Gå til innhold

Brosje, fint eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er så pent og anstendig når eldre kvinner bruker brosje, som min avdøde bestemor.

Det jeg lurer på er om unge kvinner, type 25 kan bruke brosje? Sånne som er litt gammeldags, og er arvet. Er det pent?

I hvilke anledninger bruker man det, hvor skal den plasseres og evt er det et spesielt plagg antrekk som passer bedre å bruke den med.

Slike som dette:

374_372239237.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har problemer med å få det til å passe. Men har to arvede brosjer som jeg forbinder med bestemor. De er så fine. Bruker de gjerne på julaften, men ikke ute på byen :)

Skrevet

Alt går i ring, og nå er det til salgs i en motebutikk i nærheten av deg. Accessorize...

Anonymkode: 8a627...e92

Skrevet

"Brosje" er et så rart ord. Har bare lest det i bøker, aldri hørt noen si det. Sier dere brosje, broooosje, bråsje, brååååsje?

Jeg kaller det ei nål. Har noen arvede jeg gjerne bruker på en kjedelig genser, eller i halsåpningen på v-topper eller kneppede topper/skjorter for at de ikke blir for utringet.

Anonymkode: 5f746...3b8

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alt går i ring, og nå er det til salgs i en motebutikk i nærheten av deg. Accessorize...

Denne hadde passet fint på en enkel svart kjole. Venstre side, hjertesiden. Sånn rett over brystet.

Gjest Blondie65
Skrevet

Den var aldeles nydelig. Jeg hadde nok kunnet brukt noe slikt for å holde sammen et skjerf.

Skrevet

Husker godt at det var vanlig da jeg var liten. Så forsvant det liksom. Men jeg syntes det er kjempe fint. På en ullkåpe, eller en genserkjole f.eks. Har en jeg arvet av min bestemor. Det er en 2 krone mynt, med dekor rundt. Laget under krigen, med Kong Haakon siden ut. Den kan brukes i kjede som anheng også. Den er super stilig på sort ullkåpe. 

Skrevet

Ikke fint. Ser ut som et barn som leker voksen.

Anonymkode: 547c7...49a

Skrevet

Nydelig brosje! Men jeg sliter med bruksområdet. Synes det ser gammeldags eller for kongelig ut å feste den på gamlemåten. Hadde en som jeg festet på vesken min i stedet. 

Anonymkode: ce6aa...768

Skrevet

Er svak for brosjer og bruker det en del, faktisk er det kanskje den typen smykke jeg bruker oftest, siden jeg er sløv når det kommer til å lete frem annet på morgen. Jeg har et godt utvalg brosjer, noen er nye og noen har jeg kjøpt brukt. Bruker den på slaget på dressjakker, på ullkåpene mine, på kjoler både til hverdag og fest og av og til på helt enkle ullgensere, veldig små brosjer kan jeg bruke på kragen på bluser. Nå kler jeg meg inspirert av 40- og 50-tallet, men jeg mener det er et like fint innslag i en mer moderne stil også, så om du har lyst til å bruke brosje så gjør du det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...