Gå til innhold

Reneste steder i syden. Pågående diskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en venninne diskuterer hvilke plasser i syden som er renest. Jeg mener å ha hørt at Mallorca er ganske rent og trygt, men det var hun uenig i. Jeg finner ingenting på nett som bekrefter dette, men mener dere jeg har rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mallorca er en stor øy. De har ikke ett felles vaskebyrå som holder øya på et normert renhetsniå. Du finner neppe noen test av "øyers renhet" på nett, hvordan i all verden skulle dette gjøres?

har reist en god del i søreuropa, og svært sjelden vært plaget av dårlig renhold og utrygghet, uansett sted og land. Enkle steder på den greske landsbygda er (ofte) blankskurte og delikate, samme opplevelse har jeg av større mer lukseriøse hotell.

Senk skulderne og reis på ferie!

Anonymkode: ab349...bd0

Skrevet

Hvor er syden?.

Hvis man vil finne steder som ikke er forsøplet så må man unngå de typiske turiststedene, kan anbefale La Palma, El Hierro og La Gomera. Dette er steder som ikke er preget av masseturisme og kriminalitet er nesten ikke-eksisterende, myndighetene gjør veldig mye for å ta vare på naturen.

Anonymkode: 5d8e7...e3a

Skrevet

Mallorca er det eneste stedet jeg har vært hvor jeg har blitt frastjålet noe

Anonymkode: 80f7c...d41

Skrevet

Nador.

Anonymkode: 7c2ad...da7

• 2 uker senere...
Skrevet

Har vært på Mallorca (flere steder på øya) mange ganger og kan bekrefte at det generelt er veldig rent og pent der. Lite søppel, løshunder og annet. Hoteller, butikker og restauranter holder generelt høy standard når det gjelder renslighet og orden. Selvsagt finnes det mer trashy områder der også, som feks hovedgata i Magaluf, men det er vel kanskje mer klientellet som gir det inntrykket, enn faktisk selve tettstedet. 

Man får det man betaler for - Mallorca er dyrere enn mange andre "sydensteder" som oppleves som mindre velordnede. 

Anonymkode: 70cb8...634

Skrevet

Portugiserne er "renere" enn spanjolene synes jeg, men når det gjelder turiststedene så er turistene like ille. Argh til briter, franske og tyskere

Jeg har hørt europeere si de synes Norge/Skandinavia er "for" rent, og jeg tror det stemmer litt at vi er flinkere på dette med søppel en mange andre land. I Spania synes jeg det er ekkelt endel steder, det flyyyter rundt bensinstasjoner og parkeringsplasser, langs veier, på strendene..

Anonymkode: eff4a...e92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...