoner. 

Anonymkode: e2986...f2c

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det enkleste hadde vel vært å beklage med en gang av ren refleks siden du merket det. Så hadde det vært ute av verden.

Ja kanskje det, da kan jeg jo ta noen på puppene og be om unnskyldning med en gang?😂 Hva med "Ta på puppedagen"?

Nei dette tilfelle er ikke Metoo, langt ifra seksiuell trakkasering. Hvis man ikke skal kunne gi en klem og litt kroppskontakt, hvordan skal man da gi signal at man setter pris på noen? Men der det virkelig er seksuell trakasering støtter jeg kvinnen!

Ei uskyldig hånd skader ikke til de som tåler det, noen kvinner tolker det fremdeles som en flørt heldigvis❤️

Skrevet

Minner om Cornerstone Caroline som mente at det at en 9 år gammel gutts ransel skubbet borti henne var det samme som overgrep mot henne. Derfor ringte hun politiet for å anmelde et overgrep mot henne utført av en 9 år gammel gutt.

Overvåkingskamera av episoden:

#MeToo er for faktiske overgrep utført av maktpersoner, ikke et frikort til å rapportere om noen som tilfeldigvis dultet borti deg som et overgrep. Slikt ødelegger bare for #MeToo og i sluttenden, for alle kvinner.

Anonymkode: 54574...b17

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...