Gå til innhold

Eksamen på universitet/høgskole med penn og papir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En Facebook-venn har studert noe teologisk  og hatt eksamen på gamlemåten. 

Det overrasker meg. Har ikke all høyere utdanning sluttet med det? 

Anonymkode: a33c4...f53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok eksamen med penn og papir alle mine 6 år på universitetet. Var ferdig i 2017.

Anonymkode: a7f9f...147

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 25178...3d3

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av RaraAvis78
  • Liker 1
Skrevet

På veterinærstudiet har vi eksamen skriftlig.

Anonymkode: c6d15...d67

• Liker 1
Skrevet

Er vanlig å ha eksamen på den måten

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Globe98 skrev:

På UiO har de eget bygg som de leier hvor alle skriver på PC. Er ikke det å foretrekke for de som skal rette dette?  Jeg er glad jeg slipper det, min håndskrift er til tider uleselig 

• Liker 1
Skrevet

Hadde kun eksamen med penn og papir. 

Så glad for det. Å stirre inn i en skjerm i flere timer er så himla slitsomt. 

Anonymkode: 43b1b...4ea

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde kun eksamen med penn og papir. 

Så glad for det. Å stirre inn i en skjerm i flere timer er så himla slitsomt. 

Foretrekker en skjerm fremfor å få vondt i handa. Vi får også skrivepapir så de som ønsker kan kladde noe der. 
skulle jeg skrive for hånd så hadde jeg ikke klart to langsvarsoppgaver uten at hånda låste seg. 

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, Globe98 skrev:

Stiller de samme krav til lengde på oppgave som på data? Er 400 ord på PC i skriftstørrelse 12 det samme som et A4 ark på papir?

Skrevet

Hadde nettopp eksamen på høyskolen. Penn og papir. Helt grusomt. 

Anonymkode: 1a987...311

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Pipaluk skrev:

Foretrekker en skjerm fremfor å få vondt i handa. Vi får også skrivepapir så de som ønsker kan kladde noe der. 
skulle jeg skrive for hånd så hadde jeg ikke klart to langsvarsoppgaver uten at hånda låste seg. 

Heller vondt i hånda ut dagen, enn vondt i hode i ei uke. Godt vi alle er forskjellige 😊

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde nettopp eksamen på høyskolen. Penn og papir. Helt grusomt. 

Anonymkode: 1a987...311

Fordelen med PC er jo at man slipper å viske ut noe. På skriftlig eksamen med papir blir det mye krøll med det  

Skrevet

De har eksamen på denne måten på NTNU, er vel fordi det er så mange studenter som skal ha eksamensavvikling at det er bare noen som får digital eksamen. Er vel fordi at de må ha flere tekniske ansvarlige og låne pc'er, og de har ikke nok til alle.  

Anonymkode: d1b88...90c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har eksamen på denne måten på NTNU, er vel fordi det er så mange studenter som skal ha eksamensavvikling at det er bare noen som får digital eksamen. Er vel fordi at de må ha flere tekniske ansvarlige og låne pc'er, og de har ikke nok til alle.  

Har det også med økonomi å gjøre?

Skrevet
47 minutter siden, Pipaluk skrev:

Stiller de samme krav til lengde på oppgave som på data? Er 400 ord på PC i skriftstørrelse 12 det samme som et A4 ark på papir?

Er vel ikke særlig krav til lengde på slike oppgaver, så det er irrelevant.

Anonymkode: ec074...fda

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NTNU har gått mer og mer over til digital eksamen. Er vel for det meste Gløshaugen som henger igjen med penn og papir (om de ikke har funnet en løsning). På Dragvoll, er de aller fleste eksamener gjort om til digital eksamen (Insperia Assessement).

Anonymkode: 8563e...158

• Liker 2
Skrevet

Tok min siste eksamen bed universitetet i 2016, men penn og papir. Sånt trippelsidig som man har en kopi selv, og to bak der pennen smitter over på arket, som går til 2 sensorer.

Anonymkode: 7ee45...c39

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på eksamen. Jeg hadde en digital eksamen på NTNU i forrige uke (fakultet for medisin og helsevitenskap), og det var i en svææææær sal, alt var digitalt. De hadde kapasitet til 1300 studenter per dag i det bygget. 

Jeg er sensor selv, og det er MYE bedre å rette digital eksamen enn penn og papir. Man slipper å forholde seg til manglende sider, fryktelig håndskrift, studenter som har lagt ark oppå hverandre når de skriver slik at det er bare kaos med gjennomslag, dårlige gjennomslag generelt... hvis eksamen må sendes i posten til meg, tar det fort nesten en uke. Og så må original returneres etterpå... utrolig styrete! 

Anonymkode: 0f67d...35e

• Liker 4
Skrevet

Kommer jo an på faget også. De siste årene har det vært noen av hver, der fag med mye regning fortsatt tas på papir. Inspira (er det det det heter) har ingen god løsning for matte. 

Anonymkode: e124c...369

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...