Gå til innhold

Halvsøsken på begge sider , ene er alene med sin familie i jula. Burde de inviteres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en søskenflokk på fire søsken som skal feire jul sammen i år, hele gjengen og alle har barn som skal få feire med sine kusiner og fettere. Vi er halvsøsken. 

Det er ett halvsøsken på andre siden også, som ikke er søsken med gjengen på tre søsken, men bare med den ene. Vedkommende er alene i jula sammen med sin familie og tror de skal ha en gjest. Dette søsken har mistet begge foreldre og bodd hos sitt søsken mange år. Dette søsken ønsker veldig gjerne at hennes barn skal feire jul med fettere og kusiner, men har fått beskjed år etter år at barna til dette ene søskenet vil feire hjemme alene med sine foreldre, og heller ikke ønsker å reise ut til noen, kun med sin farmor som er utenfor disse søsken. I år blir det anderledes og familien skal samles og de som helst ønsker å sitte hjemme skal i år feirer med femten andre.

Burde dette søsken bli bedt med ? Burde det neste år strekkes til at vi takker ja til det søskenet som er alene uten andre søsken? 

Avansert, men ønsker ikke dele for mye.

Anonymkode: af110...dc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo familie, jeg hadde invitert ❤️ 

Anonymkode: 52962...d88

• Liker 13
Skrevet

Har dere plass så inviter, hadde betydd mye for henne 

Anonymkode: 5f671...122

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo familie, jeg hadde invitert ❤️ 

Anonymkode: 52962...d88

Når de ikke er søsken og det var ett av de søsknene som ikke er felles søsken med vedkommende som ber? Skal sies at de har kjent hverandre hele livet så å si.

Skrevet

Her gikk jeg i surr. 🤪 Men ja, be!

Anonymkode: 18f13...c21

• Liker 10
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gikk jeg i surr. 🤪 Men ja, be!

Anonymkode: 18f13...c21

Saken er her at de ikke blir bedt. 

Skrevet

Vet ikke om jeg hang med...

Men det går an å spørre om søskenet vil komme, uten å gjøre det til en formell invitasjon. Da er det enklere å evt avslå.

Hun er jo ikke alene når hun er med sin familie? Det går også an å ha familieselskap i romjulen.

Anonymkode: 63d2f...88a

• Liker 4
Skrevet

Ikke at jeg skjønte så mye, men opprett kontakt med dette halvsøsken og si at de og de kommer og at dere ønsker også dette halvsøsken velkommen vis det passer?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om jeg hang med...

Men det går an å spørre om søskenet vil komme, uten å gjøre det til en formell invitasjon. Da er det enklere å evt avslå.

Hun er jo ikke alene når hun er med sin familie? Det går også an å ha familieselskap i romjulen.

Anonymkode: 63d2f...88a

Saken er mer at søsken er skuffet fordi det er sagt nei til dette søsken og familien mange år .

Skrevet
5 minutter siden, Apis skrev:

Ikke at jeg skjønte så mye, men opprett kontakt med dette halvsøsken og si at de og de kommer og at dere ønsker også dette halvsøsken velkommen vis det passer?

Tror ikke det skjer 

Skrevet

I jula skal man invitere alle man vil og fint drite i hvem som er i slekt eller ikke. Der det er hjerterom er det husrom, lærte jeg som barn. Med andre ord, ønsker du at de skal være der og feire med alle, så inviterer dere. Hvis ikke får du bare sitte der og kjenne på følelsen av at dere holder utenfor en av dine søsken... For det er vel det man er i ditt tilfelle? 

Anonymkode: 78aa7...30e

• Liker 5
Skrevet

Dette halvsøskenet er jo ikke alene, når du skriver at hun skal feire med familien sin. 

Anonymkode: 84a9d...bfe

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Saken er her at de ikke blir bedt. 

Det tror jeg alle skjønte, men synes de skal få tilbudet.

Anonymkode: c3fdd...b4b

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt bør de bes. 

Anonymkode: ebd77...cd0

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en søskenflokk på fire søsken som skal feire jul sammen i år, hele gjengen og alle har barn som skal få feire med sine kusiner og fettere. Vi er halvsøsken. 

Det er ett halvsøsken på andre siden også, som ikke er søsken med gjengen på tre søsken, men bare med den ene. Vedkommende er alene i jula sammen med sin familie og tror de skal ha en gjest. Dette søsken har mistet begge foreldre og bodd hos sitt søsken mange år. Dette søsken ønsker veldig gjerne at hennes barn skal feire jul med fettere og kusiner, men har fått beskjed år etter år at barna til dette ene søskenet vil feire hjemme alene med sine foreldre, og heller ikke ønsker å reise ut til noen, kun med sin farmor som er utenfor disse søsken. I år blir det anderledes og familien skal samles og de som helst ønsker å sitte hjemme skal i år feirer med femten andre.

Burde dette søsken bli bedt med ? Burde det neste år strekkes til at vi takker ja til det søskenet som er alene uten andre søsken? 

Avansert, men ønsker ikke dele for mye.

Inviter. 

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det skjer 

Tror ikke jeg skjønner problemstillingen? Er det noen som ikke er på talefot av de involverte?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde bedt!

• Liker 2
Skrevet
54 minutter siden, Apis skrev:

Tror ikke jeg skjønner problemstillingen? Er det noen som ikke er på talefot av de involverte?

Nei , men at det ene søsken som er alene med sin familie er ikke søsken med de andre , og det søsken som egentllg ønsker å feire alene ønsker ikke forlikte seg til å "dele på årene".

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette halvsøskenet er jo ikke alene, når du skriver at hun skal feire med familien sin. 

Anonymkode: 84a9d...bfe

Men det er det å få avslag på avslag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...