Gå til innhold

Masse hvite sår på tunga og innsiden av munnen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan se ut som after men mye større. Masse store hvite sår både på tunga og i resten av munnen. Noen som vet hva dette kan komme av og om man bør dra til lege med det?

Søsteren min kom hjem til jul nå og har hatt dette hele uken. Det gjør så vondt at hun ikke kan spise men hun er veldig sta av seg og må omtrent være dødssyk for å regne det som alvorlig nok for et legebesøk. Hun er slapp og har infuensafølelse i hele kroppen.

Noe som kan gjøres? Har så vondt av henne stakkars :(

Anonymkode: f6473...c5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sopp, kanskje? Skyll med Farris. 

Skrevet
18 minutter siden, Måbarefåsiat... said:

Sopp, kanskje? Skyll med Farris. 

Takk for svar :)

Får man influensafølelse av sopp? Tenkte det kunne være en type virus eller noe sånt

Skrevet

Jeg får sånn av å bruke tannkrem med såpe. Blir bra ved å skylle med corsodyl (evt smøre på såra med qtips), og ikke minst skifte tannkrem. (Zendium er bra)

Anonymkode: a1045...e0d

• Liker 1
Skrevet

HVIT TUNGE: Tungen kan bli hvit ved alkoholmisbruk, røyking eller dårlig hygiene. Kan også komme av trøske (sopp) som er vanlig hos både spedbarn, barn og voksne.

Anonymkode: 36e46...89a

• Liker 1
Skrevet

Sopp, forkjølelsesviruset herpes ett eller annet, munn, hånd og fotsyka, eller noe annet.når jeg hadde lignende fikk jeg beskjed at det var virus og må gå over av seg selv, men om det gjør sykelig vondt, så kan hun kjøpe zylocainsalve å smøre på blemmene før mat osv for å dempe smertene litt. Kjøpes reseptfritt på apotek

Anonymkode: 8b559...7c5

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Sopp, forkjølelsesviruset herpes ett eller annet, munn, hånd og fotsyka, eller noe annet.når jeg hadde lignende fikk jeg beskjed at det var virus og må gå over av seg selv, men om det gjør sykelig vondt, så kan hun kjøpe zylocainsalve å smøre på blemmene før mat osv for å dempe smertene litt. Kjøpes reseptfritt på apotek

Anonymkode: 8b559...7c5

ÅH! Takk for svar og tips. Det har gått munn, hånd og fotsyke i barnehagen hvor hun jobber, men det er ca. en måned siden. Kan man få det så lang tid etter mon tro? For det jo hadde stemt veldig godt.

Takk til dere andre også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...