AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Jeg skal feire jul med søster og hennes barn i år. Ungene hennes er omtrent på mine ungers alder. Jeg vet at jeg og mannen har kjøpt litt finere og flere julegaver til våre unger enn det søster har gjort. Det samme skjedde i fjor, og en iPad ble knust på juleaften. To av ungene til min søster har adferdsvansker og det er ikke uvanlig at ting blir knust eller at klær blir ødelagt. I tillegg til dette ble jeg og mannen kritisert for å ha kjøpt for mange gaver til våre barn. Jeg tenker at jeg gjemmer unna 3-4 av de fine julegavene i år, og tar med resten av gavene. Slik at gavene våre ikke skiller seg ut. Jeg orker ikke enda en juleaften med grining og bråk, i fjor endte jeg opp med en unge gråtende på fanget mens nummer to låste seg inn på badet i frustrasjon... Anonymkode: a510b...4f2 4
Populært innlegg Ulrikke Skrevet 21. desember 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 21. desember 2019 Jeg banner kanskje i kirka... Men hvorfor feirer dere sammen? Ved å feire hver for dere slipper dere hele problemstillingen.... Må dere absolutt, så ville jeg latt noen ting bli igjen hjemme ja. 92
Gjest kruspersilletaco Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 Gjem unna noen gaver de kan få når de kommer hjem /dagen etter. Ikke si noe om det til barna. Hadde en onkel som var sykt opptatt av hva vi fikk til jul, og lærte fort å ikke si noe når vi la merke til hvor få og små gaver det var til oss under treet. Visste at det var gaver som ventet hjemme. Men julefeiringen ble mye hyggeligere på den måten, slapp å høre på onkel som klaget og sutret. Kan legge til at vi veldig gjerne ville feire sammen med dem. Hadde søskenbarn på samme alder og de andre voksne koste seg
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 La julenissen komme med gaver midt på dagen, hjemme hos dere selv. Slik gjorde alltid mine foreldre det. Så tok de bare med noen utvalgte gaver til gaveåpningen på kvelden. Anonymkode: afbe3...ea6 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Hadde nok feiret hjemme jeg Anonymkode: ca996...42e 16
Mezzosoprena Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 Jeg leter etter et spørsmål, men jeg finner egentlig ikke noe annet enn informasjon 😂 Hvorfor gidder dere å feire sammen med dem, egentlig? 14
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 Jeg blir å gjøre noe tilsvarende etter noen PR med min søster 🙄 ikke en anledning hun går fra uten å fortelle meg og ungene hvor bortskjemte de er. feirer sammen pga syke foreldre.. Anonymkode: 61b50...abc 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 Jeg lurer litt på hva som egentlig skjedde med den iPaden, og hvordan reaksjonen til den skyldige var i ettertid. Anonymkode: 037bc...4be 21
CabinCruiser Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 (endret) Jeg lurer litt på hvorfor ungene skal få 4-5-6-7-8-9-10 gaver fra en giver (ofte foreldre). Det holder lenge med èn. Endret 21. desember 2019 av CabinCruiser 45
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #12 Skrevet 21. desember 2019 Kanskje ungene dine kan få de fine gavene når de våkner på julaften? Du kan gjemme gavene i huset og lage en lek av det. Hvem sin iPad var det? Jeg hadde ikke kjøpt noe slikt til et barn som ikke er forsiktig med tingene sine. Anonymkode: df52f...481 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #13 Skrevet 21. desember 2019 Klart det ikke må være forskjell på gavene barna som feirer jul sammen får. Du og din søster får snakke sammen, og legge til rette for at barna får ca likt å åpne på julaften. Om vi hadde feiret sammen med unger som åpnet flere og finere presanger enn våre barn, hadde julekvelden blitt noe litt sårt for barna. Det hadde vært vanskelig for dem å glede seg over det de fikk. Det er snakk om barn, og det er klart at dere som er voksne må klare å tilpasse dette til å bli en gledens kveld for alle barna. Det kan godt gi en litt flau smak for de ungene som får mest også, ikke bare sårt for de som får minst. Anonymkode: fe6e8...8f3 21
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #14 Skrevet 21. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje ungene dine kan få de fine gavene når de våkner på julaften? Du kan gjemme gavene i huset og lage en lek av det. Hvem sin iPad var det? Jeg hadde ikke kjøpt noe slikt til et barn som ikke er forsiktig med tingene sine. Anonymkode: df52f...481 Forsto det slik at et av barna til søsteren knuste iPaden som var gave til ett av barna til Ts. Anonymkode: 47633...279 13
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #15 Skrevet 21. desember 2019 Jeg kan egentlig forstå at det er litt dumt hvis hun er alene med sine barn og kanskje har dårlig råd, og så får dine barn mye dyrere og finere gaver. Det er vanskelig det der med små barn. Man vil jo at barn skal skjønne at noen har råd til finere ting enn andre, men samtidig så vet jeg at jeg hadde blitt veldig trist som barn hvis kusinen min fikk alle tingene jeg ønsket meg, mens jeg fikk noe billigere fordi foreldrene mine hadde dårlig råd. Min far fortalte en gang at moren hans ble veldig sur fordi en slektning, altså en tante eller noe (altså tante til alle barna), gav fetteren hans en fin dyr leke, mens pappa fikk bare en strikkelue, fordi hans foreldre var fattige og fetteren hans kom fra en rikere familie. Det er jo et minne som han har den dag i dag, seksti år etter det skjedde. Man husker at man blir lei seg i slike situasjoner. Anonymkode: df52f...481 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #16 Skrevet 21. desember 2019 Så bra for ungene deres at dere har kjøpt finere og dyrere gaver enn søsteren din har kjøpt til sine. Dette styrker nok selvfølelsen din, spesielt når du kan lage en helt egen tråd om det på KG. Anonymkode: ea302...fa9 19
Sylveon Skrevet 21. desember 2019 #17 Skrevet 21. desember 2019 Ønsker du bekreftelse på at det du gjør er riktig? Utifra hvordan du beskriver fjoråret gikk så hadde jeg lett gjemt unna mange gaver. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #18 Skrevet 21. desember 2019 Jeg ville nok lagt igjen de ekstra fine gavene hjemme. Ikke bare fordi bevare julefreden, men også fordi jeg hadde ikke ønsket at gleden over alle andre gaver skulle overdøves av den litt ekstra spesielle gaven. Det er også fort gjort at ting blir ødelagt (slik du har erfart) eller forsvinner i julegavekaos med oppgirete unger. I tillegg er det mye å dra på, så det alene hadde vært grunn nok for å forklare hvorfor vi bare tar med noen. Selv liker jeg ikke å si til folk hva ungene får i gaver. Det er ikke noe andre har noe med og jeg er ganske lei av å bli dømt ut fra slike overfladiske ting. Anonymkode: 99830...a66 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #19 Skrevet 21. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra for ungene deres at dere har kjøpt finere og dyrere gaver enn søsteren din har kjøpt til sine. Dette styrker nok selvfølelsen din, spesielt når du kan lage en helt egen tråd om det på KG. Anonymkode: ea302...fa9 Hehe, det samme tenkte jeg. Og hva er poenget med så mange og dyre gaver? Holder det ikke lenge nok med 1-2 gaver? Men når dere først kjøper mange og dyre gaver til barna deres, så er det jo klart at dere ikke trenger å ta med alle på julefeiringen. Ikke bare fordi det viser at dere er utrolig lite empatisk når dere gjør sånt mot barna til søsteren din på julaften, men også fordi det ikke er vits å bruke hele kvelden på å åpne gaver. Bedre med noen få gaver, så får barna også tid til å prøve/leke med gavene før de må legge seg. Anonymkode: 6b26a...682 18
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #20 Skrevet 21. desember 2019 Høres ut som en god plan. For å unngå sjalusi og surmuling. Gi barna pakkene tidligere på dagen. Anonymkode: 2cd0d...48f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå