AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #1 Del Skrevet 21. desember 2019 Jeg elsker delfiakake, men er ikke så glad i kaffe. Kan jeg bare droppe kaffen? Anonymkode: d4cbd...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 21. desember 2019 #2 Del Skrevet 21. desember 2019 Du kan, men kaffe gir god smak til kaka. Det smaker ikke kaffe spesielt, men gir en dypere fylde i smaken. Det pleier å stå at man skal ha litt sterk kaffe i den også og jeg vil si at den er nydelig med kaffe, men det går også helt sikkert bra uten om du absolutt ikke vil ha det i. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2019 #3 Del Skrevet 21. desember 2019 Enig med siste taler. 😀 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 21. desember 2019 #4 Del Skrevet 21. desember 2019 Det visste jeg at du ville være, for du er egentlig veldig enig med meg i det meste. Avbildet er en litt mildere kake med mye godsaker i og akkurat sjokolade nok til å holde det hele sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #5 Del Skrevet 21. desember 2019 Takk for svar😊 Anonymkode: d4cbd...14d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2019 #6 Del Skrevet 21. desember 2019 1 time siden, Hoppetaujenta skrev: Det visste jeg at du ville være, for du er egentlig veldig enig med meg i det meste. Avbildet er en litt mildere kake med mye godsaker i og akkurat sjokolade nok til å holde det hele sammen. Enig i at litt sinnakaffe bør være i, ja. Men må ikke. Dessuten...den du viser bilde av er way too much. Marsipanskiver og Perkjeks inni, og Nonstop på top. That's it. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #7 Del Skrevet 21. desember 2019 Jeg har aldri hatt kaffe i delfiakaken. Ikke drikker jeg kaffe, og jeg liker absolutt ikke smaken, så det går helt fint. Anonymkode: a1eb8...ac3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2019 #8 Del Skrevet 21. desember 2019 3 timer siden, Jerry Lee skrev: Enig i at litt sinnakaffe bør være i, ja. Men må ikke. Dessuten...den du viser bilde av er way too much. Marsipanskiver og Perkjeks inni, og Nonstop på top. That's it. Nonstop har da ingenting i eller på delfiakake å gjøre. Marsipan, kjeks, gelésylteflesk og gelétopper. Noen bruker også fiken. Slik laget min mor, mormor og tante den. Anonymkode: 30668...71a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 21. desember 2019 #9 Del Skrevet 21. desember 2019 Jeg syns egentlig det bør være mer kaffe enn delfiafett. Tung kake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2019 #10 Del Skrevet 22. desember 2019 12 timer siden, Jerry Lee skrev: Dessuten...den du viser bilde av er slett ikke too much. Marsipanskiver og Perkjeks inni, og Nonstop på top. That's it. Jeg visste det nok...vi er egentlig enige. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nonstop har da ingenting i eller på delfiakake å gjøre. Anonymkode: 30668...71a Noen har en streng måte å lage delfiakake på, mens andre slår seg løs og lager den etter lyst og innfallsmetoden. Alt som er godt kan brukes og alt som er godt, er godt i den kaka. Mektig er den i alle fall og jeg personlig liker å helle kakemassen opp i Veldig Små muffinsformer, så det blir en munnfull i hver av dem. Det er en fin liten smak og blir ikke for mye, slik som ei solid skive ofte kan bli. Lykke til med laging, alle som gjør det i disse dager. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. desember 2019 #11 Del Skrevet 22. desember 2019 17 hours ago, AnonymBruker said: Nonstop har da ingenting i eller på delfiakake å gjøre. Marsipan, kjeks, gelésylteflesk og gelétopper. Noen bruker også fiken. Slik laget min mor, mormor og tante den. Anonymkode: 30668...71a Og da kan selvfølgelig ingen gjøre det annereldes Jeg unngår helst delfiakake, men litt sterk kaffe i den gjør den mer spiselig for meg. På den annen side, jeg står glatt over, så for min del kan du droppe kaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #12 Del Skrevet 22. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nonstop har da ingenting i eller på delfiakake å gjøre. Marsipan, kjeks, gelésylteflesk og gelétopper. Noen bruker også fiken. Slik laget min mor, mormor og tante den. Anonymkode: 30668...71a Og andre bruker ikke marsipan men nonstop og gelétopper, og seigmenn...... Om det er tillatt av delfiakake-polititet tror jeg de gir totalt beng i...... Anonymkode: 2abae...3de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2019 #13 Del Skrevet 22. desember 2019 3 minutter siden, Brunhilde skrev: Og da kan selvfølgelig ingen gjøre det annereldes Se under - innlegget mitt var et "pot meet kettle"-svar. 20 timer siden, Jerry Lee skrev: Dessuten...den du viser bilde av er way too much. Marsipanskiver og Perkjeks inni, og Nonstop på top. That's it. Anonymkode: 30668...71a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 22. desember 2019 #14 Del Skrevet 22. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nonstop har da ingenting i eller på delfiakake å gjøre. Marsipan, kjeks, gelésylteflesk og gelétopper. Noen bruker også fiken. Slik laget min mor, mormor og tante den. Anonymkode: 30668...71a Delfiakake kjenner ingen grenser. Det er kun fantasien som setter grenser. I år ble det mokkabønner, rosiner, knuste mandler, seigmenn, Nonstop og geletopper. Og kaffe. Litt mer eksperimentelle varianter er med kun hvit sjokolade. (Anbefales ikke). Med mandarin båter. Ble veldig godt. Bare sjokolade og kjeks. Greit, men det var bokstavelig noe som manglet. Etter min erfaring er det ikke mulig å ha for mye i Delfiakake, men det er ikke alt som passer like godt sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 22. desember 2019 #15 Del Skrevet 22. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nonstop har da ingenting i eller på delfiakake å gjøre. Marsipan, kjeks, gelésylteflesk og gelétopper. Noen bruker også fiken. Slik laget min mor, mormor og tante den. Anonymkode: 30668...71a Er enig i at gelétopper skal være med. Glemte å si det i farta. Men liker altså NonStop på, også. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2019 #16 Del Skrevet 22. desember 2019 Så kaster jeg ut utfordringen og ber folket om å poste et bilde som er tettest mulig opp til deres favoritt-delfiakake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 22. desember 2019 #17 Del Skrevet 22. desember 2019 18 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Så kaster jeg ut utfordringen og ber folket om å poste et bilde som er tettest mulig opp til deres favoritt-delfiakake. Din favoritt har vi jo sett. Ikke rart du har godisabstinenser... 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2019 #18 Del Skrevet 22. desember 2019 Det har du rett i. Det bobler og syder i min delfiakakelyst. Beste kaka i verden det. Må serveres lett avkjølt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. desember 2019 #19 Del Skrevet 22. desember 2019 Sånn liker jeg den best, vil ikke ha for mye "tull" inni selve kaken. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. desember 2019 #20 Del Skrevet 22. desember 2019 Just now, Rumle said: Sånn liker jeg den best, vil ikke ha for mye "tull" inni selve kaken. Den var ihvertfall pen å se på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå