Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med min mann nettopp. Han sier at han ønsker å reise bort på nyttår fordi da slipper det å komme frem at vi feirer nyttår alene igjen (meg, han og ungene).

Jeg har egentlig ikke tenkt over dette tidligere, og nå fikk jeg en intens ensomhetsfølelse.... 

Venner, svigerinner osv feirer med sine faste slik de alltid har gjort...det ville vært merkelig om vi hadde stukket oss frem der plutselig.. 

hva gjør folk rundtom?

kan man feire med frivillighetsorganisasjoner eller liknende? Hvilke?

Anonymkode: 134a1...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes feiringen deres høres helt normal ut. De fleste jeg kjenner som har barn feirer alene med barna. Kun av og til er besteforeldre inkludert. 

• Liker 17
Skrevet

Høres ut som helt normal nyttårsfeiring for familie med barn.

Anonymkode: 0d0db...99b

• Liker 18
Skrevet

Du feirer da ikke alene? Du feirer med familien din, skjerp deg.

Anonymkode: eb914...7dc

• Liker 37
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"VI ferirer alene", vet du hvor dumt det høres ut for de som faktisk er alene på nyttårsaften? 

Anonymkode: b7cb0...b8e

Helt enig. Når man har mann og barn, så er man ikke alene. 

Anonymkode: d981d...424

• Liker 30
Skrevet

Jeg har vært alene med mine to barn de siste syv nyttårsaftenene. Kjempekjedelig at vi ikke er flere, men har koset oss masse. 

• Liker 11
Skrevet

Vi var «bare» familien ifjor. Hadde det kjempekoselig. Null stress, spilte brettspill, spiste god mat, skjøt opp raketter. Sovnet i egen seng og våknet uten overnattingsbesøk... 

Anonymkode: 4a7af...322

• Liker 7
Skrevet

Ingen å feire nyttår med? Hø? Du har jo tre andre å være med! Da er du ikke alene!!!

Anonymkode: 747c5...18e

• Liker 13
Skrevet

Vi er også "bare" to voksne og ett barn og hund. Koser oss masse! Tror det er helt normalt når man har barn. Vi var bare oss to når vi ikke hadde barn også, var ikke flau over det heller. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
På 21.12.2019 den 23.54, tussi84 skrev:

Jeg synes feiringen deres høres helt normal ut. De fleste jeg kjenner som har barn feirer alene med barna. Kun av og til er besteforeldre inkludert. 

Svært få barnefamilier sitter alene på nyttårsaften, i min vennekrets. Har man barn, så er det jo veldig moro for dem å feire med andre.

Endret av Tatja
Skrevet

Jeg er alene på nyttårsaften. Ungene skal bort, jeg er singel og vennene mine feirer med andre par i allerede etablert tradisjon. Men er ikke noen krise. God mat, en tur på dagen, et par fine filmer og svisj så er den dagen over også. 

Anonymkode: 66e24...3cb

• Liker 9
Skrevet

Vi er alltid bare familien på nyttårsaften pga det er roligere mtp på barna, og storkoser oss!

Anonymkode: 5b62d...f3d

• Liker 9
Skrevet

jeg skjønner hva du mener, ts. Kjenner på det samme, og har alltid gjort. . Selv er jeg introvert, og kunne godt tilbragt nyttårsaften helt alene, bare ingen visste det!!

Men jeg synes alltid det er vanskelig at vi ikke klarer å tilby barna våre noe annet enn en litt mer oppdressa lørdagskveld på nyttårsaften. Ett år da eldste var liten, var vi invitert på fest med andre barnefamilier, og hun elsket det, og spurte hver nyttårsaften i flere år etter om ikke vi skulle på fest. For to år siden hadde vi besøk av en nyskilt far med barn på alder med våre, og jeg var så glad! men året etter hadde han ny dame og nye relasjoner, og nye nyttårsvenner. Jeg vet dette er i-landsproblemer, jeg har familie å feire julen med, og familie og feire nyttårsaften med. Men av en eller annen grunn så sitter denne "skammen" over alenenyttårsaften igjen, sikkert fra ungdommen.

Anonymkode: 0d8cf...530

• Liker 6
Skrevet

Hmm, sånn har vi alltid feiret. Eller dvs, har vært borte uten barn en nyttårsaften, borte med barn en nyttårsaften og hatt et par besteforeldre på besøk en nyttårsaften. Dette er altså da på 26-27 år. I fjor var det bare meg, mannen og hunden hjemme. Regner med det blir sånn i år også. Lager nyttårsmiddag og ser TV. Ikke noe stress. 

Anonymkode: 9a909...830

• Liker 6
Skrevet

Patetisk er du, du aner ikke hva alene er. Eller ensomhet.

Dette er så typisk kvinnefolk å sammenligne seg med hva andre gjør, føler seg utenfor så fort noen andre pleier å gjøre andre ting.

Selv står jeg bare over hele greia, legger meg lenge før midnatt uansett 🙂 

Anonymkode: dc537...9a9

• Liker 5
Skrevet

Det finns alltid en større fest lengre borti gaten, med større kalkun, mer cava, gladere voksne og lykkeligere barn. Iverfall ser det sånn ut på facebook. 

Slutt å bry dere om hva andre mener, lev ditt eget liv! 

Anonymkode: f48fe...f9c

• Liker 9
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Patetisk er du, du aner ikke hva alene er. Eller ensomhet.

Dette er så typisk kvinnefolk å sammenligne seg med hva andre gjør, føler seg utenfor så fort noen andre pleier å gjøre andre ting.

Selv står jeg bare over hele greia, legger meg lenge før midnatt uansett 🙂 

Anonymkode: dc537...9a9

Typisk kvinnfolk? Hvis du leser HI en gang til ser du at det var mannen til TS som tok det opp fordi han ikke ville at det skulle komme fram at de er alene.

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor er det slik at man skal skamme seg for å tilbringe nyttår alene? Hvorfor er verden blitt slik? Nå er nå ikke du alene TS da, men i fjor var jeg helt alene på nyttår og du aner ikke hvor mye jeg hadde gledet meg til å unngå alt styr og bråk!

Jeg var ikke redd for å innrømme det, men fikk jo noen «ja men skal du være alene?» «Ja det skal jeg, og jeg gleder meg. Men ikke som om du har invitert meg heller da...». 

Først av alt, var jeg invitert noe sted? Nei for etablerte venner har tradisjoner med andre par, og den single venninna blir ofte ikke invitert (ja venner kaller jeg dem 🙄). Men nyttår er en dag jeg virkelig ikke kan fordra. Har aldri likt fyrverkeri, har alltid syntes dagen var oppskrytt, som barn ventet jeg bare på at klokka skulle slå 12, raketter i lufta, så kunne jeg finne senga. Og det er ikke blitt bedre med alderen.

I år er jeg heldig og skal jobbe 🙌🏻 Kommer hjem i 23.00 tiden på kvelden, lager med noe god mat, nyte litt tv, og slappe av før jobb igjen dagen etter 😄 skiftarbeid er godt for noe! 

Anonymkode: 1dd7d...12e

• Liker 3
Skrevet

Skjønner litt hva ts mener. Det har liksom alltid vært litt «status» å feire med venner/være på fest på nyttårsaften. Uskreven regel: På julaften er man med familien. På nyttårsaften «er man med venner» Jeg husker det fra min egen ungdomstid. Folk spurte: « hvor skal du på nyttårsaften a’?» Eller: « hvor var du på nyttårsaften?» Men begynner nesten å tro at man ikke har venner, når man ikke har noen å feire nyttårsaften med. Det er ofte litt etablert hvem man feirer med også.

Anonymkode: 6386b...bbc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...