AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 For ca 5 år siden flyttet jeg bort for å studere. Jeg hadde en besteveninnne som jeg hadde hatt gjennom 10 år, og vi var alltid sammen. Da jeg flyttet tok hun mindre og mindre kontakt selv om jeg prøvde å ringe, skrive og lignende. Tilslutt ble jeg lei og tenkte å vente for å se hvor lang tid det tok før hun tok initiativ, og hørte aldri noe mer. Ergo hun tok aldri kontakt igjen. Etter noen år får jeg høre at hun slenger dritt om at jeg ikke bryr meg om vennnene mine etter jeg flyttet, og at hun savner meg men gidder ikke ta kontakt for jeg ikke bryr meg. Tilslutt ble jeg så irritert og sendte en lang melding om at jeg faktisk bryr meg, at vennskapet vår betydde kjempe mye men jeg følte hun aldri tok kontakt og at vennskapet var ett enveisløp. Da skriver hun beklager og at hun trodde jeg var sur på henne (?) og derfor ikke tok kontakt. Vi møttes og var på shopping og lignende, og ting var som normalt. Hun fortsatte å ta kontakt en måned etterpå, men så var det stopp. Jeg prøver å ta kontakt med henne og skiver, forslår å finne på ting men det er aldri noe tilbake. Vi avtalte å dra ut i julen men når jeg spør om det er helt sikkert avlyser hun. Kjenner jeg blir veldig lei meg og skjønner ikke hva jeg skal gjøre. Vi har tusener av felles bekjente, og ser for meg hun sikkert snakker stygt igjen om jeg slutter å ta kontakt. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 92bc5...eb8
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Du konfronterer henne og spør hva i all verden hun driver med. Og så forklarer du deres felles venner hva som egentlig har skjedd. 5
_nubbenella Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Ho er ikkje mykje til venninne då. Ho trur du er sur, men er såpass tafatt at ho ikkje kan kontakte deg eller prøve å komme til bunns i det? Vennskapet er einveiskjørt. Ho er full i skit. Og ho bryr seg ikkje om å opprettholde vennskapet mellom dere heller. Eg hadde sendt ein siste melding der eg gav klar beskjed om korleis ting føltes for meg og at den typen oppførsel er uakseptabel, før eg hadde kutta kontakten fullstendig. Du kan prøve å snakke med ho, men du ser jo korleis det gjekk sist. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Vil du egentlig ha en venninne som driver å baksnakker deg slik? Det er jo dårlig gjort av henne. Anonymkode: 38071...0bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 1 minutt siden, _nubbenella skrev: Ho er ikkje mykje til venninne då. Ho trur du er sur, men er såpass tafatt at ho ikkje kan kontakte deg eller prøve å komme til bunns i det? Vennskapet er einveiskjørt. Ho er full i skit. Og ho bryr seg ikkje om å opprettholde vennskapet mellom dere heller. Eg hadde sendt ein siste melding der eg gav klar beskjed om korleis ting føltes for meg og at den typen oppførsel er uakseptabel, før eg hadde kutta kontakten fullstendig. Du kan prøve å snakke med ho, men du ser jo korleis det gjekk sist. Takk for svar! Jeg tenker å sende en melding å si ifra, må bare tenke ut hva. På den stunden vi ikke hadde kontakt savnet jeg henne faktisk aldri. Hun har ditchet meg flere ganger gjennom vennskapet vårt og setter alltid seg selv forann alle. Sist vi var ute sammen snakket hun om kjæresten som var overkontrollerende og gal pga vi ikke kunne være med en felles bekjent. Så viste det seg i ettertid at hun har sendt nakenbilder til denne felles bekjente, så ikke rart han er redd. I tillegg fikk hun det til å se ut som at jeg var den som fikk hun med på fest med han, men jeg hadde jo ikke tatt hun med hadde jeg visst hva hun hadde gjort.. Mye sånne hendelser og episoder, kjenner meg trøtt. Anonymkode: 92bc5...eb8
_nubbenella Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Jeg tenker å sende en melding å si ifra, må bare tenke ut hva. På den stunden vi ikke hadde kontakt savnet jeg henne faktisk aldri. Hun har ditchet meg flere ganger gjennom vennskapet vårt og setter alltid seg selv forann alle. Sist vi var ute sammen snakket hun om kjæresten som var overkontrollerende og gal pga vi ikke kunne være med en felles bekjent. Så viste det seg i ettertid at hun har sendt nakenbilder til denne felles bekjente, så ikke rart han er redd. I tillegg fikk hun det til å se ut som at jeg var den som fikk hun med på fest med han, men jeg hadde jo ikke tatt hun med hadde jeg visst hva hun hadde gjort.. Mye sånne hendelser og episoder, kjenner meg trøtt. Anonymkode: 92bc5...eb8 Ho er i grunn ikkje verdt den meldinga, så du skal ikkje føle du må gi beskjed til ho. Ho viser jo klart og tydelig kor mykje ho bryr seg i det store og heile. Ho er berre ei sur megge som føler seg betre av å gi andre skyld for eigne feilsteg og tabber, for ho evner vel ikkje å se egne feil heller, for ho er feilfri og perfekt, alt er nemlig andre sin feil og ho har aldri gjort noe gale. Du taper ingenting på å bli kvitt den slags person frå livet ditt. 1
Gjest O.G. Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 Vennskapet var over da du flyttet, så Ikke send henne flere meldinger.
Gjest Blondie65 Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 Jeg foreslår følgende melding: "Nå har jeg forsøkt i flere uker å opprettholde kontakten og foreslå ting vi kan gjøre sammen. Det eneste jeg opplever fra deg er å bli avvist. Dette blir for meg vennskap som kun pleies fra en side og det er for meg ikke noe reelt vennskap. Ha en strålende jul".
Ann Mo Skrevet 22. desember 2019 #9 Skrevet 22. desember 2019 39 minutter siden, Blondie65 skrev: Jeg foreslår følgende melding: "Nå har jeg forsøkt i flere uker å opprettholde kontakten og foreslå ting vi kan gjøre sammen. Det eneste jeg opplever fra deg er å bli avvist. Dette blir for meg vennskap som kun pleies fra en side og det er for meg ikke noe reelt vennskap. Ha en strålende jul". Foreslår heller å skrive: "Ønsker deg en god jul og ei gledelig feiring. Og bare ta kontakt igjen, om du har lyst til å finne på noe gøy. Riktig godt nytt år! " Så lar du være å ta mere kontakt. Da ligger vennskapet der åpent fra din side. Hun har ingen grunn til å bli usikker, redd, sint og begynne å baksnakke deg. Dere beholder relasjonen, som også har vært noe god. Men du trenger ikke å fortsette å pleie forholdet, da det er et forhold som har for mange mangler. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå