Gå til innhold

Anser du damer på 170 cm som høye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 170 cm høy (helt sikker på det) og går aldri i høyhælte sko. Likevel har jeg flere ganger fått høre at "du som er høy, kler nok denne kjolen" osv. Har ikke noe i mot å bli kalt høy (jeg er normalvektig og ikke både bred og høy), men føler vel egentlig ikke at 170 cm er spesielt høyt. Hva tenker du?

Anonymkode: 68b46...99b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 160, så jeg synes 170 er høyt

Anonymkode: b409e...d58

• Liker 3
Skrevet

170 er helt sånn gjennomsnittlig. Er selv 181

Anonymkode: 8efc3...0d1

• Liker 8
Skrevet

Jeg er 180 cm og går med høye heler. Har ingen problem med høyden min.

Ut fra mitt ståsted så har du ein flott høyrde og kan uten tvil bruke heler.

Anonymkode: 9f40a...ff8

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 178 og synes jeg er høy, men stopper meg ikke fra å gå med heler.

Anonymkode: b7a72...467

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 172 og føler meg gjennomsnittlig. Kan bruke så høye hæler jeg vil, og har aldri følt meg lav. 

Anonymkode: 5e05f...93f

• Liker 3
Skrevet

Alt er relativt, men jeg vil kategorisere jenter  på 170 som ganske høye. Det ligger i det øvre sjiktet av hva jeg normalt sett blir tiltrukket av, men så er jeg rett i underkant av 180 selv. Likevel, for modeller er det ønskelig med en høyde mellom 172 og 180cm, så det er i den sammenhengen ikke spesielt høyt.

Så vil det selvsagt spille inn hvordan kroppsbygning man har. Er du 170 og slank vil man gjerne se høyere ut, eller, i alle fall typisk med lange ben osv. 

Vil tro du har en høyde som på kjøttmarkedet er ganske ideell. Ikke for lav eller for høy for noen. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gjennomsnittet i Norge er 167. 

Hovedsakelig blir man vel å betrakte som høy om man er over. Personlig tenker jeg fra 170 og opp. Jeg er 168 og anser meg som middels.

Endret av Fuff
Skrevet

Jeg er 167, bare 3 cm lavere, og aldri noensinne har noen sagt til meg "du som er så høy...". Jeg regner meg for helt middels i høyde.

Anonymkode: 551e2...bfa

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg er 178cm og føler meg ikke høy. Men damer på rundt 190cm syns jeg er høye. Kjenner flere som er tett på 190cm. For de fleste av dem oppleves det som et problem, både når det gjelder klær og mannfolk.

Anonymkode: 51468...a59

• Liker 1
Skrevet

170 er 3 cm over snittet, så du er jo høy. Men ikke veldig høy. 

Anonymkode: 238f4...021

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 170 og syns det er helt passe:) Går ofte i heler. Men er mannen din 173 forstår jeg at man føler seg høy. Mine venner er også rundt 170, så har aldri hørt noen si noe om høyden min. 

Anonymkode: 32089...f2f

Gjest Forumhei
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 170 cm høy (helt sikker på det) og går aldri i høyhælte sko. Likevel har jeg flere ganger fått høre at "du som er høy, kler nok denne kjolen" osv. Har ikke noe i mot å bli kalt høy (jeg er normalvektig og ikke både bred og høy), men føler vel egentlig ikke at 170 cm er spesielt høyt. Hva tenker du?

Nei, ikke høy

Gjest Forumhei
Skrevet

Det handler om perspektiv. kona er 180 for mange er det høy, men for meg på 192 cm er hun liten og søtt😍

Gjest Forumhei
Skrevet

Syntes ikke noe om kvinner under 170, blir helt feil😅

Skrevet

Er 1.70, og tenker jeg er helt gjennomsnittlig. Bruker ofte høye hæler, opp til 8cm. Mannen er nesten 1.90 så trenger ikke tenke på at jeg blir høyere enn han. 

Har jeg på meg enkelte typer kjoler føler jeg at jeg må ha høye hæler for å se høy nok ut til å kle kjolen, selv om jeg er slank. 

Anonymkode: e6ad3...b37

Skrevet

Nei, du er ikke høy. Men du er kanskje høyere enn dem som kom med uttalelsen. Jeg er 178, går med heler når jeg føler for det, og har alltid tenkt at jeg kunne vært noen cm høyere. 

Skrevet

Jeg er 160 cm og synes damer over ca 174 cm er HØYE.

Anonymkode: a7c29...086

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er 3 cm over gjennomsnittet og ikke høy i det hele tatt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...