Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere, uavhengig av dette, har jeg lest litt om søvnparalyse og folks opplevelser. Jeg har lest at kroppen blir lammet og man ikke greier å røre seg. Jeg har aldri opplevd det, men begynte likevel å tenke. Måååå man bli lammet for at det skal være søvnparalyse? (Eller noe lignende?) Fra tid til annen har jeg opplevd idet jeg våkner og plutselig se en person stå midt på gulvet å stirre på meg. Jeg blir skremt og "redd" av det, men jeg tror det mest er for at jeg skvetter så voldsomt. Jeg er jo alene, og det skal liksom ikke være noen her. 

Jeg har bestandig tenkt at det er bare sprø drømmer idet jeg er på tur til å våkne og dermed føles virkelig. Har aldri tenkt at det har noe med søvnparalyse å gjøre, spesielt siden jeg rører meg ganske fort uten problemer. Det er egentlig ikke skummelt. Det virker som helt vanlige mennesker som bare står der å stirrer. Kommer ikke mot meg eller prøver å skremme meg på noe vis. Men jeg blir jo likevel det. Så jeg bare lurer om det kan ha en sammenheng med søvnparalyse, eller om det er bare ekle drømmer? 

Anonymkode: cc68b...747

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplever det også av og til, det skjer spesielt ofte når jeg roter med døgnrytmen, sover mer enn normalt og/eller er veldig sliten. Tror det bare er litt "rester" etter drømmen liksom, at man våkner raskere enn kroppen er forberedt på, og det samme gjelder søvnparalyse. Sånn sett har det jo sammenheng. Når jeg har hatt søvnparalyse, altså at jeg er lammet, har jeg faktisk ikke hallusinert, bare én gang en slags skygge i et sekund eller to.. Ellers ingenting.

Anonymkode: 823d2...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...