AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #1 Skrevet 22. desember 2019 Har ei lita frøken som straks er 4 mnd. Hun har aldri vært den som bare kan legges ned og sovne, på dagen varierer det veldig om hun godtar å ligge for seg selv eller om hun vil ligge på armen, og man kan aldri vite om hun sover en halvtime eller to timer. På kvelden har hun stort sett sovnet i 24-01 tiden, selv om hun kan slå til med å sovne i 10-20 tiden av og til. Nå i det siste har klokka blitt både 2, 3 og nærmere 4 før hun sovner skikkelig. Kan sovne, men sover da veldig urolig, veifter med armer og bein og våkner etter kort tid. Hun kan også plutselig slå ut med armene i søvne og våkne av det. Hun gråter også mye, blir om hun får være oppe, men gråter med en gang i skal prøve å få henne til å sove selv om hun tydelig er trøtt. Dette kan skje på dagen også, når hun blir trøtt er det krise å måtte sove selv om hun er trøtt. Duppene er også begynt å bli kortere, så noen dager blir det alt for lite søvn fordi hun kun sover en halvtime i strekk. Hun har hatt en del spenninger i ryggen og er ferdigbehandlet hos kiropraktor for det. Ellers mistenker jeg en mild form for refluks da hun smågulper og raper med ubehag innimellom. Noen som har noen råd til en ganske så trøtt mamma? Både til å få henne til å sove bedre på dagen, men mest til å finne roen tidligere på kvelden. Anonymkode: f8295...d43
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #3 Skrevet 22. desember 2019 2 minutter siden, tussi680 skrev: Hvor gammel er babyen? I første setning står det: -som straks er fire måneder. Anonymkode: b6583...a8c 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 Jeg må sove sammen med vår om natten. Altså ha han helt inntil puppen. Og på dagtid er det bæretøy som gjelder. Anonymkode: b77c2...680
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg må sove sammen med vår om natten. Altså ha han helt inntil puppen. Og på dagtid er det bæretøy som gjelder. Anonymkode: b77c2...680 Hun sover faktisk godt i egen seng når hun først sovner for natta. Men hun må få sovne skikkelig på armen først og vi kommer aldri dit at jeg i det hele tatt får lagt henne ned. Hun ligger bare og kaver på armen og da vet jeg at det bare blir hyling om jeg legger henne ned. Hun sover godt i bæreselen, men både hun og jeg er så varme av oss at det funker ikke i lengden, vi blir klissvåte av svette begge to. Hun blir også våt i håret når hun ligger på armen, svetter der hun har kontakt med meg uansett hva jeg legger imellom. Anonymkode: f8295...d43
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Prøvd samsoving? Her ligger baby inntil meg og har fri bar på natta. Får nok søvn pga det. Må ligge sammen med han en god stund på kvelden før han sovner tungt nok til at jeg kan liste meg ut. Anonymkode: c1e58...d85
mangolassie Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 Les om 4 month sleep regression. Prøv svøping om hun sover urolig og veiver med armene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå