AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 Jeg har ikke barn, jeg kommer aldri til å få det, men jeg snakket med en venninne for noen dager siden. Barnet hennes hadde vært hos en venninne, hvor foreldrene ute og kjøpte julegaver, noe som var greit. Barna har vært alene sammen før, og de har en nabo i oppgangen de kan dra til hvis det er noe. Men det som er merkelig er at moren til denne venninnen hadde oppfordret barna til å vaske til jul og sagt at de skulle bruke salmiakk. Barna er 9 år gamle. 😮 Jeg syns det er veldig merkelig at et voksent menneske forteller 9 åringer at de skal vaske med produkter som skal oppbevares utilgjengelig for barn. Salmiakk kan jo være farlig. Jeg er 42 år og jeg passer på å være veldig forsiktig når jeg bruker det, og det er ikke ofte. Jeg vet ikke hva venninnen min kommer til å gjøre, men jeg sa til henne at jeg syns ikke det er greit at barn bruker salmiakk når de er alene hjemme, og hun var egentlig ganske enig. Jeg hadde blitt veldig irritert hvis en voksen hadde fortalt mitt barn at de skulle vaske med det. Anonymkode: c51bb...38c 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke barn, jeg kommer aldri til å få det, men jeg snakket med en venninne for noen dager siden. Barnet hennes hadde vært hos en venninne, hvor foreldrene ute og kjøpte julegaver, noe som var greit. Barna har vært alene sammen før, og de har en nabo i oppgangen de kan dra til hvis det er noe. Men det som er merkelig er at moren til denne venninnen hadde oppfordret barna til å vaske til jul og sagt at de skulle bruke salmiakk. Barna er 9 år gamle. 😮 Jeg syns det er veldig merkelig at et voksent menneske forteller 9 åringer at de skal vaske med produkter som skal oppbevares utilgjengelig for barn. Salmiakk kan jo være farlig. Jeg er 42 år og jeg passer på å være veldig forsiktig når jeg bruker det, og det er ikke ofte. Jeg vet ikke hva venninnen min kommer til å gjøre, men jeg sa til henne at jeg syns ikke det er greit at barn bruker salmiakk når de er alene hjemme, og hun var egentlig ganske enig. Jeg hadde blitt veldig irritert hvis en voksen hadde fortalt mitt barn at de skulle vaske med det. Anonymkode: c51bb...38c Tenkte først da jeg leste overskriften "såpe er jo ikke farlig"... Men jeg er helt enig der! Hva går det av mennesket? Her håper jeg det er mer til historien og at noen har misforstått.. Anonymkode: 6336a...484
RaraAvis78 Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Det hadde jeg også reagert på! Unngår salmiakk her hjemme etter at jeg fikk barn. Det er en grunn til at korken har barnesikring... 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 35 minutter siden, RaraAvis78 skrev: Det hadde jeg også reagert på! Unngår salmiakk her hjemme etter at jeg fikk barn. Det er en grunn til at korken har barnesikring... Ja, det lurer jeg litt på også. Hun må jo ha forklart dem hvor de skal finne det og hvordan de skal åpne flasken. Og det er ganske lite som skal oppi, hvis man skal blande det med vann. Anonymkode: c51bb...38c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det lurer jeg litt på også. Hun må jo ha forklart dem hvor de skal finne det og hvordan de skal åpne flasken. Og det er ganske lite som skal oppi, hvis man skal blande det med vann. Anonymkode: c51bb...38c Jeg er enig i at det ikke er greit å be 9 åringen om å bruke salmiakk på egenhånd, men du mener ikke på ramme alvor at en niåring trenger forklaring for å åpne korken? Det er piler på korken som forklarer hvordan, niåringer er da ikke så små at de ikke finner ut av det der. Anonymkode: e85ce...b33
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det ikke er greit å be 9 åringen om å bruke salmiakk på egenhånd, men du mener ikke på ramme alvor at en niåring trenger forklaring for å åpne korken? Det er piler på korken som forklarer hvordan, niåringer er da ikke så små at de ikke finner ut av det der. Anonymkode: e85ce...b33 Hehehe. Jeg vet ikke hvor smarte de er. Nevøen min er ikke den skarpeste kniven i skuffen, men han er syv år da. Anonymkode: c51bb...38c
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #7 Skrevet 22. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig i at det ikke er greit å be 9 åringen om å bruke salmiakk på egenhånd, men du mener ikke på ramme alvor at en niåring trenger forklaring for å åpne korken? Det er piler på korken som forklarer hvordan, niåringer er da ikke så små at de ikke finner ut av det der. Anonymkode: e85ce...b33 Enig i dette. Og "oppbevares utligjengelig for barn" og barnesikre korker er i mitt hode beregnet på småbarn som kan finne på å drikke salmiakken om de får tak i den, ikke på så store barn som niåringer. Anonymkode: 3b9a3...dda
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #8 Skrevet 22. desember 2019 Fordelen med salmiakk er at den lukter så sterkt det begrenser bruken. Jeg er kjemiker, og ville aldri latt min 8åring holde på med salmiakk. Men det finnes svært mange vanlige vaskemidler som er vesentlig verre. Feks oppvaskmaskinpulver og dorens. Anonymkode: 75988...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå