Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire jul med svigers i år hos svigerinnen og familien hennes. Min mann og jeg har to barn. Dette er mine foreldres eneste barnebarn. Svigers har 13 barnebarn. 
Julaften sammen med svigers blir alltid litt klein syns jeg. Mamma og pappa kjøper haugevis av gaver til både meg og min mann, for ikke å snakke om til barna. De har mye penger, derfor blir det ofte dyre gaver. Svigers har så mange at de selvfølgelig ikke kan gjøre dette. Julaften blir dette veldig tydelig. Jeg har sagt fra til mamma om at hun gjerne bør roe ned gavene, og heller sette inn penger på konto hvis det er viktig å gi så mye. Dette har hun gjort. Og hun skjønner problemet sier hun, men mener samtidig at hun må få kjøpe det hun ønsker til barnebarna sine.  Nå har hun kjøpt for mer til hver av mine unger enn svigers kjøper til alle tilsammen. 

Kjenner at det frister veldig å ikke ta med alt dit vi skal feire jul, og heller la ungene få pakke opp noe hjemme. Er det innafor å gjøre? Ungene som er 8 og 10 kommer til å merke det, for mormor har allerede sagt hvor mange gaver det er fra henne. Men jeg vet svigers syns det er kleint at mamma og pappa kjøper så mye mer enn dem. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dette tilfellet hadde jeg lett lagt noe igjen hjemme :)

• Liker 8
Skrevet

Det synes jeg du skal gjøre. Det blir fort litt umusikalsk når en familie dominerer gaveutdelingen så voldsomt. 

Anonymkode: 6459e...1b4

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde "søren! Har glemt en pose med gaver hjemme, jaja, vi får åpne de når vi kommer hjem "😇😇

Skrevet
1 minutt siden, Blackbird skrev:

Jeg hadde "søren! Har glemt en pose med gaver hjemme, jaja, vi får åpne de når vi kommer hjem "😇😇

er det ikke bedre å åpne dem på forhånd? og gjerne forklare barna hvorfor. De har ikke vondt av å lære at det er hyggelig å ikke flashe hvor mye man har 

Anonymkode: 6459e...1b4

• Liker 5
Gjest blåbærpike
Skrevet

Døtrene mine har to kusine som får færre gaver. Når vi feirer sammen, legger vi alltid noe igjen hjemme sånn at jeg er sikker på at det blir sånn cirka likt. 

Skrevet

Her er det nok greit å legge igjen noen av pakkane til både voksne og barn heime, gåvene kan åpnes før, eller kanskje best å vente til etter feiringa med familien, og med ein enkel forklaring om kvifor til ungene, dei er vel gamle nok til å forstå det. Syns forresten ikkje at foreldrene dine skal måtte begrense seg eller gi pengegåve på sparekonto fordi svigers har fleire barnebarn og ikkje like god råd. 

• Liker 2
Skrevet

Vi åpner besteforeldregaver når vi er sammen med besteforeldrene. Alt må ikke skje på julaften. Junior slutter å være interessert etter gave nr to uansett foreløpig 🤪

Anonymkode: 12293...829

• Liker 1
Skrevet

Takker for gode tips. La igjen litt hjemme. Og det var nok lurt. Vi var så mange at gaveåpningen tok flere timer uansett. 

Skrevet
On 12/21/2019 at 10:43 PM, Oda Sofie said:

Skal feire jul med svigers i år hos svigerinnen og familien hennes. Min mann og jeg har to barn. Dette er mine foreldres eneste barnebarn. Svigers har 13 barnebarn. 
Julaften sammen med svigers blir alltid litt klein syns jeg. Mamma og pappa kjøper haugevis av gaver til både meg og min mann, for ikke å snakke om til barna. De har mye penger, derfor blir det ofte dyre gaver. Svigers har så mange at de selvfølgelig ikke kan gjøre dette. Julaften blir dette veldig tydelig. Jeg har sagt fra til mamma om at hun gjerne bør roe ned gavene, og heller sette inn penger på konto hvis det er viktig å gi så mye. Dette har hun gjort. Og hun skjønner problemet sier hun, men mener samtidig at hun må få kjøpe det hun ønsker til barnebarna sine.  Nå har hun kjøpt for mer til hver av mine unger enn svigers kjøper til alle tilsammen. 

Kjenner at det frister veldig å ikke ta med alt dit vi skal feire jul, og heller la ungene få pakke opp noe hjemme. Er det innafor å gjøre? Ungene som er 8 og 10 kommer til å merke det, for mormor har allerede sagt hvor mange gaver det er fra henne. Men jeg vet svigers syns det er kleint at mamma og pappa kjøper så mye mer enn dem. 

Jeg ville lagt de igjen hjemme, og så heller ha gaveåpning neste gang dere er med dine foreldre.

Anonymkode: 04201...6ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...