MortenMinstelønn Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Det som har slått meg her inne er at så altfor mange snakker om detaljer i livet. Og det er kanskje helt greit da disse detaljene er mer for TS, enn for andre. Jeg savner en interesse for samfunnet, utviklingen og et større bilde av oss som mennesker. Siden dette er KG og et sted for kvinner kan det hende at kvinner er mer opptatt av de praktiske og nære ting? Og at menn i stor grad helst snakker om større hendelser. Fordi menn hverken kan eller vil snakke om de små ting? Jeg opplever at en veldig høy prosentdel av innleggene her inne, dreier seg om veldig små saker. Små detaljer. Jeg sier ikke det er noe galt ved det, men jeg bare konstanterer at dette forumet er ikke ment for visjoner, filosofi, historie og refleksjon. Det dreier seg stort sett om praktiske problemer som skjer der og da. Hva mener dere? Har jeg rett? Og er det et minus eller et pluss for KG? Det er uansett et forum med fokus på praktiske problemstillinger i hverdagen. Burde det ha vært noe mer? Eller er det riktig fokus og hvis man vil snakke om større ting bør man kanskje finne andre fora? Jeg liker KG veldig godt. Jeg bare spør.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #2 Skrevet 22. desember 2019 13 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Jeg bare konstanterer at dette forumet er ikke ment for visjoner, filosofi, historie og refleksjon. Der har du vel svaret og du sier det selv. Dette er stedet for folk som stort sett er opptatt av de små og nære ting. Andre forum egner seg bedre for de store samfunnsspørsmål etc. og sånn er det. Man kan være her på forumets premisser, eller lage noe annet et annet sted som passer en bedre. Anonymkode: 863b4...92a 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 Det er ofte de små tingene i hverdagen man bryr seg mest om og irriterer seg mest over. Storpolitikk er interessant, men man kan liksom ikke gjøre så mye med det annet enn å avgi stemme med valget (eller stille til valg selv). Det blir litt som med lokalavisa. Man leser heller om den siste avgjørelsen i noe som angår en selv i kommunen f.eks, enn enda flere nyheter om Trump, som man føler ikke har noen betydning for eget liv. Egne barn er mer interessante enn andres. Anonymkode: b1554...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Samfunnsspørsmål snakker vi jo åpent med andre om, kolleger, familie, venner. I offentligheten kan man diskutere og filosofere. Her tas det gjerne opp spørsmål som er vanskelige og betente å snakke med andre om - sosiale problemer innad i familien eller på arbeidsplassen, ting som fort blir baksnakking om man snakker åpent om det. Anonymkode: f986d...a05 1
MortenMinstelønn Skrevet 22. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2019 (endret) Jeg har valgt en ganske åpen profil hvor jeg skriver gjerne med alle i personlige meldinger. Men sitter igjen med en rar smak i munnen på slutten av året. Der hvor ønske, for noen, var å se om jeg kunne falle for deres knep. Jeg opplever at jeg ikke falt. Da jeg ikke har noe å skjule. Det finnes ting jeg ikke kan snakke om. Og det tror jeg har gjort noen fornærmet. Jeg vil være litt mer kynisk i 2020. Men håper det er rom for min humor og alvor i en kombinasjon gjennom mine kommentarer. For jeg liker dette stedet. For meg er det en frisone. Jeg ønsker dere alle god jul. Jeg var aldri et offer og kommer aldri til å bli det. Jeg er den som spør litt annereldes. Og den raringen som kjemper seg hjem igjen til Norge. Takk til KG, som jeg opplever som fantastiske. Selv når de ønsker å irettesette meg. Og tusen takk til alle fine kvinner her inne. Ha en fin jul. Endret 22. desember 2019 av MortenMinstelønn 1
MortenMinstelønn Skrevet 22. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Samfunnsspørsmål snakker vi jo åpent med andre om, kolleger, familie, venner. I offentligheten kan man diskutere og filosofere. Her tas det gjerne opp spørsmål som er vanskelige og betente å snakke med andre om - sosiale problemer innad i familien eller på arbeidsplassen, ting som fort blir baksnakking om man snakker åpent om det. Dette er godt besvart. Takk
MortenMinstelønn Skrevet 22. desember 2019 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2019 Takk for mange reflekterte svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå