Gjest thema Skrevet 31. mai 2005 #1 Skrevet 31. mai 2005 hei jeg er ny i oslo og ikke særlig vant til kollektiv transport her (fungerer på helt annen måte enn det stedet jeg kommer fra) anyway, mitt spørsmål er om jeg får kjøpt dagskort av bussjåføren? på tbanestasjoner koster det 60 kr, er det samme pris hos sjåføren? er langt til tbanestasjon herfra, og jeg skal ta buss først og så senere på dagen skal jeg kjøre tbane et par turer, så dagskort lønner seg mest. men er greit å vite om sjåføren selger det og ikke bare enkeltbilletter til 30 kr :S
Hilde Skrevet 31. mai 2005 #2 Skrevet 31. mai 2005 Sjåføren selger kun flexikort og enkeltbilletter. (Men flexikortet koster 150,- for åtte klipp, altså under 20 kroner billetten, så kanskje det lønner seg for deg?)
Gjest Gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #4 Skrevet 1. juni 2005 Om du bare skal kjøre 3 turer, går det opp i opp med dagskortet, hvis du kjøper 3 enkle billetter på 7eleven etc, koster 20 kr stk. Så stempler du dem for hver tur /hvert kort varer 1 time)
Gjest thema Skrevet 1. juni 2005 #5 Skrevet 1. juni 2005 jeg skal kjøre 4 turer (kanskje en eller to ekstra til og med) så dagskort passer meg best siden jeg ikke aner når neste gang blir jeg skal kjøre offentlig transport. selger narvesen dagskort? selv narvesen er ikke i nærheten av meg men uff dette var vanskelig. et dagskort uten stempel hadde vært perfekt men hvor får jeg tak i det når ikke sjåføren selger det? de gule automatene på tbanestasjonene selger de ustemplet dagskort? isåfall må jeg kjøpe et der neste gang jeg ser en gul automat.
Gjest Lompa Skrevet 1. juni 2005 #7 Skrevet 1. juni 2005 Avhengig av hvor ofte du reiser, er kanskje ukes eller til og med månedskort bedre? reiser du daglig, eller bare et par ganger i uka, eller .....?
Gjest gjest1 Skrevet 1. juni 2005 #8 Skrevet 1. juni 2005 Alle dagskort som du kjøper, både hos automat og iallefall på Narvesen er ustemplet. Så hvis du trenger flere dagskort, så er det bare å kjøpe en bunke, og ha dem til du trenger de. Så stempler du når du trenger dem ,ved første buss/trikketur. Ellers er fleksikort billig og greit å ha tilgjengelig hvis man glemmer å kjøpe dagskort. De fleste sporveiskortene er har gyldigehet ut kalenderåret, så du kan ha de i lomma en stund før bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå