AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Lurer på om dette med startlån, kan man søke i to kommuner om man bor på et mindre sted? La oss si at man ikke finner så mye utvalg i kommunen man bor i, er det ok å søke i nabokommunen også i tillegg til der man er, eller går ikke det? Kan man søke flere ganger? Kan ikke finne så mye info ang dette... takk! Anonymkode: 742ae...345
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Du kan spørre kommunene du ønsker å søke i. Noen kommuner kan du søke i uten at du bor der, andre krever botid. Dette variere. Det andre vet jeg ikke svar på. Anonymkode: 10963...168
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan spørre kommunene du ønsker å søke i. Noen kommuner kan du søke i uten at du bor der, andre krever botid. Dette variere. Det andre vet jeg ikke svar på. Anonymkode: 10963...168 Hvorfor krever bare noen kommuner det? Høres litt rart ut... Anonymkode: 742ae...345
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #4 Skrevet 22. desember 2019 kanskje jeg formulerte spørsmålet litt dumt... Anonymkode: 742ae...345
wahaj Skrevet 22. desember 2019 #5 Skrevet 22. desember 2019 De fleste krever at du bor i den kommunen du søker i. Så da må du ringe å høre med dem.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #6 Skrevet 22. desember 2019 Du søker i den kommunen du bor i. Men, du kan kjøpe i en annen kommune, må bare søke overflytting av startlånet. Har hatt samtale med husbanken om akkurat det spørsmålet der Anonymkode: f34b0...5b0
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du søker i den kommunen du bor i. Men, du kan kjøpe i en annen kommune, må bare søke overflytting av startlånet. Har hatt samtale med husbanken om akkurat det spørsmålet der Anonymkode: f34b0...5b0 Tull. Man kan ikke søke overflytting, kommunene har ikke noe samarbeid om dette. Skal det skje så må man søke helt på nytt og få en ny vurdering. Mulig de kan gjenbruke noen av papirene slik at det går raskere. TS: Du kan søke i flere kommuner så lenge du oppfyller søknadskriteriene. I min kommune må man ha botid i to år (!!!) før man kan søke startlån, i nabokommunen ingen botid som krav, mens en annen nabokommune har krav om at man bor i kommunen, men ingenting om hvor lenge man må ha bodd der. Anonymkode: 68c77...489 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå