Gå til innhold

Singapore og Malaysia! Noen som har tips!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og gode råd? Vurderer å dra dit til sommeren med 3 barn/tenåringer. Er godt kjent i flere andre land i sør-øst Asia, men ikke i disse to landene. Fine steder/øyer? Andre tips? 

Anonymkode: ae049...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penang er bra, samme med langkawi. Cameron highlands er og fint, og kjøligere enn lavlandet. 

Anonymkode: ed9be...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke regntid på langkawi om sommeren? Trodde vetsiden hadde regntid. Ikke øsysiden. Hva med Tioman? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tre uker i Malaysia en sommer og det var en kjempefin tur med stort sett fint vær! Vår reiserute var Borneo- Penang/Georgetown- Langkawi -Kuala Lumpur. Fikk på den måten oppleve både natur, kultur, som og bad og storby. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore og Malaysia er flotte land å besøke 🙂 Har vært en del i KL på jobb men har besøkt Langkawi, Penang og Perhentian som ferieturer. Nå sist for et par uker siden var jeg på Langkawi og tok båten ut til en liten øy som heter Koh Lipe (som tilhører Thailand) og den var knøttliten men nydelig. Perhentian var nydelig da jeg var der for noen år siden og snorklingen der var fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pusle skrev:

Jeg var tre uker i Malaysia en sommer og det var en kjempefin tur med stort sett fint vær! Vår reiserute var Borneo- Penang/Georgetown- Langkawi -Kuala Lumpur. Fikk på den måten oppleve både natur, kultur, som og bad og storby. Anbefales!

Vi har sett på Borneo og syns det ser spennende ut, men udi fraråder å reise der. Kjekt å høre at været var bra selv om det var sommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, gard skrev:

Singapore og Malaysia er flotte land å besøke 🙂 Har vært en del i KL på jobb men har besøkt Langkawi, Penang og Perhentian som ferieturer. Nå sist for et par uker siden var jeg på Langkawi og tok båten ut til en liten øy som heter Koh Lipe (som tilhører Thailand) og den var knøttliten men nydelig. Perhentian var nydelig da jeg var der for noen år siden og snorklingen der var fantastisk.

Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Penang er bra, samme med langkawi. Cameron highlands er og fint, og kjøligere enn lavlandet. 

Anonymkode: ed9be...120

Om sommeren også? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi har sett på Borneo og syns det ser spennende ut, men udi fraråder å reise der. Kjekt å høre at været var bra selv om det var sommer. 

Ja,har også sett UDs reiseråd, men tror det gjelder Sabah, nord på Borneo? Vi var i Kuching, Sarawak. Fantastisk natur! Dere får nok en fin reise uansett hvor dere velger å dra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kona og jeg var i Singapore i November. Min nye favorittby i hele verden. Skulle ønske jeg bodde der fast. Det beste med byen er maten. Anbefaler dere å spise så mye som mulig fra små fortausrestauranter. Gjerne i Little China og Little India. Byen har kanskje verdens beste gatemat. Ikke gå i turistfellene langs vannet i havnen, de er overpriset og overvurderte.

Eneste bommen vi hadde var Universal Studios. Det var skikkelig dårlig. Men vi er i tjueårene, og har ingen barn, så det kan hende dere finner det bedre. Passer best for små barn, trur jeg. Tenåringen vil kjede seg. Om dere dra, så er premiumbilletter er absolutt must. Selv med premiumpass er det rundt 1 times kø per attraksjon. Med vanlig adgang snakker vi minst et par timer. Og det var utenfor høysesong.

Ting vi gjorde som jeg anbefaler:
Guidet båttur i havnen.
Museumstur i Gardens by the Bay. De har to fantastiske naturmuseum der.
En tur opp til taket på Marina Bay Sands. Billettene er rimelige, og inkluderer en drink.
S.E.A. Aquarium. De har blandt annet verdens nest største akarietank. (Nummer 1 er i Kina.)

Høydepunktet var, tru det eller ei, Singapore Zoo. Var i utgangspunktet skeptisk. Asiatiske dyrehager har ikke det beste ryktet, men jeg ble svært positivt overrasket.

Vi brukte Klook til å kjøpe en pakke med adgang til mange attraksjoner som vi forhåndsbetalte. Hvilke attraksjoner vi ville oppleve trengte vil ikke bestemme oss for på forhånd, det var bare å møte opp vise frem kortet. Trur det var 5 attraksjoner på kortet vi kjøpte. Det fungerte på alt jeg har nevnt til nå, pluss veldig mye mer.

Anonymkode: 417a6...4e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...