Gå til innhold

Rotavirus vaksine - hvor fort bivirkninger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby fikk vaksine i går og har hylt i hele dag. Begynte i formiddag med åpenbare magesmerter og masse masse luft. Hører det rumler skikkelig i magen hans, han promper og raper mye og ser skikkelig smertepåvirket ut. 

Kan det være bivirkninger av vaksinen allerede nå? Helsesøster sa den kunne gi magesmerter. Lurer på om det er det, eller om det er noe jeg har spist (fullammer).. Noen som vet hvor lenge det varer - enten det er vaksina eller noe jeg har spist?

Anonymkode: e5f7c...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minsta fikk rotadråpene om morgenen første gangen og var utilpass og dårlig i magen samme kveld. Dagen etter var hun fin igjen.

Anonymkode: 01fa9...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hadde litt magevondt samme ettermiddag som hen fikk vaksinen. Helt fin neste dag.

Anonymkode: 0812a...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være av vaksinen ja. Tror jeg ville ringt legevakten hvis baby virker veldig plaget.

Har baby noen av symptomene nevnt her? https://duermamma.no/invaginasjon-hos-barn-symptomer-arsaker-og-behandling/ 

Det har vært snakk om tarminvaginasjon som en sjelden, men alvorlig bivirkning av rotavirusvaksinen. 

Anonymkode: bbbe8...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen vår gråt en del samme kveld, men var helt fin etter det. Hvis du er bekymret, ville jeg bare ringt legevakten og spurt litt. Jeg har veldig god erfaring med å ringe dem – de er kunnskapsrike, kan anbefale ulike ting, og vurdere hvorvidt man skal komme en tur.

Anonymkode: 09ae0...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være av vaksinen ja. Tror jeg ville ringt legevakten hvis baby virker veldig plaget.

Har baby noen av symptomene nevnt her? https://duermamma.no/invaginasjon-hos-barn-symptomer-arsaker-og-behandling/ 

Det har vært snakk om tarminvaginasjon som en sjelden, men alvorlig bivirkning av rotavirusvaksinen. 

Anonymkode: bbbe8...4b7

Neinei er ikke bekymret for dette. Barnet har god allmenntilstand, spiser godt og er ikke helt utrøstelig - bevegelse fungerer stort sett. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Babyen vår gråt en del samme kveld, men var helt fin etter det. Hvis du er bekymret, ville jeg bare ringt legevakten og spurt litt. Jeg har veldig god erfaring med å ringe dem – de er kunnskapsrike, kan anbefale ulike ting, og vurdere hvorvidt man skal komme en tur.

Anonymkode: 09ae0...466

Tror ikke det er nødvendig. Er ganske åpenbart luft da han «jobber» og presser en del, fiser, raper og det rumler veldig i magen hans.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er nødvendig. Er ganske åpenbart luft da han «jobber» og presser en del, fiser, raper og det rumler veldig i magen hans.. 

Vår var også sånn. Fin neste dag :) 

Anonymkode: d8356...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Baby fikk vaksine i går og har hylt i hele dag. Begynte i formiddag med åpenbare magesmerter og masse masse luft. Hører det rumler skikkelig i magen hans, han promper og raper mye og ser skikkelig smertepåvirket ut. 

Kan det være bivirkninger av vaksinen allerede nå? Helsesøster sa den kunne gi magesmerter. Lurer på om det er det, eller om det er noe jeg har spist (fullammer).. Noen som vet hvor lenge det varer - enten det er vaksina eller noe jeg har spist?

Allerede nå? Et døgn er det en nok tid. Min hadde feber allerede på kvelden

Anonymkode: 92cbd...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det barnet jeg har som det kom frem at har refluks og melkeallergi fikk enormt vondt i magen av rotavirus og ble veldig i ulage (var nok i ulage i magen fra før).

De to friske barna mine reagerte knapt.

Anonymkode: 48d4c...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist kål, erter, løk, chili så kan barnet få vondt i magen av det via brystmelka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Allerede nå? Et døgn er det en nok tid. Min hadde feber allerede på kvelden

Var HS som sa det tok «noen dager», men ser jo folk her har andre erfaringer. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det barnet jeg har som det kom frem at har refluks og melkeallergi fikk enormt vondt i magen av rotavirus og ble veldig i ulage (var nok i ulage i magen fra før).

De to friske barna mine reagerte knapt.

Det er jo verdt å ha i bakhodet, men han virker ikke plaget av noe til vanlig :) Gråter lite, sover godt osv!

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har spist kål, erter, løk, chili så kan barnet få vondt i magen av det via brystmelka.

Ja det er det jeg har hørt, men kan ikke huske å ha spist noe unormalt og han har aldri reagert på noe tidligere 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Det er bare enn myte uten hold i. Det som gjør det vi går vondt i magen av det er fruktaner og det  går ikke over i melken 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...