AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Skrevet 21. desember 2019 ..hva fikk du de siste årene til jul? Typiske gaver på en typisk julaften? Man hører stort sett fra de som fikk sodastream, ny klokke, gullsmykke, bunadssølv eller dyrere ting.. Men til dere med lite nettverk og som har boitt enige om lavere priser på gaver enten av eget valg eller pga økonomi, hva får dere til jul? Jeg unngå ofte KG og sosiale medier etter jul. Jeg blir glad for litt hjemmebakst og noe hjemmestrikk og en flaske vin, men så er det en del som sammenligner med andre likevel. Denne gangen tenkte jeg å forsøke å sammenligne i forkant med "mitt" nivå.. 🙂 Anonymkode: 1c70d...732 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #2 Skrevet 21. desember 2019 Søsteren min hadde dårlig råd en periode så jeg fikk et glass med alle ingrediensene Inni til å lage kjeks, med et koselig kort til og det var den gaven jeg ble mest glad for. Anonymkode: 6c1d2...bfe 11
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #3 Skrevet 21. desember 2019 Jeg kjøper og får av venninner og vi gir som regel vin, bok, sjokolade etc i den stilen, noe billig men som passer den personen. Føler det er koselig at vi fortsatt kjøper til hverandre. Anonymkode: 7b0a0...de1
CabinCruiser Skrevet 21. desember 2019 #4 Skrevet 21. desember 2019 Egentlig syns jeg "rimelige gaver" er mest kos. I år har jeg overgått meg selv. Alle julegaver ble totalt under 3000,- og det inkluderer foreldre på begge sider, tantebarn, søsken på begge sider og vennepar. Eksludert egne barn, de har fått spleiselag hvor ca 1500 på hvert barn fra oss. Typiske gaver i år; hjemmelaget konfekt og karamell, hjemmelaget likør, 4pakninger med brus, kaffe, te, vin, egnelaget julekuler, barnebøker. 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Skrevet 21. desember 2019 Hva er en billig gave? I «gjengen» bruker vi kun 100kr på en gave, for jul handler ikke bare om penger. Rituals skum såpe 95kr 🙌🏻 Jeg blir kjempe super glad for såpe! Eller håndkrem i en eller annen form! 😄 Det trenger ikke være dyrt for å være en kjempe flott gave! Anonymkode: a247a...9da 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #6 Skrevet 21. desember 2019 I fjor fikk jeg en eske sjokolade, en bok, badeskum + noe greier ungene hadde laget. Helt fornøyd med det. Savner ingenting og vil ikke ha dyre gaver eller mange gaver. Du må slutte å sammenligne deg med «alle andre». Anonymkode: 05d0c...f62 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Skrevet 21. desember 2019 Jeg foretrekker at folk spleiser og kjøper én ordentlig gave enn at jeg skal få smådill. Men jeg får 6 pakker med nips. Har veldig liten familie. Anonymkode: 3d85b...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 Bomullstrøye fra Cubus. Kubbelys. Ullsokker. Bok. Alt har stått på ønskelista Anonymkode: bc469...41b
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #9 Skrevet 21. desember 2019 Jeg foretrekker å få billige gaver som enten gjør meg glad eller får meg til å le. Jeg synes det er vanskelig å motta en dyr gave, som gjerne gir bismak fordi den er så kostbar, hvor jeg må sitte der med et falskt smil og late som om at dette er toppen av kransekaka. Jeg blir jo glad, det er ikke det, men denne gladheten er jo så fordømt viktig å få fram at det hele blir falskt. Anonymkode: 677fb...839 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #10 Skrevet 21. desember 2019 Som voksen er jeg ikke så opptatt av mange og dyre gaver. Anonymkode: af9fa...a0d 4
exictence Skrevet 21. desember 2019 #11 Skrevet 21. desember 2019 Jeg synes ikke man skal gi hverandre ting i gaver. Så vi verken gir eller får gaver. Vi sender kort til noen. Blir glad for en klem, en julehilsen muntlig, en invitsjan Blir ikke lei meg fordi andre får. Har aldri blitt det. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #12 Skrevet 21. desember 2019 Får som regel et skjerf (som jeg ikke bruker), håndklær, dusjsåpe/lotion pakke, vin (som alltid er veldig velkomment) Jeg pleier å få 5-6 gaver og har aldri fått noe som er dyrt eller flott. Det er helt greit for min del. Men barna mine får de samme billige tingene, mens min søsters barn får mange og dyre gaver. Jeg syns det er sårt. Anonymkode: 2fd20...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #13 Skrevet 21. desember 2019 Får 3-4 gaver og det er hjemmelagde gaver fra barn, lys, vin, sjokolade. Anonymkode: f80f8...9b3
Askael Skrevet 21. desember 2019 #14 Skrevet 21. desember 2019 Får slikt som sengetøysett, håndduker, sjokolade, krus og gavekort.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #15 Skrevet 21. desember 2019 I fjor fikk jeg bok av barna mine, og julepynt av familie. I år gir ikke jeg og familie gaver til hverandre, eller vi gir bare til barna. De vet jeg ikke vil ha julepynt, da jeg har allerede for mye. Men det er det jeg har fått hvert eneste år. Så i år blir det veldig greit å ikke få noe. Har fått gave av barna i år, men de er mye flinkere til å gi noe jeg ønsker meg. Anonymkode: d3403...418
tussi680 Skrevet 21. desember 2019 #16 Skrevet 21. desember 2019 Kubbelys får jeg hvert år, men jeg ønsker meg det. Ellers har jeg gitt bort sokker m.m.sånn som enkle pledd, puter.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #17 Skrevet 21. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får som regel et skjerf (som jeg ikke bruker), håndklær, dusjsåpe/lotion pakke, vin (som alltid er veldig velkomment) Jeg pleier å få 5-6 gaver og har aldri fått noe som er dyrt eller flott. Det er helt greit for min del. Men barna mine får de samme billige tingene, mens min søsters barn får mange og dyre gaver. Jeg syns det er sårt. Anonymkode: 2fd20...5ad Sånn er det i vår familie også. Jeg tipper jeg ikke får noe særlig mye i år, men jeg har handlet masse fint til meg selv. vurderer å kjøpe noe ekstra fint til meg selv feks i morgen eller mandag så har jeg noe stas å pakke opp. lol. Jeg har handlet masse flott til mitt barn, men jeg vet at det ikke vil kunne sammenlignes med mengdene av gaver de andre kommer med til sine egne barn. Og det er supert og flott det, men de handler SÅ MYE at det blir en helt ekstrem skeivfordelt gavehaug. Barnet mitt blir helt fra seg og gråter når hen ser på gavene og ikke finner en eneste en med hens navn på. Etter å ha pakket opp alle sine.... Sånn er det noen noen foreldre vil ha 20 gaver til hver til sine barn og så vi andre handler kansje 5 gaver hver til våre barn. Får helt avsmak..... Anonymkode: 80e62...9ea 4
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2019 #18 Skrevet 21. desember 2019 For å svare på trådtittel... Jeg forventer ingenting. Får jeg ikke noe er det helt greit. Men selvsagt blir jeg glad OM jeg får noe. Ekstra glad for ting som kan spises og drikkes. Jeg er for gammal for pynteting og vås uten mening. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #19 Skrevet 21. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det noen noen foreldre vil ha 20 gaver til hver til sine barn og så vi andre handler kansje 5 gaver hver til våre barn. Får helt avsmak..... Anonymkode: 80e62...9ea Er det virkelig noen foreldre som kjøper 20 gaver til hvert av barna sine eller misforstod jeg at de får 20 gaver totalt? Jeg kjøper en gave til hvert av barna mine fra meg og en fra storebror/lillesøster. De har stor familie på farssiden, mens jeg har liten familie som ikke får så mange gaver så barna mine åpner noen gaver på julaften og resten på morgenen 1. juledag, slik at de andre slipper å se på dem åpne pakker hele kvelden. Gir vel 5 gaver til hver av søstrene mine da, nettopp for at de skal ha mer å pakke opp. Gjerne en pose twist i en, en pakke kaffe i en, en øl i en og en hovedgave. For å svare på det som egentlig er temaet: jeg foretrekker «rimelige gaver» som viser at giveren kjenner meg og vet hva jeg liker enn dyrere gaver som ikke treffer i det hele tatt. Anonymkode: d0bf5...17d 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #20 Skrevet 21. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig noen foreldre som kjøper 20 gaver til hvert av barna sine eller misforstod jeg at de får 20 gaver totalt? det må ha vært 20 gaver hver. Anonymkode: 80e62...9ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå