Gå til innhold

Noen som har vært på Oslo City legesenter? Linda Johansen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er gravid, og bråbestemte meg for en tidlig UL før jul. Det eneste ledige stedet jeg fant i Oslo var Oslo City legesenter hos lege/gyn. Linda Johansen. 

På KG fra noen år tilbake er det veldig varierende informasjon og tilbakemeldinger om henne. Det samme gjelder legelisten. Jeg fikk ikke umiddelbart noen god følelse, men har bestilt timen. Kan fortsatt avbestille da. 

Noen her med «nye» erfaringer med henne som vil dele?

Anonymkode: e2196...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært hos henne mange ganger. Hun er kjempe dyktig i faget sitt. Hun er sannsynligvis av øst-europeisk opprinnelse og kan virke litt kald og brå i væremåte, men jeg har vært hos henne mange ganger da jeg har mistet et par ganger og hatt to suksessfulle svangerskap, og opplevde henne alltid som forståelsesfull, direkte og tydelig. Jeg har altså veldig godt inntrykk av henne. Det viktigste for meg er å få se baby, og at man sjekker de medisinske tingene på en god måte. Det gjør absolutt Linda. 

Anonymkode: 85de5...450

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der en enkelt gang i uke 12. Kviet meg for å fra dit siden jeg leste mye rart, men synes hun var både hyggelig, veldig nøye og tydelig! 😊 Er ikke så mye koseprat, men du er jo der for å få sjekket at fosteret har det bra, og det er hun super flink på og forklarer veldig bra underveis 👍 Hun tippet kjønn riktig også 😊

Så anbefaler på det varmeste å dra dit!

Anonymkode: 1db50...b9b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært hos henne mange ganger. Hun er kjempe dyktig i faget sitt. Hun er sannsynligvis av øst-europeisk opprinnelse og kan virke litt kald og brå i væremåte, men jeg har vært hos henne mange ganger da jeg har mistet et par ganger og hatt to suksessfulle svangerskap, og opplevde henne alltid som forståelsesfull, direkte og tydelig. Jeg har altså veldig godt inntrykk av henne. Det viktigste for meg er å få se baby, og at man sjekker de medisinske tingene på en god måte. Det gjør absolutt Linda. 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært der en enkelt gang i uke 12. Kviet meg for å fra dit siden jeg leste mye rart, men synes hun var både hyggelig, veldig nøye og tydelig! 😊 Er ikke så mye koseprat, men du er jo der for å få sjekket at fosteret har det bra, og det er hun super flink på og forklarer veldig bra underveis 👍 Hun tippet kjønn riktig også 😊

Så anbefaler på det varmeste å dra dit!

Anonymkode: 1db50...b9b

Tusen takk for informative svar, begge to :) jeg merket jeg ble litt beroliget av det, og kommer ikke til å avbestille. 
Det eneste jeg tross alt vil er å se at ting står bra til. 

Jeg lurer på noe annet også; hvordan er det å ha med mannen på UL? Synes legen det er greit? Jeg regner jo med at det er OK for legen, eller blir det rart? Noen synes sikkert dette er et kjempedumt spørsmål, men jeg spør fordi jeg lurer.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for informative svar, begge to :) jeg merket jeg ble litt beroliget av det, og kommer ikke til å avbestille. 

Jeg lurer på noe annet også; hvordan er det å ha med mannen på UL? Synes legen det er greit? Jeg regner jo med at det er OK for legen, eller blir det rart? Noen synes sikkert dette er et kjempedumt spørsmål, men jeg spør fordi jeg lurer.. :)

Jeg har hatt med mannen min på UL et par ganger, det har vært helt naturlig og han har fått gratulasjoner på lik linje som meg når det har vært noe positivt å se på skjermen. Hvis det er tidlig i svangerskapet er det vaginal ultralyd, noe det kanskje kan være greit for mannen å vite om på forhånd 😉 Den ene gangen måtte vi til og med ha vår treåring med da barnevakten ble syk samme ettermiddag, noe som selvsagt ikke var helt optimalt, men en lege på en privat ultralyd bryr seg ikke så mye om det. Det er tross alt en time du betaler for, så du kan nok ha med hvem du vil 😊 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte meg ikke hos henne overhodet. Begynte å snakke om at det var mulig jeg kunne abortere, og var ekstremt brå og hardhendt under ultralyd. Jeg klagde og fikk time hos en mannlig gynekolog dagen etter. Han var helt fantastisk!

Anonymkode: c18a2...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde tidlig UL med begge (uke 8 med nr 1 og uke 5 med nr 2), og tette UL gjennom begge svangerskap. Mannen min var med på alle. Legen synes ikke det er rart, og skulle de det så ikke bry deg. Det er jo deres barn!

Anonymkode: 3b930...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for noe annet enn graviditet og opplevde henne som brysk, stresset og lite hyggelig. Hadde ikke noe tid til spørsmålene mine og følte meg mer redd enn før jeg kom dit. Kommer aldri til å gå dit igjen. Men kan jo være hun er mer ålreit når det har noe med graviditet å gjøre. 

Anonymkode: 0e998...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg likte meg ikke hos henne overhodet. Begynte å snakke om at det var mulig jeg kunne abortere, og var ekstremt brå og hardhendt under ultralyd. Jeg klagde og fikk time hos en mannlig gynekolog dagen etter. Han var helt fantastisk!

Anonymkode: c18a2...43f

Jeg har vært hos han (Aage Husebye) både på Oslo City og på Ahus. Jeg hadde bedre kjemi med Linda, men de er flinke begge to.

TS, du får uansett se om alt er greit og det er det viktigste slik at du får slappet av i jula ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gode erfaringer med Linda. Utførte scratching før IVF forsøk og ultralyd i uke 12. Var kjapt inn og kjapt ut, men fikk akkurat den informasjonen jeg trengte.

Nå har jeg pga IVF vært gjennom en del gynekologiske undersøkelser så jeg tror kanskje jeg har blitt herdet..

Anonymkode: becc6...4cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. takk for alle svar. 

Forrige gang jeg var hos gyn, var det hos en mann som kun hadde positive tilbakemeldinger. Leste om han flere steder, og han ble rost opp i skyene. Ansatt på Oslogynekologene på Majorstua.. selv om jeg var svært positivt innstilt på forhånd må jeg si at jeg ikke ble helt overbevist etter å ha vært der. Jeg følte ikke at han tok seg spesielt god tid, og jeg følte meg litt dum som hadde kommet dit enda det viste seg at jeg var helt frisk i underlivet og ellers.. Likevel bestilte jeg tidlig ultralyd hos han, men det er ikke før i uke 3. Jeg vil gjerne gjøre det før jul..

Håper det går bra hos Linda 🖖🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med henne! Var på tidlig ultralyd hos henne i begge graviditetene. 

Anonymkode: 17162...963

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempegod erfaring! 💖 Var der i uke 7 og fikk se et bankende hjerte så i uke 13 Synes også hun var veldig empatisk, og fikk nervøse meg som hadde mistet tidligere å begynne glede seg. 

Det jeg satte mest pris var alikevel at hun "screenet" NØYE mtp trisomier i uke 13. Ikke noe føleri eller dilldall.  Jeg følte såpass trygg etterpå at jeg droppet NIPT. 

Endret av Perle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare positivt å ta med mannen! Alle i min omgangskrets og barselgrupper har gjort det.

Anonymkode: 586a7...1cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linda er veldig dyktig i jobben sin, men det er ikke noe dill dall! Jeg stoler veldig på hennes faglige dyktighet og det er for meg det viktigste.

Anonymkode: 740cc...533

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var hos Linda i uke 8, og hun sa at hun så en stor blødning i livmoren min, selv om jeg ikke hadde blødd noe i svangerskapet. Fikk 4 ukers sykemelding. Ble veldig urolig og fikk time hos en annen gynekolog noen dager senere, hvor de var to stykker som sjekket, og sa at "blødningen" bare var der morkaken holdt på å feste seg. Linda var virkelig en fæl opplevelse, hun hadde null empati, om det ble spontanabort var det ikke noe å bli lei seg for, det er jo helt naturlig. Synes også hun var hardhendt og brutal.

Anonymkode: 8f6c0...72c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ærlig og direkte, men veldig dyktig. Jeg har vært der tre ganger. Hun sjekker det som skal sjekkes grundig og gir god informasjon om hva hun observerer. Svarte godt og tilfredsstillende på spørsmålne vi hadde. Jeg hadde med mannen min alle gangene. 

Anonymkode: 98afe...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos henne i forhold til barneløshet. hun er veldig flink, og fikk meg til operasjon iløpet av 29 dager. 

Anonymkode: 8be4b...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. takk for alle svar. 

Forrige gang jeg var hos gyn, var det hos en mann som kun hadde positive tilbakemeldinger. Leste om han flere steder, og han ble rost opp i skyene. Ansatt på Oslogynekologene på Majorstua.. selv om jeg var svært positivt innstilt på forhånd må jeg si at jeg ikke ble helt overbevist etter å ha vært der. Jeg følte ikke at han tok seg spesielt god tid, og jeg følte meg litt dum som hadde kommet dit enda det viste seg at jeg var helt frisk i underlivet og ellers.. Likevel bestilte jeg tidlig ultralyd hos han, men det er ikke før i uke 3. Jeg vil gjerne gjøre det før jul..

Håper det går bra hos Linda 🖖🏻

Hvilken gynekolog var du hos på Oslogynekologene?

Lykke til med til ultralyd!! 

Anonymkode: 13278...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...