AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Hvorfor gjorde du det? Hva får mennesker til å gjøre det når de ikke er sikre..? Ble du flau når vedkommende ikke var gravid? Hva fikk du til svar? Jeg hører om så mange historier om kvinner som får spørsmålet om de er gravide. Senest min mor på Pilatestreningen, og hun er over 50. 🤦🏼♀️ En dame kom da løpende bort, tok henne på magen og spurte energisk "Er du gravid?!" Jeg blir så oppgitt over folk. Hvordan går det an å gå rundt i 2019 og ikke skjønne at sånt spør man ikke om? Hvorfor skjønte ikke du at dette var dumt? Hva er din historie? Anonymkode: 69cc2...9b5 12
Curlyme Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Man må aldri spørre hvis man er usikker. Det er veldig flaut om personen ikke er det😂😂😂 10
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Dams var godt synlig gravid. Spurte når termin var, og fikk svar om tidspunkt. Ser ikke problemet med det? Anonymkode: 4ac6b...b93 3
Whistler Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... Hva får mennesker til å gjøre det når de ikke er sikre..? ..... Anonymkode: 69cc2...9b5 Hvorfor spørre når det er åpenbart? 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjorde du det? fordi jeg lurte på om hun var gravid Hva får mennesker til å gjøre det når de ikke er sikre..? fordi man må spørre for å vite sikkert Ble du flau når vedkommende ikke var gravid? hun var jo gravid Hva fikk du til svar? "ja" Hvorfor skjønte ikke du at dette var dumt? Hva er din historie? ??? Anonymkode: 844af...35d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 Huff, broren min gjorde det mot dama til kompisen. Hun har mage og hun gikk med en kjole som fremhevet den. De hadde på det tidspunktet en 2-3 åring, så det var ikke helt ulogisk heller. Broren min snakket med kompisen også kom dama hans bort. Broren min bare: «Åh?? Venter dere enda en?!» Dette var i et selskap og mange hørte det. Stakkars jenta og broren min har aldri gjort det siden😂 Anonymkode: a2efc...e47 8
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Det er så frekt. Og hvis unge jenter er litt i dårlig form, og folk spør. Hva forventer man? Mange vil ikke si noe før 3mnd har gått, men stiller den som blir spurt i en vond situasjon. Enten blir man fornærmet eller ender opp med å lyve. Anonymkode: a91a1...e70 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 Ja det er det jeg mener! Uansett hvor "obvious" det ser ut så bør man ikke spørre. Og hva så om hun svarer ja? Det kan FORTSATT tenkes at hun ikke liker spørsmålet. Det er tross alt ganske personlig og privat. Tar hun det ikke opp naturlig i samtalen selv så ligg unna er min regel. Man vet jo aldri, og det oppleves så utrolig frekt hvis det slår feil Anonymkode: 69cc2...9b5 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 Niesen min spurte meg om jeg hadde baby i magen, men rett etter på spurte hun mormoren min på 76 så.... Anonymkode: 493e9...891 7
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 Jeg ble spurt av en dame i kassakøen på butikken da jeg var under behandling for spiseforstyrrelsen min og hadde lagt på meg. Anonymkode: 93651...b91 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 Jeg holdt på å spørre en gang, for det var for meg helt åpenlyst at hun var gravid. Men så turte jeg ikke, og det var bra. For det viste seg at hun på det tidspunktet ikke visste selv at hun var gravid. Så hadde jeg spurt hadde hun blitt fornærmet, selv om hun faktisk var gravid. Anonymkode: 621c5...75f 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #12 Skrevet 21. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg holdt på å spørre en gang, for det var for meg helt åpenlyst at hun var gravid. Men så turte jeg ikke, og det var bra. For det viste seg at hun på det tidspunktet ikke visste selv at hun var gravid. Så hadde jeg spurt hadde hun blitt fornærmet, selv om hun faktisk var gravid. Anonymkode: 621c5...75f Hvordan ser folk slik? Anonymkode: a91a1...e70 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #13 Skrevet 21. desember 2019 En kollega av meg ser synlig gravid ut. Hun ser ut som hun er i ca. åttende måned. Struttende, flott gravidmage. Men – hun er ikke gravid. Og har ikke vært det de siste 12 årene. Hun får spørsmålet jevnlig, og er svært lei seg og nedbrutt. Hun er ikke veldig overvektig, men alt samler seg rundt magen. Og magen ser struttende ut, ikke pløsete. Så jeg forstår at folk tenker at hun er gravid, men for guds skyld, ikke spør! Mitt beste tips: En gravid kvinne pleier som regel å nevne graviditeten på en eller annen måte ganske fort. Hvis du er usikker, vent litt, og småprat. Du trenger antakeligvis ikke vente lenge. Anonymkode: ce0ae...604 10
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #14 Skrevet 21. desember 2019 Ikke spør. Etter svangerskapene mine har ikke musklene vokst sammen slik de skal samtidig som jeg pga kronisk sykdom sliter med oppblåsthet, kvalme og en del annet. Ofte tror folk jeg er gravid når jeg i realiteten bare har en dårlig dag eller uke som følge av sykdommene. Det er ikke spesielt morsomt. Anonymkode: 8e5fd...e03 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #15 Skrevet 21. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjorde du det? Hva får mennesker til å gjøre det når de ikke er sikre..? Ble du flau når vedkommende ikke var gravid? Hva fikk du til svar? Jeg hører om så mange historier om kvinner som får spørsmålet om de er gravide. Senest min mor på Pilatestreningen, og hun er over 50. 🤦🏼♀️ En dame kom da løpende bort, tok henne på magen og spurte energisk "Er du gravid?!" Jeg blir så oppgitt over folk. Hvordan går det an å gå rundt i 2019 og ikke skjønne at sånt spør man ikke om? Hvorfor skjønte ikke du at dette var dumt? Hva er din historie? Anonymkode: 69cc2...9b5 Finn noe viktig å la deg krenke av... så mye drama... Anonymkode: 60948...5bf
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #16 Skrevet 21. desember 2019 Ei venninne av meg ga setet sitt til en gravid dame på bussen en gang. Hun var ikke gravid. Hun syns det var flaut og kvier seg for å reise seg for gravide igjen. Anonymkode: f8881...13d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #17 Skrevet 21. desember 2019 Jeg spurte fordi ei venninne fikk en melding fra jobb angående gravide, var tydeligvis en fellesmelding men jeg visste ikke det. Så jeg spurte uten å tenke meg om, og hun sa ja. Haha 😂 Anonymkode: b55fa...c16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #18 Skrevet 22. desember 2019 Jeg har selv fått spørsmålet en gang bare fordi noen syntes jeg var "rundt" i fjeset! Altsåå?? For det første: INGEN har noe med om du er gravid eller ikke. For det andre: Ikke spør bare fordi du er nysgjerrig. Finn deg noe annet å bry deg med. For det tredje: I hvertfall ikke spør før du vet fra før av at vedkommende er gravid eller at hun er så langt på vei at det er ekstremt tydelig at det er et barn der og ikke bare litt ekstra vekt. En babymage er veldig rund og kan stikke ut en del ift. fett, meen alle er forskjellige. Anonymkode: b0300...d9c 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #19 Skrevet 22. desember 2019 Og neste tråd går slik: "Ingen kommenterer min graviditet, selv om det er godt synlig! Hva FEILER det folk?!" ...Og slik går no dagan... Anonymkode: 61b0d...4fe 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #20 Skrevet 22. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ser folk slik? Anonymkode: a91a1...e70 Aner ikke! Men for meg var det helt innlysende at hun var gravid. Jeg var hjemme i permisjon, og tenkte at det var delt på jobb at hun var gravid. Eneste grunn til at jeg vurderte å spørre. Anonymkode: 621c5...75f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå