AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Ei jeg kjenner ble sammen med en mann med barn, og de har nå fått to egne. På Facebook legger hun stadig ut «vår lille familie»-bilder, og nå nylig «god jul fra familien Morsetternavn farsetternavn». Hyggelig nok det, bortsett fra at det eldste halvsøskenet aldri er med på familiebildene. Synes dere det er greit, eller er det litt rart å utelate den eldste? Anonymkode: d955d...082
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Nei, aldri greit - så lenge dette barnet/ungdommen ikke selv uttrykkelig har sagt at det ikke vil være med på bildet. 33
Nymerïa Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ei jeg kjenner ble sammen med en mann med barn, og de har nå fått to egne. På Facebook legger hun stadig ut «vår lille familie»-bilder, og nå nylig «god jul fra familien Morsetternavn farsetternavn». Hyggelig nok det, bortsett fra at det eldste halvsøskenet aldri er med på familiebildene. Synes dere det er greit, eller er det litt rart å utelate den eldste? Anonymkode: d955d...082 De har fått to egne? Den eldste er jo fars "egen" uansett. Jeg hadde lurt på hvordan far ivaretar det eldste barnet sitt ellers i denne familien. 11
Oslodamen Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 (endret) Det er overhodet ikke greit. Mannens datter er jo like mye barnet hans som de to nye. Utrolig dårlig gjort av faren. Hans nye kone bryr seg vel ikke så mye om stebarnet, da, men han burde selvsagt ikke godta forskjellsbehandling av barna sine. Endret 21. desember 2019 av Oslodamen Skrev feil 12
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 Kanskje biomor ikke synes det er ok at stemor legger ut bilder av barna på sosiale medier. Jeg vet om et slikt tilfelle. Anonymkode: c94cc...410 27
Ulrikke Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 Man kan aldri vite om barnets mor har gitt beskjed om at hun ikke ønsker at denne skal poste bilder av barnet osv, eller om barnet selv ikke ønsker. Bortsett fra det: Nei! Jeg har tre stebarn, ett felles. Vi har sendt julekort med barna på i alle år. Etter hvert som de ble så store at det ikke var så lett å få samlet alle samtidig har vi enten bedt dem ta en selfie(!) og laget noe morsomt ut av det, eller droppet julekort. Det er overhodet ikke aktuelt for meg å sende et kort med bare fellesbarnet på. Har aldri spurt mannen min om hva han tenker om det engang, rett og slett fordi det ikke er noe alternativ. Også folk som ikke kjenner disse stebarna mine, kanskje ikke har møtt dem engang, får julekort fra meg med bilde av dem på. Det er disse flotte ungene (som nå er voksne) som er familien min! 19
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Typisk av disse stemønstre. Anonymkode: 98ecd...94e 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 Bilder av vår familie viser bare 3 familiemedlemmer selv om vi er 4. Det ene barnet vårt ønsker ikke å ha bilder av seg offentlig. Anonymkode: 074bd...ae7 5
Diamant20 Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje biomor ikke synes det er ok at stemor legger ut bilder av barna på sosiale medier. Jeg vet om et slikt tilfelle. Anonymkode: c94cc...410 Men da kan man skrive noe annet under bildet i stedet 3
Gjest RødeFare Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilder av vår familie viser bare 3 familiemedlemmer selv om vi er 4. Det ene barnet vårt ønsker ikke å ha bilder av seg offentlig. Anonymkode: 074bd...ae7 Greit nok, men da er det jo ikke et familiebilde.
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bilder av vår familie viser bare 3 familiemedlemmer selv om vi er 4. Det ene barnet vårt ønsker ikke å ha bilder av seg offentlig. Anonymkode: 074bd...ae7 Det er innafor - synes det er viktig å respektere slik. 8 minutter siden, RødeFare skrev: Greit nok, men da er det jo ikke et familiebilde. Jo, det er fortsatt en familie, selv om det ikke er hele familien. 9
Gjest RødeFare Skrevet 22. desember 2019 #12 Skrevet 22. desember 2019 (endret) 6 timer siden, Teatrica skrev: Det er innafor - synes det er viktig å respektere slik. Jo, det er fortsatt en familie, selv om det ikke er hele familien. Med fare for å grave oss helt ned i semantikken: På et «familiebilde» tenker jeg at man er fulltallig og at det liksom er poenget med bildet? Hvis man i tillegg skriver «vår lille familie» under et bilde der det mangler en synes jeg det er ekstra pussig. Endret 22. desember 2019 av RødeFare
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #13 Skrevet 22. desember 2019 Er ikke sikkert barnet vil bli med på bildet? Eller at moren til barnet sier at det ikke er greit. Jeg legger aldri ut bilder av stebarna, bare mine egne. Men skriver ikke her er hele familien min eller noe sånt, nettopp fordi stebarna mangler på bildet. Så ja, syns det er greit at barnet ikke er med på bildet, men ikke greit at det skrives Hele familien på bildet, det syns jeg er litt rart Anonymkode: a8414...73b 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #14 Skrevet 22. desember 2019 Det er noe med å legge ut bilder av andres barn da. Anonymkode: b1c08...6a6 1
Gjest O.G. Skrevet 22. desember 2019 #15 Skrevet 22. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ei jeg kjenner ble sammen med en mann med barn, og de har nå fått to egne. På Facebook legger hun stadig ut «vår lille familie»-bilder, og nå nylig «god jul fra familien Morsetternavn farsetternavn». Hyggelig nok det, bortsett fra at det eldste halvsøskenet aldri er med på familiebildene. Synes dere det er greit, eller er det litt rart å utelate den eldste? Anonymkode: d955d...082 Vil de eldste ungene være med på julefamiliebilde da?
Jadzia Skrevet 22. desember 2019 #16 Skrevet 22. desember 2019 At det til tider kan bli tatt bilder uten det barnet som deles er en ting. Julebilder og andre "offisielle" bilder og hilsener synes jeg ikke det er greit at det utelates fra. 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #17 Skrevet 22. desember 2019 Jeg vokste opp med en stemor fra helvete, som i tillegg til å slå meg gjorde alt for å få meg til å føle meg dritt Husker pappa og familien skulle til fotografen da jeg var ca 7 år for å ta familiebilder, mens jeg måtte stå og se på. "Du er jo ikke en del av familien vet du, siden du bare er løsungen til faren din" sa hun da. Så håper steforeldre gjør alt de kan for å inkludere stebarn, det er særdeles vondt å bli utelatt Jeg er for øvrig SÅ glad for at den jævla ste-hora fikk kreft og døde Håper hun råtner i helvete. Psykopatiske hore, hater henne. Jeg er helt ødelagt pga henne. Anonymkode: f9080...39b 4
Mezzosoprena Skrevet 22. desember 2019 #18 Skrevet 22. desember 2019 6 timer siden, RødeFare skrev: Med fare for å grave oss helt ned i semantikken: På et «familiebilde» tenker jeg at man er fulltallig og at det liksom er poenget med bildet? Hvis man i tillegg skriver «vår lille familie» under et bilde der det mangler en synes jeg det er ekstra pussig. Du har rett, dette er å gave seg ned i semantikken, og hva du tolker kontra hva andre eventuelt kan tolke det som.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #19 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har en bonussønn, og han ønsker aldri å være med på bildene. Og bio moren sender melding dersom vi legger ut bilde av han. Vi har ikke egne barn nå, men hvis vi hadde hatt, kunne jeg aldri lagt ut bilde av mine bio barn da pga han ikke vil eller får lov til å være med på bildene? Anonymkode: 3d276...6eb 4
Diamant20 Skrevet 22. desember 2019 #20 Skrevet 22. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bonussønn, og han ønsker aldri å være med på bildene. Og bio moren sender melding dersom vi legger ut bilde av han. Vi har ikke egne barn nå, men hvis vi hadde hatt, kunne jeg aldri lagt ut bilde av mine bio barn da pga han ikke vil eller får lov til å være med på bildene? Anonymkode: 3d276...6eb Det handler litt om hva du skriver under også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå